Skryter över min smarta son....
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Skryter över min smarta son....

    Måste berätta en insident som gjorde att jag blev helt paff. Simon gillar siffror och härom dagen kom han till mig och sa:

    Mamma man kan inte bara räkna 123456....osv utan även 13579 osv och även 246810 osv. Men jag gillar de jämna talen bäst.

    Jag: Öhhhh jaha varför då då.

    Snabbt kom ett svar: Jo för om man lägger dem i två högar så blir det lika många i varje hög men inte med dem ojämna.

    Jag bara: Nehej okej!

    Blev helt paff. Kommer inte i håg att Maja hade ett sånt tänk i den åldern. Och då var hon ända duktig som fick börja förskoleklass ett år tidigare.

    Ville bara skryta lite. ;-)Fast vad vet jag alla era barn kanske kan det där med. Har dålig koll tror jag.
  2. 1
    Skryter över min smarta son.... Måste berätta en insident som gjorde att jag blev helt paff. Simon gillar siffror och härom dagen kom han till mig och sa:

    Mamma man kan inte bara räkna 123456....osv utan även 13579 osv och även 246810 osv. Men jag gillar de jämna talen bäst.

    Jag: Öhhhh jaha varför då då.

    Snabbt kom ett svar: Jo för om man lägger dem i två högar så blir det lika många i varje hög men inte med dem ojämna.

    Jag bara: Nehej okej!

    Blev helt paff. Kommer inte i håg att Maja hade ett sånt tänk i den åldern. Och då var hon ända duktig som fick börja förskoleklass ett år tidigare.

    Ville bara skryta lite. ;-)Fast vad vet jag alla era barn kanske kan det där med. Har dålig koll tror jag.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Det var allt hemskt duktigt. Man brukar väl minst vara i skolålder när de där resonmangen kommer. Klart man ska skryta när ens barn är så duktiga.

    Lillebror roar sig med att räkna ut hur gamla vi kommer att vara när lillasyster är tex 6 år. Hur långt man har kvar till 50 osv. Han är hemskt duktig på att räkna men själva räkneexemplen roar oss inte riktigt .
  4. 2
    Det var allt hemskt duktigt. Man brukar väl minst vara i skolålder när de där resonmangen kommer. Klart man ska skryta när ens barn är så duktiga.

    Lillebror roar sig med att räkna ut hur gamla vi kommer att vara när lillasyster är tex 6 år. Hur långt man har kvar till 50 osv. Han är hemskt duktig på att räkna men själva räkneexemplen roar oss inte riktigt .
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Oj oj! Helt klart ett mattegeni i vardande. Ligger bara strax över min egen nivå i matte ...
  6. 3
    Oj oj! Helt klart ett mattegeni i vardande. Ligger bara strax över min egen nivå i matte ...
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Hehe nej förstår att inte sånna räkneexempel roar er. Skulle inte roa mig heller. ;-)
  8. 4
    Hehe nej förstår att inte sånna räkneexempel roar er. Skulle inte roa mig heller. ;-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    äh, det var väl inget. mina barn kan få en barnvakt å gråta på en halvtimme....

    skämt å sido. det var bra gjort. wille älskar oxå siffror, fast han har inte kommit på det där med jämna eller ojämna.
  10. 5
    äh, det var väl inget. mina barn kan få en barnvakt å gråta på en halvtimme....

    skämt å sido. det var bra gjort. wille älskar oxå siffror, fast han har inte kommit på det där med jämna eller ojämna.

Liknande trådar

  1. Är det här man skryter? ;)
    By emmaf in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 14:31
  2. Ni som är smarta över genomsnittet
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 22:23
  3. Skryter härinne med :)
    By Freja08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 22:06
  4. Skryter här med (OT)
    By tårtmamman in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 09:18
  5. ja vet att ja skryter men
    By elin med hemlis in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar