Dagistiden över
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Dagistiden över

    (Även på ett par andra snack)

    Det känns lite konstigt - i dag är det min storkilles sista dag som "dagisbarn". Vår semester börjar efter i dag och vi är lediga i fyra veckor. Sedan är det dags för inskolning i förskoleklassen.

    Den där lille bebisen som bara vaknade om nätterna, skrek och var svårttröstad, den där pluttpojken som sade "pjasa" iställer för pyjamas och hade öroninflammationer jämt, den där lille dinosauriekillen har nu blivit en "stor" 6-åring som snart är skolpojke.

    En stundtals trulig och tjurig mini-tonåring med attityd, men också en härlig, smart, vetgirig och djupsinnig pojke har han blivit. En grabb med intresse för havsdjur, bygga och konstruera, teckning och resor, som gillar äventyr men också lugna lässtunder och museibesök... det är min lille storkille det!
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Dagistiden över (Även på ett par andra snack)

    Det känns lite konstigt - i dag är det min storkilles sista dag som "dagisbarn". Vår semester börjar efter i dag och vi är lediga i fyra veckor. Sedan är det dags för inskolning i förskoleklassen.

    Den där lille bebisen som bara vaknade om nätterna, skrek och var svårttröstad, den där pluttpojken som sade "pjasa" iställer för pyjamas och hade öroninflammationer jämt, den där lille dinosauriekillen har nu blivit en "stor" 6-åring som snart är skolpojke.

    En stundtals trulig och tjurig mini-tonåring med attityd, men också en härlig, smart, vetgirig och djupsinnig pojke har han blivit. En grabb med intresse för havsdjur, bygga och konstruera, teckning och resor, som gillar äventyr men också lugna lässtunder och museibesök... det är min lille storkille det!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Ja visst är det fantastiskt att våra små pluttar blivit så stora och ska börja förskoleklass om bara en månad. Vi har också en urgullig och klok tjej som ibland beter sig mer som en tonåring än en 6-åring.

    Härliga är dom små liven hur som helst
  4. 2
    Ja visst är det fantastiskt att våra små pluttar blivit så stora och ska börja förskoleklass om bara en månad. Vi har också en urgullig och klok tjej som ibland beter sig mer som en tonåring än en 6-åring.

    Härliga är dom små liven hur som helst
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Ja, nu är de stroa våra små... För sex år sedan skolade jag in Cissi i förskoleklass och nu är det Emmas tur. *suck*
    Om sex år är Emma 12 (som Cissi idag) och Cissi... jisses! ...är 18!! Jag vet inte vart tiden tar vägen, jag är ju fortfarande 25... eller...?
  6. 3
    Ja, nu är de stroa våra små... För sex år sedan skolade jag in Cissi i förskoleklass och nu är det Emmas tur. *suck*
    Om sex år är Emma 12 (som Cissi idag) och Cissi... jisses! ...är 18!! Jag vet inte vart tiden tar vägen, jag är ju fortfarande 25... eller...?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jepp, samma här

    Om sex år är lillan 8 och Thea är 12 och storasyster 21 och äldsta systern 23 och här sitter jag med femman i magen redo att anlända om 6 veckor och ändå är jag bara 25...eller?
  8. 4
    Jepp, samma här

    Om sex år är lillan 8 och Thea är 12 och storasyster 21 och äldsta systern 23 och här sitter jag med femman i magen redo att anlända om 6 veckor och ändå är jag bara 25...eller?

Liknande trådar

  1. KUB och över 40 år?
    By Qlia in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 17:20
  2. dagistiden för 1åring
    By A mamma in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 18:23
  3. Gå över en gång = alltid gå över?
    By espinoza m 4 in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 20:10
  4. Nu är det över!
    By frykback in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 12:35
  5. Hu, nu är det nog över!
    By Ninnan in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 23:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar