Luktar svett...
_00/01 Vinterbarn
  1. Christine & William
    #1

    Luktar svett...

    Hej,

    Min son som fyller 9 i november har börjat att lukta lite svett då och då, har inte kännt det förut.
    Känns som om det är lite tidigt för det, brukar inte det komma i samband med puberteten och de borde han väl inte kunna komma i nu.
    Har nog lite svårt att acceptera att lilleman börjar att bli stor kille nu
  2. 1
    Luktar svett... Hej,

    Min son som fyller 9 i november har börjat att lukta lite svett då och då, har inte kännt det förut.
    Känns som om det är lite tidigt för det, brukar inte det komma i samband med puberteten och de borde han väl inte kunna komma i nu.
    Har nog lite svårt att acceptera att lilleman börjar att bli stor kille nu
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Våra vinterbarn kommer är på väg in i förpuberteten med stormsteg. Oftast ligger denna i 9-årsåldern, vilket märks på såväl beteende som kroppsutveckling. Jag tror att det är därför din son börjat lukta lite svett ibland.
    Visst är det svårt att förstå att de börjar bli stora? De var ju småpluttar för bara nåt år sedan .
  4. 2
    Våra vinterbarn kommer är på väg in i förpuberteten med stormsteg. Oftast ligger denna i 9-årsåldern, vilket märks på såväl beteende som kroppsutveckling. Jag tror att det är därför din son börjat lukta lite svett ibland.
    Visst är det svårt att förstå att de börjar bli stora? De var ju småpluttar för bara nåt år sedan .
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Hej!
    Det där kan jag känna hos Filippa lite emellanåt också och jag har köpt en roll on till henne, en som heter "girl" från Rexona. Känns lite tidigt, men hon spelar fotboll och rör sig mycket så det kanske inte är så konstigt.
    Men jag håller med, det är jättejobbigt att de blivit stora så fort!
  6. 3
    Hej!
    Det där kan jag känna hos Filippa lite emellanåt också och jag har köpt en roll on till henne, en som heter "girl" från Rexona. Känns lite tidigt, men hon spelar fotboll och rör sig mycket så det kanske inte är så konstigt.
    Men jag håller med, det är jättejobbigt att de blivit stora så fort!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Vår dotter har behövt deo i ett år nu, detta plus hennes humör gjorde att skolsköterskan ville kolla henne så hon fick gå till skolläkaren för en pubertetskoll. Man mäter och väger för att kolla tillväxtkurvan om de har kommit i puberteten. Man får tydligen inte komma in i den för tidigt då stoppar de den på något sätt. Som tur var så behövde vi inte det men det fick vår dotter att tänka på hur hon betedde sig hemma mot oss och det har faktiskt blivit bättre.
  8. 4
    Vår dotter har behövt deo i ett år nu, detta plus hennes humör gjorde att skolsköterskan ville kolla henne så hon fick gå till skolläkaren för en pubertetskoll. Man mäter och väger för att kolla tillväxtkurvan om de har kommit i puberteten. Man får tydligen inte komma in i den för tidigt då stoppar de den på något sätt. Som tur var så behövde vi inte det men det fick vår dotter att tänka på hur hon betedde sig hemma mot oss och det har faktiskt blivit bättre.

Liknande trådar

  1. Bebis luktar svett..
    By Minone in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 07:13
  2. Luktar svett!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 19:11
  3. Luktar svett?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 16:55
  4. 5½ åring som luktar svett
    By Anonym in forum _02 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 12:53
  5. Luktar svett!
    By tejja in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar