Hormonplitor
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Hormonplitor

    Någon mer som fått elaka hormonplitor på sin bebis? Vår söta kille är helt rödprickig och de känns fnasiga...Är lite orolig att det är något annat än hormonplitor.
    LOLLO med dotter född den 20/1 2007 och en son född 20/5 2009.
  2. 1
    Hormonplitor Någon mer som fått elaka hormonplitor på sin bebis? Vår söta kille är helt rödprickig och de känns fnasiga...Är lite orolig att det är något annat än hormonplitor.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Samma här - bara lite till att börja med, men nu känns han helt knottrig. Visade upp på BVC idag och fick rådet att smörja med kortison två gånger om dagen.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  4. 2
    Samma här - bara lite till att börja med, men nu känns han helt knottrig. Visade upp på BVC idag och fick rådet att smörja med kortison två gånger om dagen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Jag har också en prickigkorv till Bebis.
    Mildison morgon och kväll (glömde ikväll)
    och emellanåt Miniderm för att inte torka ut huden. Båda går att köpa receptfritt på apoteket. Tvätta händerna noga efter Mildison bara. Minidermen är bra även på vuxen torr hud

    Nu ser hon bättre ut och det är inte lika rött. Men det dyker upp nya på andra ställen. Hon har mitt på huvudet också
    Alla frågar vad det är och det är inte kul.
  6. 3
    Jag har också en prickigkorv till Bebis.
    Mildison morgon och kväll (glömde ikväll)
    och emellanåt Miniderm för att inte torka ut huden. Båda går att köpa receptfritt på apoteket. Tvätta händerna noga efter Mildison bara. Minidermen är bra även på vuxen torr hud

    Nu ser hon bättre ut och det är inte lika rött. Men det dyker upp nya på andra ställen. Hon har mitt på huvudet också
    Alla frågar vad det är och det är inte kul.
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Lilly hade också hormonplitor, fick rådet att inte göra något alls åt det, o efter 5 veckór nu så är de nästan helt borta! Min BM sa att man skulle bara låta de dö ut av sej själv, o de har ju funkat! Hoppas de försvinner, o ja hade nog undvikit starka salvor i onödan! men de e jag. Kram
  8. 4
    Lilly hade också hormonplitor, fick rådet att inte göra något alls åt det, o efter 5 veckór nu så är de nästan helt borta! Min BM sa att man skulle bara låta de dö ut av sej själv, o de har ju funkat! Hoppas de försvinner, o ja hade nog undvikit starka salvor i onödan! men de e jag. Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Normalt så brukar jag också undvika starka salvor. Fast Mildison är inte så starkt jämfört med vanlig kortisonsalva.

    Min lilla tös var inte bara prickig utan prickarna blev illsket röda också. Såg inte alls bra ut. Trodde först att jag förvärrat det hela genom att äta räkor men det var det inte. Ibland kan det bli så där jättemycket. Nu är hon bara prickig för det röda har lagt sig. Det är skönt.
  10. 5
    Normalt så brukar jag också undvika starka salvor. Fast Mildison är inte så starkt jämfört med vanlig kortisonsalva.

    Min lilla tös var inte bara prickig utan prickarna blev illsket röda också. Såg inte alls bra ut. Trodde först att jag förvärrat det hela genom att äta räkor men det var det inte. Ibland kan det bli så där jättemycket. Nu är hon bara prickig för det röda har lagt sig. Det är skönt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Glömde tillägga att både bvc sköterskan och läkaren sa åt mig att använda Mildison och Miniderm för att få ner den blossande attacken.
  12. 6
    Glömde tillägga att både bvc sköterskan och läkaren sa åt mig att använda Mildison och Miniderm för att få ner den blossande attacken.

Liknande trådar

  1. Hormonplitor?
    By mammaLouise in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 21:01
  2. Hormonplitor
    By Ramona_G in forum _1007 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 10:54
  3. Hormonplitor?
    By Jenny_ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 18:00
  4. hormonplitor
    By thealea in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 09:04
  5. Hormonplitor
    By Guldis-Linnea in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 13:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar