Varit i Bulgarien
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Varit i Bulgarien

    Nyss hemkommen från en vecka i Bulgarien.Tänk vad dotterns skenor är intressanta Det är som att resa med en kändis.Sen flirtade de hejvilt med henne,inte så liten längre
    Vi reser ju som vanligt,säger inte till om något special liksom.sen är det inte så ansträngande att ligga vid poolen,beställa in dricka.Lite shopping gjordes förstås,men sen åt vi mest.
    Hoppas ni haft det bra här hemma i värmen!
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Varit i Bulgarien Nyss hemkommen från en vecka i Bulgarien.Tänk vad dotterns skenor är intressanta Det är som att resa med en kändis.Sen flirtade de hejvilt med henne,inte så liten längre
    Vi reser ju som vanligt,säger inte till om något special liksom.sen är det inte så ansträngande att ligga vid poolen,beställa in dricka.Lite shopping gjordes förstås,men sen åt vi mest.
    Hoppas ni haft det bra här hemma i värmen!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Kul

    Kul att resan verkar ha blivit lyckad. Använder dottern skenor i värmen? Det gjorde jag också när jag var i hennes ålder men nu var det länge sen jag hade några såna. De skenor jag hade var både tunga, klumpiga och varma.
  4. 2
    Kul Kul att resan verkar ha blivit lyckad. Använder dottern skenor i värmen? Det gjorde jag också när jag var i hennes ålder men nu var det länge sen jag hade några såna. De skenor jag hade var både tunga, klumpiga och varma.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Reser utan rulle

    Vi tar aldrig med rullen,vi går så långt som hon orkar och vill.Vi anpassar alla "utflykter" efter henne.Det verkar helt enkelt så jobbigt att böka med rullen vid chartersemestrar,kommer ihåg barnvagnsböket.Hon nvänder skenorna och föresöker absolut inte dölja dem när vi går och shoppar m.m.
    Folk tittar för det är inte vanligt med handikappade runt medelhavet,vad vi sett.Vi borde få resepengar för all reklam vi gör
    Nu badar och solar vi massor,då är det barfota som gäller.Men visst är det varmt med strumpor,skenor och skor.
    GRATTIS till nya bilen.Skräp att du inte får bilstöd
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Reser utan rulle Vi tar aldrig med rullen,vi går så långt som hon orkar och vill.Vi anpassar alla "utflykter" efter henne.Det verkar helt enkelt så jobbigt att böka med rullen vid chartersemestrar,kommer ihåg barnvagnsböket.Hon nvänder skenorna och föresöker absolut inte dölja dem när vi går och shoppar m.m.
    Folk tittar för det är inte vanligt med handikappade runt medelhavet,vad vi sett.Vi borde få resepengar för all reklam vi gör
    Nu badar och solar vi massor,då är det barfota som gäller.Men visst är det varmt med strumpor,skenor och skor.
    GRATTIS till nya bilen.Skräp att du inte får bilstöd
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Böka med rullen

    Att böka med rullen vid utlandsresor är absolut besvärligt. Jag vet vilket stök det var när jag och min mor på 70-talet åkte på ett antal charterresor till Gran Canaria.

    På den tiden när vi åkte till värmen under några vinterveckor så använde jag också skenor. Jag satte på mig dem när vi skulle ned till stranden och sedan av med dem när vi kom fram. Och sedan på med skenorna igen när vi skulle tillbaka till hotellet. Jag tyckte då att det var obehagligt att sitta i rullen med skor men utan skenor. Och att vara barfota till och från stranden fanns inte i min värld. Jag hade alldeles för stort komplex för mina fötter för att göra så. Det tog många år för mig att komma över det komplexet.
  8. 4
    Böka med rullen Att böka med rullen vid utlandsresor är absolut besvärligt. Jag vet vilket stök det var när jag och min mor på 70-talet åkte på ett antal charterresor till Gran Canaria.

    På den tiden när vi åkte till värmen under några vinterveckor så använde jag också skenor. Jag satte på mig dem när vi skulle ned till stranden och sedan av med dem när vi kom fram. Och sedan på med skenorna igen när vi skulle tillbaka till hotellet. Jag tyckte då att det var obehagligt att sitta i rullen med skor men utan skenor. Och att vara barfota till och från stranden fanns inte i min värld. Jag hade alldeles för stort komplex för mina fötter för att göra så. Det tog många år för mig att komma över det komplexet.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Sonen använde också skenor fram till någon gång i mitten av tonårstiden, sedan la han av med det med sjukgymnasters godkännande. de påstod att de gör mest nytta medan man växer, men så klart om man behöver dem för att gå och stå också blir det en annan sak. Att ta med rullstol på flygresor har aldrig varit problem eller känts bökigt förutom en gång när han klev av på Kastrup och rullstolen klev av på Arlanda.
  10. 5
    Sonen använde också skenor fram till någon gång i mitten av tonårstiden, sedan la han av med det med sjukgymnasters godkännande. de påstod att de gör mest nytta medan man växer, men så klart om man behöver dem för att gå och stå också blir det en annan sak. Att ta med rullstol på flygresor har aldrig varit problem eller känts bökigt förutom en gång när han klev av på Kastrup och rullstolen klev av på Arlanda.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Och på den tiden var färdtjänsten bättre, för flyget körde hem rullstolen när den kom tillbaka mitt i natten, men de lämnade den på gatan eftersom de inte kunde portkoden och på morgonen ringde taxi och sa att de hade hans rullstol på taxistationen. de hade sett den på gatan mitt i natten och visste att den var hans och tagit hand om den så att inte skulle stjäla den.
  12. 6
    Och på den tiden var färdtjänsten bättre, för flyget körde hem rullstolen när den kom tillbaka mitt i natten, men de lämnade den på gatan eftersom de inte kunde portkoden och på morgonen ringde taxi och sa att de hade hans rullstol på taxistationen. de hade sett den på gatan mitt i natten och visste att den var hans och tagit hand om den så att inte skulle stjäla den.

Liknande trådar

  1. har nån varit till bulgarien?
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 12:02
  2. Bulgarien?
    By L+P+L in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 08:25
  3. Någon som varit till Bulgarien?
    By magda_ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 11:58
  4. Bulgarien
    By Bröllopsresa i juli. in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 18:43
  5. Någon som varit i Bulgarien?
    By Hanna in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar