Helt blöjfri
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Helt blöjfri

    Nu är vi helt blöjfria här hemma - inga fler blöjpaket att släpa hem, inga fler illaluktande blöjor att kasta. Maja blev torr på natten nu under sommaren och det har gått hur bra som helst! Kiss i sängen en enda gång och det var hos farmor, efter att hon druckit en massa saft innan läggdags... Min flickeloppa har blivit stor!
    Christina m E o M

    http://boktyckaren.blogspot.com/
    http://barnbokstyckaren.blogspot.com/

    I am the master of my fate,
    the captain of my soul.
  2. 1
    Helt blöjfri Nu är vi helt blöjfria här hemma - inga fler blöjpaket att släpa hem, inga fler illaluktande blöjor att kasta. Maja blev torr på natten nu under sommaren och det har gått hur bra som helst! Kiss i sängen en enda gång och det var hos farmor, efter att hon druckit en massa saft innan läggdags... Min flickeloppa har blivit stor!
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Åh vad skönt för er!

    Vi kämpar fortfarande på med Cornelia... hon är INTE säker på det där med kisseriet ännu, hade hoppats på att vi skulle få ordning på det under semestern, men nej... flera olyckor om dagen fortfarande. Hon är så himla duktig på allt annat så jag vet faktiskt inte vad som är problemet... har ingen blöja men kissar alltså ofta på sig. Verkar dessutom inte märka att hon gör det vilket förbryllar både mig och min man. Olyckorna verkar alltså inte bekomma henne speciellt - vet inte om det är bra eller dåligt...

    Torr på natten är hon absolut inte.

    Var faktiskt inne med henne på vårdcentralen häromveckan eftersom hon har ofta ont i snippan och kissar "grus" + att hon inte kan hålla sig speciellt länge.. om det kan vara UVI eller något i den stilen men nej, allt ser jättefint ut (skönt det i och för sig). Faktiskt ganska jobbigt... det finns tydligen något som heter reflux som barn kan ha i olika grad... möjligt att det är det som hon "lider" av. Har man tur så växer det bara bort med tiden, så vi hoppas på det...
  4. 2
    Åh vad skönt för er!

    Vi kämpar fortfarande på med Cornelia... hon är INTE säker på det där med kisseriet ännu, hade hoppats på att vi skulle få ordning på det under semestern, men nej... flera olyckor om dagen fortfarande. Hon är så himla duktig på allt annat så jag vet faktiskt inte vad som är problemet... har ingen blöja men kissar alltså ofta på sig. Verkar dessutom inte märka att hon gör det vilket förbryllar både mig och min man. Olyckorna verkar alltså inte bekomma henne speciellt - vet inte om det är bra eller dåligt...

    Torr på natten är hon absolut inte.

    Var faktiskt inne med henne på vårdcentralen häromveckan eftersom hon har ofta ont i snippan och kissar "grus" + att hon inte kan hålla sig speciellt länge.. om det kan vara UVI eller något i den stilen men nej, allt ser jättefint ut (skönt det i och för sig). Faktiskt ganska jobbigt... det finns tydligen något som heter reflux som barn kan ha i olika grad... möjligt att det är det som hon "lider" av. Har man tur så växer det bara bort med tiden, så vi hoppas på det...

Liknande trådar

  1. Nu är hon helt blöjfri dagtid
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 11:30
  2. helt blöjfri
    By -AT- in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 12:40
  3. Nu är Emilia helt blöjfri
    By annzi in forum _0406 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 16:33
  4. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
  5. Någon som är helt blöjfri idag?
    By hannsi in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar