Semester, vad gör ni?
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Semester, vad gör ni?

    I dag jobbade jag sista dagen före ledigheten, och Majken hade sista dagisdagen. Bröderna har hängt hemma sedan skolavslutningen och slappat. Nu är vi lediga den 20 augusti. Tog ut tre 15 föräldradagar också - panik! De börjar ju ta slut, och inga fler barn blir det. Vad gör man då när man vill vara ledig??

    Jag och maken åker på lördag till Mallorca, första resan på tu man hand på 15 år, då det var bröllopsresa men äldsten i magen. Härligt. Sedan blir vi nog mest på landet med kortare utflykter. Hoppas på bra väder!

    Majken börjar kännas väldigt stor, vill framför allt inte att någon annan bestämmer nånting som har med henne att göra. När kommer de där lugna harmoniska femåringarna som man läst om? Snart är det väl sexårsturbulens som gäller. Utimellan får man gosa, och det är ju rätt underbart.

    Drömde i natt att jag fick en dotter till, Märta, men i verkligheten blir det inte fler.

    Vad har ni för planer för sommaren? Resa eller ta det lugnt?
  2. 1
    Semester, vad gör ni? I dag jobbade jag sista dagen före ledigheten, och Majken hade sista dagisdagen. Bröderna har hängt hemma sedan skolavslutningen och slappat. Nu är vi lediga den 20 augusti. Tog ut tre 15 föräldradagar också - panik! De börjar ju ta slut, och inga fler barn blir det. Vad gör man då när man vill vara ledig??

    Jag och maken åker på lördag till Mallorca, första resan på tu man hand på 15 år, då det var bröllopsresa men äldsten i magen. Härligt. Sedan blir vi nog mest på landet med kortare utflykter. Hoppas på bra väder!

    Majken börjar kännas väldigt stor, vill framför allt inte att någon annan bestämmer nånting som har med henne att göra. När kommer de där lugna harmoniska femåringarna som man läst om? Snart är det väl sexårsturbulens som gäller. Utimellan får man gosa, och det är ju rätt underbart.

    Drömde i natt att jag fick en dotter till, Märta, men i verkligheten blir det inte fler.

    Vad har ni för planer för sommaren? Resa eller ta det lugnt?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Vi har inga större planer mer än att vi ska till Linköping och Gotland. Vi var på Cypern hela familjen för ett par veckor sedan så nu får vi spara pengar till nästa vår då vi förhoppningsvis åker igen.

    Jag är ledig i 7 veckor, men start på måndag, men de två första veckorna är Alva på simskola och den sista veckan börjar vi skola in Emma på dagis så då måste vi vara hemma en del.

    Nu bor ju vi väldigt nära havet så det är inte så hemskt att vara hemma om det är fint väder.

    Vad mysigt med semester på tu man hand. Hoppas att ni får det riktigt bra!

    Alva är också en stor tjej nu, med mycket åsikter på gott och ont.
  4. 2
    Vi har inga större planer mer än att vi ska till Linköping och Gotland. Vi var på Cypern hela familjen för ett par veckor sedan så nu får vi spara pengar till nästa vår då vi förhoppningsvis åker igen.

    Jag är ledig i 7 veckor, men start på måndag, men de två första veckorna är Alva på simskola och den sista veckan börjar vi skola in Emma på dagis så då måste vi vara hemma en del.

    Nu bor ju vi väldigt nära havet så det är inte så hemskt att vara hemma om det är fint väder.

    Vad mysigt med semester på tu man hand. Hoppas att ni får det riktigt bra!

    Alva är också en stor tjej nu, med mycket åsikter på gott och ont.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Vi har ledigt v 28-32, maken tar första veckan (då dagis slår ihop avdelningarna), jag tar andra, sen har vi resten ihop. Vi har hyrt en stuga i Småland (utanför Ljungby, långt ifrån allt, inne i skogen o vid en sjö) där vi ska vara i en vecka. Annars ska jag firas (fyller 40), eller rättare sagt, jag ska knöka in ett gäng vänner i vårat pyttelilla hus och HOPPAS o ber att det ska vara fint väder så vi åtminstone kan vara i trädgården.

    Annars så blir det väl dagisutflykter och en del husjobb (renoveringsobjekt forever).

    KRAM till er alla! o ha en underbar sommar!
  6. 3
    Vi har ledigt v 28-32, maken tar första veckan (då dagis slår ihop avdelningarna), jag tar andra, sen har vi resten ihop. Vi har hyrt en stuga i Småland (utanför Ljungby, långt ifrån allt, inne i skogen o vid en sjö) där vi ska vara i en vecka. Annars ska jag firas (fyller 40), eller rättare sagt, jag ska knöka in ett gäng vänner i vårat pyttelilla hus och HOPPAS o ber att det ska vara fint väder så vi åtminstone kan vara i trädgården.

    Annars så blir det väl dagisutflykter och en del husjobb (renoveringsobjekt forever).

    KRAM till er alla! o ha en underbar sommar!
  7. Mia m A o E
    #4
    Själv har jag 4 veckors semester (jobbar 1 vecka till), men flickorna är lediga i 6 veckor. Mormor har varit här en vecka, och nu är dom lediga med sin pappa.
    Vi ska åka till sommarstället i Finland en vecka, men sen ska vi "bara" vara hemma. Underbart! Låter ändå fantastiskt mysigt med en vuxenvecka på Mallis... hade en sån på Rhodos för 2 år sen Hoppas ni får/hade det gott!

    Emilia är en härlig 5-åring som mer eller mindre vuxit ifrån allt skrik och bråk och tokiga utbrott som hon hade som mindre. Hon är nog just en sån som du läst om
    Hoppas det håller i sej!
  8. 4
    Själv har jag 4 veckors semester (jobbar 1 vecka till), men flickorna är lediga i 6 veckor. Mormor har varit här en vecka, och nu är dom lediga med sin pappa.
    Vi ska åka till sommarstället i Finland en vecka, men sen ska vi "bara" vara hemma. Underbart! Låter ändå fantastiskt mysigt med en vuxenvecka på Mallis... hade en sån på Rhodos för 2 år sen Hoppas ni får/hade det gott!

    Emilia är en härlig 5-åring som mer eller mindre vuxit ifrån allt skrik och bråk och tokiga utbrott som hon hade som mindre. Hon är nog just en sån som du läst om
    Hoppas det håller i sej!

Liknande trådar

  1. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  2. semester
    By larchik in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 18:11
  3. Semester!!!
    By Katja_73 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 13:55
  4. Semester!
    By Mija_84 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 19:16
  5. MC-semester
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 15:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar