Minskade fosterrörelser
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Minskade fosterrörelser

    När ska man bli nervös egentligen? Jag känner honom flera gånger om dagen, så jag vet ju att han lever, men det har varit så lugnt de senaste dagarna och idag särskilt. Nu har jag suttit och tryckt i mig godis, det brukar han gå igång av, men inte nu.

    Små lugna rörelser då och då under dagen mot förr då det var party i magen flera gånger om dagen och däremellan kunde jag känna de små lugna rörelserna.

    När ska man bli orolig???
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  2. 1
    Minskade fosterrörelser När ska man bli nervös egentligen? Jag känner honom flera gånger om dagen, så jag vet ju att han lever, men det har varit så lugnt de senaste dagarna och idag särskilt. Nu har jag suttit och tryckt i mig godis, det brukar han gå igång av, men inte nu.

    Små lugna rörelser då och då under dagen mot förr då det var party i magen flera gånger om dagen och däremellan kunde jag känna de små lugna rörelserna.

    När ska man bli orolig???
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Hmm... Jag ringde förlossningen som sa på en gång att jag skulle komma in. Så jag gör väl det. Är inte superorolig, men blev lite spak nu, hade inte förväntat mig det svaret.

    Rapporterar senare.
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  4. 2
    Hmm... Jag ringde förlossningen som sa på en gång att jag skulle komma in. Så jag gör väl det. Är inte superorolig, men blev lite spak nu, hade inte förväntat mig det svaret.

    Rapporterar senare.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Det kommer säkert se fin fint ut. Klart de vill kolla upp en gång för mycket än en gång för lite.

    kram T
  6. 3
    Det kommer säkert se fin fint ut. Klart de vill kolla upp en gång för mycket än en gång för lite.

    kram T
  7. Kastanj
    #4
    Vad skönt att kolla upp, och bra att de tar din oro på allvar.
  8. 4
    Vad skönt att kolla upp, och bra att de tar din oro på allvar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5

    Tillbaka från förlossningen!

    Så har jag varit på förlosningen och vänt. Jag blev oerhört proffsigt och vänligt bemött! Jag fick träffa en jättegullig barnmorska och undersköterska. Jag fick komma in på ett underskningsrum på en gång. Hon kände först efter hur han låg i magen, sedan satte hon CTG-grejerna på magen. Bebisens hjärtslag och rörelser skulle registreras under en halvtimme.

    Väldigt lustigt är ju att under de första 20 minuterna av registreringen så rörde han sig mycket mer än han gjort på hela veckan! Värsta partyt i magen. Smart liten kille.

    Naturligtvis visade kurvan att allt var fullständigt normalt. "Precis så här ska kurvan se ut när en bebis mår bra i magen". Hon sa dock flera gånger att jag gjort helt rätt som kommit in och att jag inte skulle tveka att åka in igen om jag upplever att något är fel. Hon trodde att de minskade rörelserna helt enkelt berott på att han ändrat läge i magen. Kanske har han legat med benen mot min rygg då känns rörelserna mindre. Eventuellt ändrade han läge igen när barnmorskan tryckte och kände på magen.

    Så nu har jag lite koll på hur man kommer till förlossningen och hur det ser ut där. Förra gången kom jag ju med ambulans, dessutom har de flyttat.

    Bebisen har varit riktigt aktiv länge nu, så kanske är det helt enkelt läget i magen som är skillnaden. Känns skönt att ha kollat upp det och det känns väldigt bra och tryggt att jag blev så väl bemött.
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  10. 5
    Tillbaka från förlossningen! Så har jag varit på förlosningen och vänt. Jag blev oerhört proffsigt och vänligt bemött! Jag fick träffa en jättegullig barnmorska och undersköterska. Jag fick komma in på ett underskningsrum på en gång. Hon kände först efter hur han låg i magen, sedan satte hon CTG-grejerna på magen. Bebisens hjärtslag och rörelser skulle registreras under en halvtimme.

    Väldigt lustigt är ju att under de första 20 minuterna av registreringen så rörde han sig mycket mer än han gjort på hela veckan! Värsta partyt i magen. Smart liten kille.

    Naturligtvis visade kurvan att allt var fullständigt normalt. "Precis så här ska kurvan se ut när en bebis mår bra i magen". Hon sa dock flera gånger att jag gjort helt rätt som kommit in och att jag inte skulle tveka att åka in igen om jag upplever att något är fel. Hon trodde att de minskade rörelserna helt enkelt berott på att han ändrat läge i magen. Kanske har han legat med benen mot min rygg då känns rörelserna mindre. Eventuellt ändrade han läge igen när barnmorskan tryckte och kände på magen.

    Så nu har jag lite koll på hur man kommer till förlossningen och hur det ser ut där. Förra gången kom jag ju med ambulans, dessutom har de flyttat.

    Bebisen har varit riktigt aktiv länge nu, så kanske är det helt enkelt läget i magen som är skillnaden. Känns skönt att ha kollat upp det och det känns väldigt bra och tryggt att jag blev så väl bemött.
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6
    Åh va skönt o höra att allt var/är bra! O så skönt att du blev så bra bemött!
    Låter ju rätt logiskt det där m att läget påverkar. Nu hoppas vi han "buffar" o sparkar mkt fram tills han kommer så mamma slipper bli orolig igen
    KRAM
  12. 6
    Åh va skönt o höra att allt var/är bra! O så skönt att du blev så bra bemött!
    Låter ju rätt logiskt det där m att läget påverkar. Nu hoppas vi han "buffar" o sparkar mkt fram tills han kommer så mamma slipper bli orolig igen
    KRAM
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Vad skönt att allt såg bra ut och att du fick ett bra bemötande! Min bebis verkar ha ändrat rörelsemönster de senaste dagarna, nu är h*n lugnare på dagarna och för ett sjujäkla liv på kvällarna
  14. 7
    Vad skönt att allt såg bra ut och att du fick ett bra bemötande! Min bebis verkar ha ändrat rörelsemönster de senaste dagarna, nu är h*n lugnare på dagarna och för ett sjujäkla liv på kvällarna
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Visst blir man spak när de beordrar en att komma in. Och så dåligt samvete manfår att man inte redan är inne..
    Skönt att du fick ett bra bemötande och killen hade röjarfest!
    Min bebis bytte sida så fort jag kom in till BM senast - sparkarna flyttades från höger sida till vänster på sekunden.
  16. 8
    Visst blir man spak när de beordrar en att komma in. Och så dåligt samvete manfår att man inte redan är inne..
    Skönt att du fick ett bra bemötande och killen hade röjarfest!
    Min bebis bytte sida så fort jag kom in till BM senast - sparkarna flyttades från höger sida till vänster på sekunden.

Liknande trådar

  1. Minskade fosterrörelser
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 20:32
  2. Minskade fosterrörelser?
    By Lilla Lo in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 13:00
  3. Minskade fosterrörelser
    By MammaMinna in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 14:29
  4. Minskade fosterrörelser
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 21:02
  5. minskade fosterrörelser
    By Lilla T in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar