Gröna lund parkering?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Gröna lund parkering?

    Hej på er! Vi tänkte ta bilen till Grönan i veckan. Hur dumt är det?
    Är det svårt att få parkering? Svårt att hitta dit? Dyrt att parkera?
    Hur mycket kostar det att stå en heldag om man nu får nån plats?

    Nåt annat man bör tänka på?


    trevlig fortsatt sommar på er allihop!
  2. 1
    Gröna lund parkering? Hej på er! Vi tänkte ta bilen till Grönan i veckan. Hur dumt är det?
    Är det svårt att få parkering? Svårt att hitta dit? Dyrt att parkera?
    Hur mycket kostar det att stå en heldag om man nu får nån plats?

    Nåt annat man bör tänka på?


    trevlig fortsatt sommar på er allihop!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    På en ska mellan 1 och 10 där 10 är idiotiskt så är det ungefär 11.
    Det är svindyrt att parkera på djurgården. det finns nån parkering om man svänger höger direkt efter bron så nån vid skansen. Jag skulle hellre parkera på nån infartsparkering och åka kommunalt in. Dock verkar de som faktsikt tar bilen in hitta en parkeringsplats. Har inte hört talas om nån som åkte hem igen med bilen.
    Tar själv så gott som aldrig bilen in till Stockholm city just pga parkeringsplatserna.
  4. 2
    På en ska mellan 1 och 10 där 10 är idiotiskt så är det ungefär 11.
    Det är svindyrt att parkera på djurgården. det finns nån parkering om man svänger höger direkt efter bron så nån vid skansen. Jag skulle hellre parkera på nån infartsparkering och åka kommunalt in. Dock verkar de som faktsikt tar bilen in hitta en parkeringsplats. Har inte hört talas om nån som åkte hem igen med bilen.
    Tar själv så gott som aldrig bilen in till Stockholm city just pga parkeringsplatserna.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    För att det är tokdyrt eller för att du inte gillar parkeringsalternativen?
    Du skriver att du aldrig hört talas om nån som åker hem med bilen igen?! Öh...för att den blir stulen?! Nej, du måste mena :för att dom inte hittat nån plats..väl?

    Men som sagt, varför vill du inte ta bilen in till city?
    E ju därför man åker bil, för att man är lat och bekväm
  6. 3
    För att det är tokdyrt eller för att du inte gillar parkeringsalternativen?
    Du skriver att du aldrig hört talas om nån som åker hem med bilen igen?! Öh...för att den blir stulen?! Nej, du måste mena :för att dom inte hittat nån plats..väl?

    Men som sagt, varför vill du inte ta bilen in till city?
    E ju därför man åker bil, för att man är lat och bekväm
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Det är ju så jäkla dyrt att parkera där också. Typ 30 spänn i timmen minst...
  8. 4
    Det är ju så jäkla dyrt att parkera där också. Typ 30 spänn i timmen minst...
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Man brukar inte få köra ända ut till Grönan den här tiden på året (lite osäker ), men det finns parkeringar strax efter Djurgårdsbron först en på höger sida och lite längre fram en på vänster sida. Vet inte exakt taxan, men det är inte gratis direkt.

    Vi parkerade på Östermalm sist vi var där och betalade kanske 80:-, men då är det gratis efter 17. Nåt annat man bör tänka på är att det kostar 10-20:- enkel resa genom biltullen också.
  10. 5
    Man brukar inte få köra ända ut till Grönan den här tiden på året (lite osäker ), men det finns parkeringar strax efter Djurgårdsbron först en på höger sida och lite längre fram en på vänster sida. Vet inte exakt taxan, men det är inte gratis direkt.

    Vi parkerade på Östermalm sist vi var där och betalade kanske 80:-, men då är det gratis efter 17. Nåt annat man bör tänka på är att det kostar 10-20:- enkel resa genom biltullen också.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Tokdyrt och svårt att hitta plats. Frågan är ifall du hittar en parkering som gör det värt att ta bilen. Om du ändå måste gå lång väg för att du blivit tvungen att parkera på strandvägen så känns det som du hade vunnit (i antal promenerade meter) att parkera på en pendlarparkering.
  12. 6
    Tokdyrt och svårt att hitta plats. Frågan är ifall du hittar en parkering som gör det värt att ta bilen. Om du ändå måste gå lång väg för att du blivit tvungen att parkera på strandvägen så känns det som du hade vunnit (i antal promenerade meter) att parkera på en pendlarparkering.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Du kan ju parkera på andra sidan Djurgårdsbron, dvs på Narvavägen eller runt i kring. Där kostar det "bara" 12 kr/h och det är ju inte långt att gå.
  14. 7
    Du kan ju parkera på andra sidan Djurgårdsbron, dvs på Narvavägen eller runt i kring. Där kostar det "bara" 12 kr/h och det är ju inte långt att gå.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Kanske helt enkelt ska tänka om helt enkelt..men vad kostar det att stå vid tex wennergrens center? FÖr sen måste man ju ta buss därifrån till sergels och sen byta till djurgården. Massa onödig tid att passa + extra pengar för alla inblandade...
    vart är smidigast att parkera?
  16. 8
    Kanske helt enkelt ska tänka om helt enkelt..men vad kostar det att stå vid tex wennergrens center? FÖr sen måste man ju ta buss därifrån till sergels och sen byta till djurgården. Massa onödig tid att passa + extra pengar för alla inblandade...
    vart är smidigast att parkera?
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    óm man har tur att hitta en plats ja, vilket man inte brukar göra. Jag säger också att det är helt galet om man inte är handikappad.

    Läs det här:

    Om man tar bilen till Djurgården är det viktigt att tänka på att Djurgården är avstängd för trafik fredagar 18.00-22.00, lördagar 11.00-22.00 och söndagar 11.00-16.00 fram till den 27 september.OBS! Beroende på arrangemang kan avvikelser förekomma. Avstängningen sker vid Biologiska muséet/Hazeliusporten. Antalet parkeringsplatser är mycket begränsat på Djurgården.
  18. 9
    óm man har tur att hitta en plats ja, vilket man inte brukar göra. Jag säger också att det är helt galet om man inte är handikappad.

    Läs det här:

    Om man tar bilen till Djurgården är det viktigt att tänka på att Djurgården är avstängd för trafik fredagar 18.00-22.00, lördagar 11.00-22.00 och söndagar 11.00-16.00 fram till den 27 september.OBS! Beroende på arrangemang kan avvikelser förekomma. Avstängningen sker vid Biologiska muséet/Hazeliusporten. Antalet parkeringsplatser är mycket begränsat på Djurgården.
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Var bor ni? Jag skulle åka kollektivt.
  20. 10
    Var bor ni? Jag skulle åka kollektivt.
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Det finns en ganska stor parkering precis innan grönan till höger om man kommer innifrån stan sett, tror man kör ända fram till grönan eller möljligt avfarten innan grönan. Alltså typ mellan Aquaria och Grönan.

    Jag brukar dock alltid parkera på Ösermalmssidan på "gatan", men då är det ju alltid gratis på helgen.
  22. 11
    Det finns en ganska stor parkering precis innan grönan till höger om man kommer innifrån stan sett, tror man kör ända fram till grönan eller möljligt avfarten innan grönan. Alltså typ mellan Aquaria och Grönan.

    Jag brukar dock alltid parkera på Ösermalmssidan på "gatan", men då är det ju alltid gratis på helgen.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    och promenera över bron och bort till grönan, från östermalm alltså.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  24. 12
    och promenera över bron och bort till grönan, från östermalm alltså.
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    *Pekar uppåt*. Djurgården är avstängd stora delar av dygnet på sommaren.
  26. 13
    *Pekar uppåt*. Djurgården är avstängd stora delar av dygnet på sommaren.
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14
    Parkera i Ropsten kostar 30 kr, sen åker ni tunnelbana till Karlaplan o sen buss 44 mot skansen.
  28. 14
    Parkera i Ropsten kostar 30 kr, sen åker ni tunnelbana till Karlaplan o sen buss 44 mot skansen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15
    Tillägg, då slipper ni oxå trängselskatt om ni kommer från någonstans utanför stan och åker på 30 minuter
  30. 15
    Tillägg, då slipper ni oxå trängselskatt om ni kommer från någonstans utanför stan och åker på 30 minuter
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Hm mjoeee.... fast jag har gått förbi den där parkeringen ett par gånger nu senaste veckorna och den har varit knökfull.... så på något sätt måste de ju komma dit?

    Man kanske svänger höger innan avspärrningen.
  32. 16
    Hm mjoeee.... fast jag har gått förbi den där parkeringen ett par gånger nu senaste veckorna och den har varit knökfull.... så på något sätt måste de ju komma dit?

    Man kanske svänger höger innan avspärrningen.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17
    Vi parkerade på Narvavägen utanför nån tjusig kyrka och gick över en bro för att komma till Djurgården. Kostade inte en krona då vi var där en söndag. Men enligt dom vi följde med så kunde det kosta svettigt mycket pengar per timme att stå ute på Djurgården, bättre att promenera 10 minuter då.
  34. 17
    Vi parkerade på Narvavägen utanför nån tjusig kyrka och gick över en bro för att komma till Djurgården. Kostade inte en krona då vi var där en söndag. Men enligt dom vi följde med så kunde det kosta svettigt mycket pengar per timme att stå ute på Djurgården, bättre att promenera 10 minuter då.
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18
    Eller så kör ni vidare in till rosendals trädgård, den lilla parkeringen på "baksidan", inte ås många platser men gratis parkering
    Jag har för mig att det är öppet ut på D-gården ¨på veckodagarna, i varjefal förra måndagen :P
  36. 18
    Eller så kör ni vidare in till rosendals trädgård, den lilla parkeringen på "baksidan", inte ås många platser men gratis parkering
    Jag har för mig att det är öppet ut på D-gården ¨på veckodagarna, i varjefal förra måndagen :P
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Avspärrningen verkar bara vara helger och det är nog vardagar jag gått förbi.
  38. 19
    Avspärrningen verkar bara vara helger och det är nog vardagar jag gått förbi.

Liknande trådar

  1. Parkering vid Gröna Lund?
    By Mina in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 17:46
  2. Parkering Gröna Lund
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 07:24
  3. Gröna Lund!!!
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 20:27
  4. Gröna Lund
    By Malin IGAF in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 13:45
  5. Gröna lund
    By sofie4fot in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar