Vi har flyttat till Sverige igen!
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Vi har flyttat till Sverige igen!

    Hej!

    Nu var det länge sedan jag var här inne igen, men ville bara berätta att vi har flyttat tillbaka till Sverige igen

    Den 1 augusti får vi vårt hus i Sollentuna (nej, vi blir inte norrlänningar denna gång). Jag har fått en heltidsstjänst som lärare i en internationell skola, Ludvig och Lovisa ska gå på en annan internationell skola och Albert har fått plats på en 5-årsgrupp där de pratar både svenska och engelska. På så sätt hoppas jag att de inte ska glömma engelskan, som de blivit duktiga på.

    Det känns såå skönt att vara på svensk mark igen
    Låt oss öppna dörrar!
  2. 1
    Vi har flyttat till Sverige igen! Hej!

    Nu var det länge sedan jag var här inne igen, men ville bara berätta att vi har flyttat tillbaka till Sverige igen

    Den 1 augusti får vi vårt hus i Sollentuna (nej, vi blir inte norrlänningar denna gång). Jag har fått en heltidsstjänst som lärare i en internationell skola, Ludvig och Lovisa ska gå på en annan internationell skola och Albert har fått plats på en 5-årsgrupp där de pratar både svenska och engelska. På så sätt hoppas jag att de inte ska glömma engelskan, som de blivit duktiga på.

    Det känns såå skönt att vara på svensk mark igen
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Välkommen hem! Hoppas ni ska trivas bra i Sollentuna (hur ni nu kan välja bort Norrland .... Har någon tagit över din skolverksamhet som du drev? Hur många år var ni borta?

    Det tar säkert lite tid att acklimatisera sig igen - allt förändras snabbare än man tror när man är mitt uppe i det. Kul att se dig här igen.
  4. 2
    Välkommen hem! Hoppas ni ska trivas bra i Sollentuna (hur ni nu kan välja bort Norrland .... Har någon tagit över din skolverksamhet som du drev? Hur många år var ni borta?

    Det tar säkert lite tid att acklimatisera sig igen - allt förändras snabbare än man tror när man är mitt uppe i det. Kul att se dig här igen.

Liknande trådar

  1. Hej! Flyttat hit igen:)
    By DollyLolly in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 08:11
  2. Flyttat flyttlådor... igen
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 16:26
  3. Provar igen då snacket flyttat runt
    By s flyttar vad händer m vb in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 17:20
  4. Ni som har flyttat tillbaka till Sverige
    By GuM in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar