Skriva i förlovningsringen? *hjälp*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Skriva i förlovningsringen? *hjälp*

    Här är ju en aktiv sida! Jag ska åka å beställa förlovnings/vigeselringar typ NU (idag) och vad ska man skriva?? Jag har varit gift förut och då hade jag namnet. Andra idéer? Funderar på att skrivs I´m yours i sambons ring. Det är hans favoritlåt.... Nåt bra citat nån? platsen där vi förlovade oss/gifter oss. (typ Fjäll och hav) (Idre fjäll och stranden i Thailand.
    Kan nån komma med en åsikt? TACK!
    ~Mamma till tre tjejer Andrea -02, Maya -04 & Josefine 081221~
    ~matte till Grace Kelly~
  2. 1
    Skriva i förlovningsringen? *hjälp* Här är ju en aktiv sida! Jag ska åka å beställa förlovnings/vigeselringar typ NU (idag) och vad ska man skriva?? Jag har varit gift förut och då hade jag namnet. Andra idéer? Funderar på att skrivs I´m yours i sambons ring. Det är hans favoritlåt.... Nåt bra citat nån? platsen där vi förlovade oss/gifter oss. (typ Fjäll och hav) (Idre fjäll och stranden i Thailand.
    Kan nån komma med en åsikt? TACK!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    I den jag hade så stod namn och datum
  4. 2
    I den jag hade så stod namn och datum
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag känner väl lite som så att om inte det där "extra" kommer naturligt av sig självt, då finns det ingen anlending att det ska stå där heller. Då blir det liksom inte helt äkta om man måste leta och fråga och ha sig Namn och datum funkar utmärkt.
  6. 3
    Jag känner väl lite som så att om inte det där "extra" kommer naturligt av sig självt, då finns det ingen anlending att det ska stå där heller. Då blir det liksom inte helt äkta om man måste leta och fråga och ha sig Namn och datum funkar utmärkt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    namn och datum, punkt slut, I´m yours ahde det aldrig fått stå i min fästmans ring.. Aldrig..
  8. 4
    namn och datum, punkt slut, I´m yours ahde det aldrig fått stå i min fästmans ring.. Aldrig..
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Är du säker på att det ens får plats så mycket text?
    Vi har fortfarande inte fått våra ringar graverade dårååå *hostar lätt* men där finns det knappt plats till våra namn och datum ens. Möjligen kan vi klämma dit en Domussymbol (liggande åtta=evighetssymbol) men det är nog knappt. Nu har jag stenar i min så där går det öht inte att gravera och sedan satte guldsmeden in tre stora stämplar så... jag önskar att B hette Po eller Pär eller nåt i den stilen.
  10. 5
    Är du säker på att det ens får plats så mycket text?
    Vi har fortfarande inte fått våra ringar graverade dårååå *hostar lätt* men där finns det knappt plats till våra namn och datum ens. Möjligen kan vi klämma dit en Domussymbol (liggande åtta=evighetssymbol) men det är nog knappt. Nu har jag stenar i min så där går det öht inte att gravera och sedan satte guldsmeden in tre stora stämplar så... jag önskar att B hette Po eller Pär eller nåt i den stilen.
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Tja man kan väl skriva i stort sett vad som helst, man tycker passar och känns rätt. Förutsatt att det får plats

    Men några idéer blir lite svårt.... då kommer det ju i så fall från MITT hjärta och inte ditt.
  12. 6
    Tja man kan väl skriva i stort sett vad som helst, man tycker passar och känns rätt. Förutsatt att det får plats

    Men några idéer blir lite svårt.... då kommer det ju i så fall från MITT hjärta och inte ditt.
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Men en liten idé kan jag bidra med.
    Om du väljer en helt slät ring kan ni ju gravera in något slående på utsidan av ringen och ta datumen på insidan.

    Veni vidi vici.... t.ex Du mötte honom, såg honom, besegrade honom
  14. 7
    Men en liten idé kan jag bidra med.
    Om du väljer en helt slät ring kan ni ju gravera in något slående på utsidan av ringen och ta datumen på insidan.

    Veni vidi vici.... t.ex Du mötte honom, såg honom, besegrade honom
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    TACK för snabba svar och åsikter! Man kan ha text, men då måste man nog välja bort namnet... å det vill jag nog inte... Min bästis har From here i sin förlovningsring. Sååå fint tycker jag (men rippat från Efva Attling )
    Nu ska jag beställa, ska bli kul
  16. 8
    TACK för snabba svar och åsikter! Man kan ha text, men då måste man nog välja bort namnet... å det vill jag nog inte... Min bästis har From here i sin förlovningsring. Sååå fint tycker jag (men rippat från Efva Attling )
    Nu ska jag beställa, ska bli kul
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Vi har namn, datum och ett litet hjärta i våra
  18. 9
    Vi har namn, datum och ett litet hjärta i våra
  19. Medlem sedan
    Jul 2001
    #10
    Det har vi med! Vi förlovade oss 910326 (och hade dessförinnan träffats 910317 så det var snabba ryck). Vi har dock inte tagit oss till altaret ännu.
  20. 10
    Det har vi med! Vi förlovade oss 910326 (och hade dessförinnan träffats 910317 så det var snabba ryck). Vi har dock inte tagit oss till altaret ännu.

Liknande trådar

  1. förlovningsringen borta sen igår
    By Petra-p3a in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 22:37
  2. Hjälp, vad ska jag skriva om?
    By -ME- 1 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 14:43
  3. HJÄLP - kan inte skriva åäö?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 14:54
  4. Förlovningsringen?
    By mamma js in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 21:11
  5. Förlovningsringen åkte av *ot*
    By Kicki82 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 06:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar