döda humlor bränns inte
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    döda humlor bränns inte

    har sonen 4 år konstaterat. Eller snarare han konstaterade att den levande humlan han försökte fånga med händerna bränns, medan de döda han hittat inte bränt honom när han tagit i dem.
    Har ingen aning själv ifall det stämmer utan litar på sonens egen undersökning.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    döda humlor bränns inte har sonen 4 år konstaterat. Eller snarare han konstaterade att den levande humlan han försökte fånga med händerna bränns, medan de döda han hittat inte bränt honom när han tagit i dem.
    Har ingen aning själv ifall det stämmer utan litar på sonens egen undersökning.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Jag har för mig att det är en myt sa en kompis till mig.. att dom inte bränns även när dom lever. har aldrig rört vid en humla levande... för jag varit så försiktig..
  4. 2
    Jag har för mig att det är en myt sa en kompis till mig.. att dom inte bränns även när dom lever. har aldrig rört vid en humla levande... för jag varit så försiktig..
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    På sonen gråt och skrik kan jag berätta att de visst bränns. Han hade ont så det räckte till och blev över.
  6. 3
    På sonen gråt och skrik kan jag berätta att de visst bränns. Han hade ont så det räckte till och blev över.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Humlor bränns inte alls, säger min vän NO-läraren tillika naturfreaket Han säger att det där är "bara dumheter".

    Fast det kan nog kännas som om de bränns om man kommer åt dem i flykten. Särskilt om man förväntar sig det.
  8. 4
    Humlor bränns inte alls, säger min vän NO-läraren tillika naturfreaket Han säger att det där är "bara dumheter".

    Fast det kan nog kännas som om de bränns om man kommer åt dem i flykten. Särskilt om man förväntar sig det.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    de sticks tydligen ??

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Humlor
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Nåt jäkelskap hittar de i alla fall på när de lever för när jag lagt handen på en så brände det till som fasen och sen var den delen av handen öm och varm och svullen men hård liksom..
  12. 6
    Nåt jäkelskap hittar de i alla fall på när de lever för när jag lagt handen på en så brände det till som fasen och sen var den delen av handen öm och varm och svullen men hård liksom..
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
  14. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Det var helt klart en överaskning för honom och ont hade han och det blev rött på fingret. Din kompis NO-läraren, har han fångat nån humla själv och testat eller är det bara teorier? Här kör vi med upplevelsebaserat lärande.
  15. 8
    Det var helt klart en överaskning för honom och ont hade han och det blev rött på fingret. Din kompis NO-läraren, har han fångat nån humla själv och testat eller är det bara teorier? Här kör vi med upplevelsebaserat lärande.
  16. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Du har halvt rätt, de bränns inte, de sticks precis som getingar och bin!
    Folk tror att själva humlan bränns (hur skulle det gå till? Varm humla? men de har en gadd som de kan stickas med om man t.ex. råkar klämma eller trampa på humlan.
    Vad jag vet attackerar de aldrig men kan utöva självförsvar.
  17. 9
    Du har halvt rätt, de bränns inte, de sticks precis som getingar och bin!
    Folk tror att själva humlan bränns (hur skulle det gå till? Varm humla? men de har en gadd som de kan stickas med om man t.ex. råkar klämma eller trampa på humlan.
    Vad jag vet attackerar de aldrig men kan utöva självförsvar.
  18. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Ja, det gör de förvisso.
  19. 10
    Ja, det gör de förvisso.
  20. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Ont gör det iaf.
  21. 11
    Ont gör det iaf.
  22. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Det vet jag inget om. Men sonen kanske fick ett stick?
  23. 12
    Det vet jag inget om. Men sonen kanske fick ett stick?
  24. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    aj aj aj ja då måste de göra nått iaf... men söta är dom ändå
  25. 13
    aj aj aj ja då måste de göra nått iaf... men söta är dom ändå
  26. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Jag har fått för mig att de har flera små gaddar som de sticker med, men det kanske är fel. Ont fick stackaren iaf.
  27. 14
    Jag har fått för mig att de har flera små gaddar som de sticker med, men det kanske är fel. Ont fick stackaren iaf.
  28. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    Ja det fick hannog, men han sa att den brändes så smärtan upplevdes nog som brännande mer än en sticksmärta.
  29. 15
    Ja det fick hannog, men han sa att den brändes så smärtan upplevdes nog som brännande mer än en sticksmärta.
  30. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Inte varm humla *s* Men när jag trodde att humlor brändes tänkte jag att det gick till ungefär som när nässlor eller maneter bränns. Serru
  31. 16
    Inte varm humla *s* Men när jag trodde att humlor brändes tänkte jag att det gick till ungefär som när nässlor eller maneter bränns. Serru
  32. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17
    kanske deras päls på yttersidan gör nått....
  33. 17
    kanske deras päls på yttersidan gör nått....
  34. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18
    Så tänkte jag med.
  35. 18
    Så tänkte jag med.
  36. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19
    tänkte som dig med om humlor bräns.. min brorsa och killkusin kastade maneter på oss när vi var små... fast dom var inga brännmaneter döa slemmiga äckliga maneter
  37. 19
    tänkte som dig med om humlor bräns.. min brorsa och killkusin kastade maneter på oss när vi var små... fast dom var inga brännmaneter döa slemmiga äckliga maneter
  38. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Stackars liten! Klart det gjorde ont
  39. 20
    Stackars liten! Klart det gjorde ont
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Döda människor ska vi inte börja
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 19:43
  2. När det bränns är det inte kul längre
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:12
  3. Döda i onödan eller inte?
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 11:05
  4. Humlor.
    By Anso m F-02 o A-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 07:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar