Nu är HAN här! :)
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Nu är HAN här! :)

    Igår 25/6 kl 15.34 kom vår efterlängtade lilla pojke och lillebror!

    4014gram 51cm och 38 i hattmått och såklart helt underbar!!!

    Kram på er!
    Jag är mamma till 3st helt underbara barn, Eddie, Emilia och Edvin!!!
  2. 1
    Nu är HAN här! :) Igår 25/6 kl 15.34 kom vår efterlängtade lilla pojke och lillebror!

    4014gram 51cm och 38 i hattmått och såklart helt underbar!!!

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Grattis!!! Vad roligt med en liten bror
    Vad ska den lille heta?
  4. 2
    Grattis!!! Vad roligt med en liten bror
    Vad ska den lille heta?
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3

    stort

    grattis o välkommen lillebror
    kramar i massor
  6. 3
    stort grattis o välkommen lillebror
    kramar i massor
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Nu är det bestämmt, han ska heta Edvin
  8. 4
    Nu är det bestämmt, han ska heta Edvin
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Grattis till lillkillen!

    Hoppas du delar med dig av förlossningsberättelsen här inne. Det är så himla kul att läsa.
  10. 5
    Grattis till lillkillen!

    Hoppas du delar med dig av förlossningsberättelsen här inne. Det är så himla kul att läsa.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Här kommer min lilla förlossningsberättelse

    Ska försöka mig på en förlossningsberättelse...

    Vaknade vid 6.30 den 25/6 och kännde mig orolig imagen, typ som magknip. Dock kom knipen med typ 7minuters mellanrum så snart fattade jag att det var värkar. Tog en dusch för att se om det skulle släppa men det gjorde det inte så jag väckte gubben vid 8 och sa att det nog var på G. Värkarna kom med ca 5-7minuters mellanrum. Beslutade oss för att ringa in och sedan även åka in då dotterns förlossning gick så otroligt snabbt (1,5h) . Kom in på förlossningen vid ca 10 och då var jag öppen 3cm. Värkarna kom fortfarade med 5-7minuters mellanrum. Sa att jag önskade EDA så nästan direkt när vi kom in på ett förlossningsrum så kom narkosläkaren och gav mig den. Skönt! Från att ha haft ONT till att knappt ens känna att det drog i magen var en häftig känsla. Gubben undrade om det verkligen var dags att föda snart för mig då det ju inte märktes att jag hade värkar förutom på CTG´n... barnmorskan garanterade dock att vi skulle ha fått bebisen innan dagens slut .
    ca 12.30 var jag öppen 5-6cm och då tog dom hinnorna och satten en scalpelektrod på bebisen. Värkarna kom fortfarande med typ 5-6minuters mellanrum.
    ca 14 var jag öppen 7cm och värkarna kom lika glest så BM övervägde värkstimulernade dropp. Beslutade sig för att kolla om jag öppnat mig nått mer först och då vid 14.30-14.45 var jag helt öppen men en liten kant kvar.
    15.15 börjar jag krysta men hade lite svårt med det då jag var så kraftigt bedövad. Kände inte hur jag skulle krysta. Hittade lixom inte rätt. Men när jag la mig på rygg och la benen i benstöd så gick det bättre. 15.34 kom HAN ut!!!!!
  12. 6
    Här kommer min lilla förlossningsberättelse

    Ska försöka mig på en förlossningsberättelse...

    Vaknade vid 6.30 den 25/6 och kännde mig orolig imagen, typ som magknip. Dock kom knipen med typ 7minuters mellanrum så snart fattade jag att det var värkar. Tog en dusch för att se om det skulle släppa men det gjorde det inte så jag väckte gubben vid 8 och sa att det nog var på G. Värkarna kom med ca 5-7minuters mellanrum. Beslutade oss för att ringa in och sedan även åka in då dotterns förlossning gick så otroligt snabbt (1,5h) . Kom in på förlossningen vid ca 10 och då var jag öppen 3cm. Värkarna kom fortfarade med 5-7minuters mellanrum. Sa att jag önskade EDA så nästan direkt när vi kom in på ett förlossningsrum så kom narkosläkaren och gav mig den. Skönt! Från att ha haft ONT till att knappt ens känna att det drog i magen var en häftig känsla. Gubben undrade om det verkligen var dags att föda snart för mig då det ju inte märktes att jag hade värkar förutom på CTG´n... barnmorskan garanterade dock att vi skulle ha fått bebisen innan dagens slut .
    ca 12.30 var jag öppen 5-6cm och då tog dom hinnorna och satten en scalpelektrod på bebisen. Värkarna kom fortfarande med typ 5-6minuters mellanrum.
    ca 14 var jag öppen 7cm och värkarna kom lika glest så BM övervägde värkstimulernade dropp. Beslutade sig för att kolla om jag öppnat mig nått mer först och då vid 14.30-14.45 var jag helt öppen men en liten kant kvar.
    15.15 börjar jag krysta men hade lite svårt med det då jag var så kraftigt bedövad. Kände inte hur jag skulle krysta. Hittade lixom inte rätt. Men när jag la mig på rygg och la benen i benstöd så gick det bättre. 15.34 kom HAN ut!!!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Åh så mysigt att föda barn. Jag längtar så himla mycket.

    Denna förlossning tog lite längre än förra gången. Men den lät ganska behaglig tycker jag ändå.

    Grattis igen!
  14. 7
    Åh så mysigt att föda barn. Jag längtar så himla mycket.

    Denna förlossning tog lite längre än förra gången. Men den lät ganska behaglig tycker jag ändå.

    Grattis igen!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar