Semester!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Semester!

    Nu har jag min första lediga dag! Barnen är på dagis och jag får göra precis vad jag vill fram till kl 4 i em! Så idag har jag funderat på att göra nåt, men kommit fram till att jag förtjänar en hel dags vila. Jag hinner nog med allt ändå... Men jag har en gedigen lista, och mer kommer jag på hela tiden...

    Förresten, är det nån som vet om det är farligt att olja utemöbler? Eller att slipa dem om man har munskydd?

    Jag har läst ikapp så mycket jag hunnit efter att inte ha varit här på flera dagar, hinner liksom aldrig in under helgerna. Kul att det börjar bli fler bebisar också!

    Kram
    Mamma till M född 040823, Z född 070214 och L född 090831.
  2. 1
    Semester! Nu har jag min första lediga dag! Barnen är på dagis och jag får göra precis vad jag vill fram till kl 4 i em! Så idag har jag funderat på att göra nåt, men kommit fram till att jag förtjänar en hel dags vila. Jag hinner nog med allt ändå... Men jag har en gedigen lista, och mer kommer jag på hela tiden...

    Förresten, är det nån som vet om det är farligt att olja utemöbler? Eller att slipa dem om man har munskydd?

    Jag har läst ikapp så mycket jag hunnit efter att inte ha varit här på flera dagar, hinner liksom aldrig in under helgerna. Kul att det börjar bli fler bebisar också!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Åhh vad duktig du är som stått ut att jobba ända till nu!

    Hoppas du får en underbar semester, och du gör helt rätt i att inte göra någonting alls i dag!!!

    ha det så gott!

    Kram
  4. 2
    Åhh vad duktig du är som stått ut att jobba ända till nu!

    Hoppas du får en underbar semester, och du gör helt rätt i att inte göra någonting alls i dag!!!

    ha det så gott!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    ja kanske med munskydd...men jag hade inte gjort det. Har du ingen högtryckstvätt? o sen har du ngn annan att olja in dem. Ska visst finnas en väldigt snäll sort av olja men jag minns nte namnet på den!

    Skönt med ledig dag..här går jag ju på övertid och är hjärtligt trött på ledig tid..
  6. 3
    ja kanske med munskydd...men jag hade inte gjort det. Har du ingen högtryckstvätt? o sen har du ngn annan att olja in dem. Ska visst finnas en väldigt snäll sort av olja men jag minns nte namnet på den!

    Skönt med ledig dag..här går jag ju på övertid och är hjärtligt trött på ledig tid..
  7. Kastanj
    #4
    Tror jag definitivt inte är farligt, de flesta oljor är harmlösa, kolla på flaskan/burken. Jag förmodar att slipningen bara är för att putsa upp ytan, så det är nog ingen fara heller.
    Du är ju dessutom ute. Jag har redan gjort det några gånger här hemma.
  8. 4
    Tror jag definitivt inte är farligt, de flesta oljor är harmlösa, kolla på flaskan/burken. Jag förmodar att slipningen bara är för att putsa upp ytan, så det är nog ingen fara heller.
    Du är ju dessutom ute. Jag har redan gjort det några gånger här hemma.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Åh va härligt med semester! Vila på så mycket du kan nu och titta bara med ett halvt öga åt listan, det skulle jag ha gjort

    Kram!
  10. 5
    Åh va härligt med semester! Vila på så mycket du kan nu och titta bara med ett halvt öga åt listan, det skulle jag ha gjort

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Härligt!! Grattis till semestern!
    Så här svarar möbelsnickaren på oljefrågan: Beror på om det är ren linolja eller olja med lösningsmedel. Ren olja avger inga som helst ångor, så det är helt lugnt att olja med det. Ska du olja med "specialolja" så bör du kolla vad det är för nåt i. Kan vara en hel del tvivelaktiga ämnen i typ teakolja och sånt. Då ska du använda munskydd
    Angående slipningen så beror det lite på vad du ska slipa bort. Är det olja (vilken som helst) så är den härdad vid det här laget så det kan du lugnt slipa utan munskydd. Munskydd hade jag nog använt om det yr mycket partiklar, men mest för att det är obehagligt, inte för att det är farligt.
    Duktigt att fixa möblerna, det hade jag aldrig orkat...
    Lycka till och karm
  12. 6
    Härligt!! Grattis till semestern!
    Så här svarar möbelsnickaren på oljefrågan: Beror på om det är ren linolja eller olja med lösningsmedel. Ren olja avger inga som helst ångor, så det är helt lugnt att olja med det. Ska du olja med "specialolja" så bör du kolla vad det är för nåt i. Kan vara en hel del tvivelaktiga ämnen i typ teakolja och sånt. Då ska du använda munskydd
    Angående slipningen så beror det lite på vad du ska slipa bort. Är det olja (vilken som helst) så är den härdad vid det här laget så det kan du lugnt slipa utan munskydd. Munskydd hade jag nog använt om det yr mycket partiklar, men mest för att det är obehagligt, inte för att det är farligt.
    Duktigt att fixa möblerna, det hade jag aldrig orkat...
    Lycka till och karm

Liknande trådar

  1. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  2. semester ????
    By mija in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 23:07
  3. Semester =)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:30
  4. Vi ska på semester
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:16
  5. Vår semester
    By Malin-L-J in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar