hur länge får man vänta?
Adoption
  1. Anonym
    #1

    hur länge får man vänta?

    Är det någon som vet hur länge man får vänta på barnbesked efter att man skickat in papprena till landet...

    kina och korea?
  2. 1
    hur länge får man vänta? Är det någon som vet hur länge man får vänta på barnbesked efter att man skickat in papprena till landet...

    kina och korea?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Du valde två länder i varsin ände av skalan.

    Kina är väldigt oberäkneligt, senaste jag hörde var runt 4 år men det förlängs hela tiden.

    Korea funkar väldigt bra och snabbt och oftast under ett år.
  4. 2
    Du valde två länder i varsin ände av skalan.

    Kina är väldigt oberäkneligt, senaste jag hörde var runt 4 år men det förlängs hela tiden.

    Korea funkar väldigt bra och snabbt och oftast under ett år.
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Korea är jag lite osäker på, men Kina är som föregående talare påpekat kring 4 år. Om man däremot kan tänka sig att adoptera barn med särskilda behov kan kötiden till Kina kortas ganska markant.

    Sedan vet jag inte hur länge man måste vara i Korea, men i Kina är man bara i två veckor när man sedan hämtar sitt barn.

    För mer exakta kötider kan du vända dig till någon av de godkända adoptionsorganisationerna. De har stenkoll!
  6. 3
    Korea är jag lite osäker på, men Kina är som föregående talare påpekat kring 4 år. Om man däremot kan tänka sig att adoptera barn med särskilda behov kan kötiden till Kina kortas ganska markant.

    Sedan vet jag inte hur länge man måste vara i Korea, men i Kina är man bara i två veckor när man sedan hämtar sitt barn.

    För mer exakta kötider kan du vända dig till någon av de godkända adoptionsorganisationerna. De har stenkoll!

Liknande trådar

  1. Hur länge ska man vänta?
    By britta in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:44
  2. Hua, hur länge ska man vänta tro...
    By AnnikaE76 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 16:17
  3. Hur länge ska man vänta ?
    By bea72 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 19:54
  4. Hur länge ska man vänta?
    By anonym just nu in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 16:26
  5. Hur länge vänta?
    By Magda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 23:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar