40-årskris
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    40-årskris

    Tecken på MrsHydes 40-årskris:

    1) Har köpt en stor poster på Hugh Jackman som Wolverine och satt upp i sovrummet *slurp* (Maken ler överseende.)

    2) Ska börja träna boxning på klubb i augusti. Har redan provtränat.

    3) Funderar på att klippa håret kort, nästan i pojkfrisyr. Har nu långt, till halva ryggen.

    Fyllde 40 i början av juni...
    Har ni någon "kris"?
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    40-årskris Tecken på MrsHydes 40-årskris:

    1) Har köpt en stor poster på Hugh Jackman som Wolverine och satt upp i sovrummet *slurp* (Maken ler överseende.)

    2) Ska börja träna boxning på klubb i augusti. Har redan provtränat.

    3) Funderar på att klippa håret kort, nästan i pojkfrisyr. Har nu långt, till halva ryggen.

    Fyllde 40 i början av juni...
    Har ni någon "kris"?
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Fyller 40 i höst och enda krisen är väl att äldsta flyttade hemifrån för ett par veckor sedan. DETkändes
  4. 2
    Fyller 40 i höst och enda krisen är väl att äldsta flyttade hemifrån för ett par veckor sedan. DETkändes
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    jag är ju sååååå ung så sånt har jag inte börjat med än Fast är dina grejer (förrutom punkt 1 ) verkligen krisiga. Du gillar ju att träna och ny träning är ju alltid kul. Håret växer ut, jag har haft kort länge men har till axlarna nu. Utan kris Du bara förändrar vissa saker i ditt liv, låter det bättre
  6. 3
    jag är ju sååååå ung så sånt har jag inte börjat med än Fast är dina grejer (förrutom punkt 1 ) verkligen krisiga. Du gillar ju att träna och ny träning är ju alltid kul. Håret växer ut, jag har haft kort länge men har till axlarna nu. Utan kris Du bara förändrar vissa saker i ditt liv, låter det bättre
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Oja..

    kris och kris, inte så att jag går under men saker som känns och påverkar mig starkt.

    Senast i raden var när vår äldste fyllde 18...herregud har åren gått så fort.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Oja.. kris och kris, inte så att jag går under men saker som känns och påverkar mig starkt.

    Senast i raden var när vår äldste fyllde 18...herregud har åren gått så fort.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    DET förstår jag! Min äldsta har just fyllt 6 år så han bor nog hemma ett tag till...
  10. 5
    DET förstår jag! Min äldsta har just fyllt 6 år så han bor nog hemma ett tag till...
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Ja vi kan ju hoppas det Yngsta är 16 äldsta 19
  12. 6
    Ja vi kan ju hoppas det Yngsta är 16 äldsta 19
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Kris har jag haft sen jag skulle fylla 25 tyvärr.. men vet iofs inte om jag gör nått speciellt..
    Jag är nog likadan i dag som när jag var 20 tror jag.. *S*
    Det enda jag kan komma på är att jag hari nte firat min födelsedag på 10 år nu. Men jag är inte 40 än så det kankse blir värre!!
  14. 7
    Kris har jag haft sen jag skulle fylla 25 tyvärr.. men vet iofs inte om jag gör nått speciellt..
    Jag är nog likadan i dag som när jag var 20 tror jag.. *S*
    Det enda jag kan komma på är att jag hari nte firat min födelsedag på 10 år nu. Men jag är inte 40 än så det kankse blir värre!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Jag fyller 40 i december och har väl ingen större kris ännu. Att jag kapat mitt nästan midjelånga hår och har en kort, uppklippt page har mer att göra med att jag numera har tid att lägga på frisyren på morgonen. Förut fanns inte den tiden.

    Kanske kommer krisen i vår, efter att vi haft äkta familjesemester på Kanarieholmarna (AI, grisfest och inte lämna poolområdet?) och efter att jag insett att man inte kan sitta och njuta av en ny soffa hur länge som helst.
  16. 8
    Jag fyller 40 i december och har väl ingen större kris ännu. Att jag kapat mitt nästan midjelånga hår och har en kort, uppklippt page har mer att göra med att jag numera har tid att lägga på frisyren på morgonen. Förut fanns inte den tiden.

    Kanske kommer krisen i vår, efter att vi haft äkta familjesemester på Kanarieholmarna (AI, grisfest och inte lämna poolområdet?) och efter att jag insett att man inte kan sitta och njuta av en ny soffa hur länge som helst.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Nä, de är inte krisiga, de är egentligen ganska kul... jag bara tolkade vissa förändringar i mitt liv i samband med 40-årsdagen. Jag har ingen åldersnoja direkt, trivs bra med att bli äldre generellt.
  18. 9
    Nä, de är inte krisiga, de är egentligen ganska kul... jag bara tolkade vissa förändringar i mitt liv i samband med 40-årsdagen. Jag har ingen åldersnoja direkt, trivs bra med att bli äldre generellt.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Min yngsta är 2 år... enkel matematik säger mig att du fick barn betydligt tidigare i livet än jag!
  20. 10
    Min yngsta är 2 år... enkel matematik säger mig att du fick barn betydligt tidigare i livet än jag!
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Nej, jag är precis som vanligt... :-) 43 år blir jag, trivs bra på plussidan över 40 år faktiskt...
  22. 11
    Nej, jag är precis som vanligt... :-) 43 år blir jag, trivs bra på plussidan över 40 år faktiskt...
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Ja, att barnen blir stora gör ju att man börjar fundera över hur gammal man själv är...
  24. 12
    Ja, att barnen blir stora gör ju att man börjar fundera över hur gammal man själv är...
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Men födelsedag är ju ett ypperligt tillfälle att bjuda hem bekanta, ha trevligt och få presenter!
  26. 13
    Men födelsedag är ju ett ypperligt tillfälle att bjuda hem bekanta, ha trevligt och få presenter!
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Vänta du bara, krisen kanske kommer...
  28. 14
    Vänta du bara, krisen kanske kommer...
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Men då är krisen överstånden för dig, om du nu ens hade någon kris. Jag trivs också bra med livet nu, bättre än när jag var i 20-årsåldern.
  30. 15
    Men då är krisen överstånden för dig, om du nu ens hade någon kris. Jag trivs också bra med livet nu, bättre än när jag var i 20-årsåldern.
  31. Medlem sedan
    Feb 1999
    #16
    Funderar på att färga håret rosa… Fyllde också 40 i början av juni.
  32. 16
    Funderar på att färga håret rosa… Fyllde också 40 i början av juni.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Jag hade en kris i våras en krisreaktion pg av undanstoppade känslor över dotterns flytt till USA samtidigt som min pappa dog samtidigt som mitt älskade projket jag jobbat med i tre år försvann, men nu mår jag bra igen... Dottern kommer hem snart och jag har fått ett nytt projket att grotta ner mig i och pappas död känns mer naturlig nu...
  34. 17
    Jag hade en kris i våras en krisreaktion pg av undanstoppade känslor över dotterns flytt till USA samtidigt som min pappa dog samtidigt som mitt älskade projket jag jobbat med i tre år försvann, men nu mår jag bra igen... Dottern kommer hem snart och jag har fått ett nytt projket att grotta ner mig i och pappas död känns mer naturlig nu...
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Jorå, det kan jag tänka mig. Att fylla 25 var ingen konst. Att fylla 30 var absolut inget speciellt. Lite skämt om att man var medelålders, men utan att tänka på det mer som ett skämt.
    Men 40??!! Då ÄR man medelålders, utan skämt. Herre gud, jag minns ju när mina föräldrar var i 40-årsåldern! *krisar lite lagom*
  36. 18
    Jorå, det kan jag tänka mig. Att fylla 25 var ingen konst. Att fylla 30 var absolut inget speciellt. Lite skämt om att man var medelålders, men utan att tänka på det mer som ett skämt.
    Men 40??!! Då ÄR man medelålders, utan skämt. Herre gud, jag minns ju när mina föräldrar var i 40-årsåldern! *krisar lite lagom*
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    Ålderskris har jag aldrig haft ur ett subjektivt perspektiv men möjligen att andra tycker det eftersom jag inte klär eller beter mig särskilt annorlunda än när jag var 25.
    Om andra fick krisstämpla mig så har jag nog krisat sedan jag var 15 år för i mångas ögon verkar kris vara när man sticker ut från mängden och inte beter sig som det normala för åldersspannet.
  38. 19
    Ålderskris har jag aldrig haft ur ett subjektivt perspektiv men möjligen att andra tycker det eftersom jag inte klär eller beter mig särskilt annorlunda än när jag var 25.
    Om andra fick krisstämpla mig så har jag nog krisat sedan jag var 15 år för i mångas ögon verkar kris vara när man sticker ut från mängden och inte beter sig som det normala för åldersspannet.
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Hihihi! Det kanske är något som går för början-av-juni-40-åringar? Om jag klipper håret sådär kort så vill jag nog färga lite mörkare också. Inte kolsvart men mörkrött eller mörkbrunt.
  40. 20
    Hihihi! Det kanske är något som går för början-av-juni-40-åringar? Om jag klipper håret sådär kort så vill jag nog färga lite mörkare också. Inte kolsvart men mörkrött eller mörkbrunt.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. 40-årskris
    By Ekonomen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 09:10
  2. 30-årskris??
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 07:18
  3. 35-årskris?
    By Anonym in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 08:53
  4. 50-årskris...
    By Gileae in forum Medelålders 45+
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 23:46
  5. 30-årskris?
    By Förvirrad in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar