Kisslukt.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Kisslukt.

    Vad är det som gör att kiss luktar så ini... fruktansvärt äckligt när det har fått gro in sig ett tag?
    😜😜😜
  2. 1
    Kisslukt. Vad är det som gör att kiss luktar så ini... fruktansvärt äckligt när det har fått gro in sig ett tag?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    därför att det blir en kemisk process som utvecklar det illastinkande medlet Ammoniak. Det är ammoniaken som stinker apa.
  4. 2
    därför att det blir en kemisk process som utvecklar det illastinkande medlet Ammoniak. Det är ammoniaken som stinker apa.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Urin är ett fantastiskt gödningsmedel, så min gissning är att även om urin är rent (=fritt från bakterier) från början, så gror det ganska snabbt i det. Och så om vandlas det väl till ammoniak om det får stå ett tag?
    Kissblöta saker som kunnat torka snabbt lukar ju inte, det är vad jag stöttar min hypoets på.
  6. 3
    Urin är ett fantastiskt gödningsmedel, så min gissning är att även om urin är rent (=fritt från bakterier) från början, så gror det ganska snabbt i det. Och så om vandlas det väl till ammoniak om det får stå ett tag?
    Kissblöta saker som kunnat torka snabbt lukar ju inte, det är vad jag stöttar min hypoets på.
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Tror att det är evolutionärt. Det sitter i reptilhjärnan att vi ska tycker det luktar riktigt illa, och det skyddade oss från vilda djur och bakteriehärdar.
  8. 4
    Tror att det är evolutionärt. Det sitter i reptilhjärnan att vi ska tycker det luktar riktigt illa, och det skyddade oss från vilda djur och bakteriehärdar.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Baskilusker tror jag.
  10. 5
    Baskilusker tror jag.

Liknande trådar

  1. ta bort kisslukt!!!???!!
    By NellySnoos in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 21:47
  2. Kisslukt i blöjan.
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 06:20
  3. Apropå kisslukt
    By abrapalabra in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 17:10
  4. Kisslukt i soffan...
    By Linda m R&A in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 10:55
  5. Kisslukt
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar