Större bröst?
Mammasnack
  1. agda
    #1

    Större bröst?

    Har helt plötsligt börjat få större bröst. Och jo jag har gått upp några kilon men max 5 kg och grejen är att brösten ömmar också, så jag undrar om det verkligen har med min viktuppgång att göra. Jag är garanterat inte gravid! Fyller snart 45, kan det ha nåt med klimakteriet att göra? Fast det känns ju helkonstigt om brösten skulle börja växa så där på ålderns höst...
  2. 1
    Större bröst? Har helt plötsligt börjat få större bröst. Och jo jag har gått upp några kilon men max 5 kg och grejen är att brösten ömmar också, så jag undrar om det verkligen har med min viktuppgång att göra. Jag är garanterat inte gravid! Fyller snart 45, kan det ha nåt med klimakteriet att göra? Fast det känns ju helkonstigt om brösten skulle börja växa så där på ålderns höst...
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Jag är själv snart 40 och mina boobisar har oxå blivit större med åren

    Började med C-kupa då jag var gravid..kupan vid amningens början slutade på D. Gick ner till C efter amningen och nu är jag uppe i D igen.

    Så varför klaga
  4. 2
    Jag är själv snart 40 och mina boobisar har oxå blivit större med åren

    Började med C-kupa då jag var gravid..kupan vid amningens början slutade på D. Gick ner till C efter amningen och nu är jag uppe i D igen.

    Så varför klaga
  5. agda
    #3
    Mina blev mindre efter jag slutat amma, nu har jag inte ammat på många år och helt plötsligt känns det som de växer. Har du gått upp i vikt också eller är det bara brösten som blivit större?
  6. 3
    Mina blev mindre efter jag slutat amma, nu har jag inte ammat på många år och helt plötsligt känns det som de växer. Har du gått upp i vikt också eller är det bara brösten som blivit större?
  7. Anonym
    #4
    Jag har också fått större bröst med åldern och jag är 51. De ömmar också enormt innan mens, men det försvinner då mensen kommit igång. Har gått upp några kg de senaste åren tyvärr.
  8. 4
    Jag har också fått större bröst med åldern och jag är 51. De ömmar också enormt innan mens, men det försvinner då mensen kommit igång. Har gått upp några kg de senaste åren tyvärr.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Mina bröst har växt i ett sedan jag var ca 25 - de var uppe i G-kupa innan jag reducerade dem till C via operation. Nu är de D igen... Detta helt oberoende av viktuppgångar och dito nedgångar, som mest växte de när jag gick ner 15 kilo. Min mor fick betydligt större bröst i samband med klimakteriet, från C till EE.
  10. 5
    Mina bröst har växt i ett sedan jag var ca 25 - de var uppe i G-kupa innan jag reducerade dem till C via operation. Nu är de D igen... Detta helt oberoende av viktuppgångar och dito nedgångar, som mest växte de när jag gick ner 15 kilo. Min mor fick betydligt större bröst i samband med klimakteriet, från C till EE.
  11. Anonym
    #6
    Men visst säger man att brösten har växt färdigt i slutet av puberteten?? Det har man ju alltid fått höra. Ändå ser jag mina väninnor få hängiga stora "tantbröst", en efter en..ser ut som en stjärt som klämts in i en bh. ( obs, inte riktat till dig)
  12. 6
    Men visst säger man att brösten har växt färdigt i slutet av puberteten?? Det har man ju alltid fått höra. Ändå ser jag mina väninnor få hängiga stora "tantbröst", en efter en..ser ut som en stjärt som klämts in i en bh. ( obs, inte riktat till dig)
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Jag gick upp ca 17 kilo vid min graviditet och gick ner betydloigt mer än så efter att sonen föddes. Tror jag var nere på 54 kilo med mina 173 cm över havet...

    Nu idag, väger jag runt 65 och mina boobisar har växt under det senaste året och då har jag haft runt samma vikt hela tiden. Det kanske har diffat på några plus och minus men vi snackar ju inte större viktökning precis. Så egentligen som jag kan se det så är det boobisarna som blivit större.
  14. 7
    Jag gick upp ca 17 kilo vid min graviditet och gick ner betydloigt mer än så efter att sonen föddes. Tror jag var nere på 54 kilo med mina 173 cm över havet...

    Nu idag, väger jag runt 65 och mina boobisar har växt under det senaste året och då har jag haft runt samma vikt hela tiden. Det kanske har diffat på några plus och minus men vi snackar ju inte större viktökning precis. Så egentligen som jag kan se det så är det boobisarna som blivit större.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Brösten ändrar sig genom hela livet. I klimakteriet ändras ju huden på hela kroppen och förlorar lite elasticitet och då finns ju risk för att brösten hänger mer. Under alla hormonstormar som pubertet, graviditet, klimakterie osv förändras brösten, mer för vissa mindre för andra. Att de blir större med åren är inte ovanligt.
  16. 8
    Brösten ändrar sig genom hela livet. I klimakteriet ändras ju huden på hela kroppen och förlorar lite elasticitet och då finns ju risk för att brösten hänger mer. Under alla hormonstormar som pubertet, graviditet, klimakterie osv förändras brösten, mer för vissa mindre för andra. Att de blir större med åren är inte ovanligt.
  17. agda
    #9
    Tack för alla svar. Jag visste inte att det kunde bli så här på äldre dagar, så det kom som en trevlig överraskning.
  18. 9
    Tack för alla svar. Jag visste inte att det kunde bli så här på äldre dagar, så det kom som en trevlig överraskning.
  19. Anonym
    #10
    Jag har också fått större bröst! OCH kommit i klimakteriet! Förstod ingenting när alla bh:ar plötsligt var för små! Men vi är tydligen fler! Och "hängiga" tycker jag inte att dom är, men större!
  20. 10
    Jag har också fått större bröst! OCH kommit i klimakteriet! Förstod ingenting när alla bh:ar plötsligt var för små! Men vi är tydligen fler! Och "hängiga" tycker jag inte att dom är, men större!
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Sådana piller är knappast nyttiga, men sedan är du ju här bara för att göra reklam... Vill rapportera men min app fungerar inte. :-(
    Ha det gott!
  22. 11
    Sådana piller är knappast nyttiga, men sedan är du ju här bara för att göra reklam... Vill rapportera men min app fungerar inte. :-(

Liknande trådar

  1. Injektion för större bröst??
    By Plattis in forum Kroppsideal
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 14:18
  2. Ont men inte större bröst
    By Björnunge in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 10:48
  3. Ont men inte större bröst
    By Björnunge in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:36
  4. nån som fått lite större bröst av
    By l in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 15:10
  5. Bröst ännu större?
    By hundtokig in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 10:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar