Jobbig sommar
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Jobbig sommar

    Denna sommar har varit så jobbig. I mitten av maj dog min mormor i magcancer. Den 21 juli dog min svärmor endast 55 år i samma typ av magcancer. Det gick så fort att ingen av oss riktigt hann med. Bara lite mer än 2 veckor innan var hon på Leksands sommarland med oss....Hon har fått behandling men denna gång hann hon bara med 2 omgångar cytostatika innan hon blev så svag att de inte kunde fortsätta behandlingen.

    Sedan igår så har min hund blivit sämre och sämre, han har nu nästan ingen rörelseförmåga i bakbenen. Vi var hos veterinären igår em och fick smärtstillande och antiinflammatoriska tabletter för då hade han enbart ont men senare på kvällen blev han sämre oc började släpa tassarna efter sig och kommer inte upp. Har varit på djursjukhuset nästan hela dagen idag, lång väntan på att få komma in. De vet bara att det är neurologiskt men kan inte säga vad det beror på. Vi avvaktar till imorgon och då ska även hans husse komma och så ska vi diskutera alternativen....Dock ser det inte ljust ut. Det känns som att tåtarna börjar ta slut och att jag är trött in i själen.

    Det räcker med otrevligheter nu tycker jag! Eller som min man uttryckte det, döden kan ta semester nu.

    Ville bara skriva av mig lite, ska försöka sova lite nu då jag ska upp och jobba imorgon.
    Åsa

    Åsa
    Åsa med Liv 11/02 +Eira 01/08 +Saga 06/12
  2. 1
    Jobbig sommar Denna sommar har varit så jobbig. I mitten av maj dog min mormor i magcancer. Den 21 juli dog min svärmor endast 55 år i samma typ av magcancer. Det gick så fort att ingen av oss riktigt hann med. Bara lite mer än 2 veckor innan var hon på Leksands sommarland med oss....Hon har fått behandling men denna gång hann hon bara med 2 omgångar cytostatika innan hon blev så svag att de inte kunde fortsätta behandlingen.

    Sedan igår så har min hund blivit sämre och sämre, han har nu nästan ingen rörelseförmåga i bakbenen. Vi var hos veterinären igår em och fick smärtstillande och antiinflammatoriska tabletter för då hade han enbart ont men senare på kvällen blev han sämre oc började släpa tassarna efter sig och kommer inte upp. Har varit på djursjukhuset nästan hela dagen idag, lång väntan på att få komma in. De vet bara att det är neurologiskt men kan inte säga vad det beror på. Vi avvaktar till imorgon och då ska även hans husse komma och så ska vi diskutera alternativen....Dock ser det inte ljust ut. Det känns som att tåtarna börjar ta slut och att jag är trött in i själen.

    Det räcker med otrevligheter nu tycker jag! Eller som min man uttryckte det, döden kan ta semester nu.

    Ville bara skriva av mig lite, ska försöka sova lite nu då jag ska upp och jobba imorgon.
    Åsa

    Åsa
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    men fy ändå vilken otur
    tyvärr verkar döden varit på många ställen i sommar.
    http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=4784482
    Frun är en vän till mig
    I övrigt innan det hände har sommaren varit bra.
  4. 2
    men fy ändå vilken otur
    tyvärr verkar döden varit på många ställen i sommar.
    http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=4784482
    Frun är en vän till mig
    I övrigt innan det hände har sommaren varit bra.

Liknande trådar

  1. Jobbig dröm, nästan lika jobbig sanning!
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 13:19
  2. "Jobbig" sommar
    By Malvas_mam in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 23:34
  3. Jobbig dröm...jobbig forts..
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 19:33
  4. Vi har haft en jobbig sommar..
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 00:23
  5. Vi har haft en jobbig sommar..
    By 6-barnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar