Dumma gräs
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Dumma gräs

    Är det någon som behöver något från Apoteket så funderar jag på att öppna eget. Tror vi har det mesta ur deras sortiment hemma just nu.
    Specialiteten är allergimedicin. Emma tar just nu 4 stycket för hennes gräsallergi. Vanlig allergi medicin (Aerius), nässpray, ögondroppar, och sedan igår även Ventoline... Hon andades så himla dåligt på nätterna så vi åkte till doktorn som tog en sänka. Mycket riktigt är det allergin som gör henne så tungandad så vi fick stränga order om att ge henne Ventoline 3 gånger om dagen för att förebygga astma. Lite meckigt med sånna mediciner som även måste tas mitt på dan, men nu innan semestern löser vi det med att jag slutar tidigt. Sedan får vi väl skicka med henne till skolan om hon fortfarande behöver ta då och hoppas att fröknarna är snälla och hjälper henne.
    Hoppas verkligen hon växer ifrån det här snart. Annars får vi nog överväga att "vaccinera" henne.
    Lillebror är också allergisk men det sitter bara i ögonen och är ju lite mer lätthanterligt då, även fast han ser ut som han varit i slagsmål.
    Regn kom fram! :P
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  2. 1
    Dumma gräs Är det någon som behöver något från Apoteket så funderar jag på att öppna eget. Tror vi har det mesta ur deras sortiment hemma just nu.
    Specialiteten är allergimedicin. Emma tar just nu 4 stycket för hennes gräsallergi. Vanlig allergi medicin (Aerius), nässpray, ögondroppar, och sedan igår även Ventoline... Hon andades så himla dåligt på nätterna så vi åkte till doktorn som tog en sänka. Mycket riktigt är det allergin som gör henne så tungandad så vi fick stränga order om att ge henne Ventoline 3 gånger om dagen för att förebygga astma. Lite meckigt med sånna mediciner som även måste tas mitt på dan, men nu innan semestern löser vi det med att jag slutar tidigt. Sedan får vi väl skicka med henne till skolan om hon fortfarande behöver ta då och hoppas att fröknarna är snälla och hjälper henne.
    Hoppas verkligen hon växer ifrån det här snart. Annars får vi nog överväga att "vaccinera" henne.
    Lillebror är också allergisk men det sitter bara i ögonen och är ju lite mer lätthanterligt då, även fast han ser ut som han varit i slagsmål.
    Regn kom fram! :P
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Vad jobbigt
    Har förstått att det här med gräs är bra eländigt för somliga! J har också bekymmer, fick stanna hemma en dag från skolan när det bara rann ur ögonen och näsan. Medicinen har tack och lov bitit ganska bra. Låter jätte jobbigt att ha det som Emma! Hur är det med vaccination, kan man göra det på barn? Isåfall låter det väldigt bra och kanske värt det om det hjälper!
  4. 2
    Vad jobbigt
    Har förstått att det här med gräs är bra eländigt för somliga! J har också bekymmer, fick stanna hemma en dag från skolan när det bara rann ur ögonen och näsan. Medicinen har tack och lov bitit ganska bra. Låter jätte jobbigt att ha det som Emma! Hur är det med vaccination, kan man göra det på barn? Isåfall låter det väldigt bra och kanske värt det om det hjälper!
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    jag vet inte alls mycket om vaccination. En kompis till mig har gjort det, men jag vet inte hur det gick. Och en tjej i Emmas klass som är allergisk mot jordnötter har börjat vaccineras också.
    Nu är det sämre väder och det märks tydligt på barnen! Och kanske har den värsta perioden gått över nu med blomningen.
  6. 3
    jag vet inte alls mycket om vaccination. En kompis till mig har gjort det, men jag vet inte hur det gick. Och en tjej i Emmas klass som är allergisk mot jordnötter har börjat vaccineras också.
    Nu är det sämre väder och det märks tydligt på barnen! Och kanske har den värsta perioden gått över nu med blomningen.

Liknande trådar

  1. Dumma frågor får dumma svar...
    By anonymt namn in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 11:33
  2. Dumma dumma! (långt och gnälligt)
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 19:43
  3. Dumma mamma, dumma pappa..
    By Tona m Kevin & Noah in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 22:05
  4. dumma dumma dumma Milou ;o)
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 20:49
  5. Mitt dumma dumma epostprogram
    By Susslar in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar