Spjälsängen är väck!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Spjälsängen är väck!

    Nu har den sista julianen (antar jag) slutat med spjälsäng! Alice skulle ju sova i spjälsäng tills hon började mellanstadiet var ju min plan, men till slut fick jag se mig besegrad och hon sover nu i en jättefin, alldeles unik säng som hennes far snickrat alldeles själv!

    Så nu har vi inga bebisgrejer kvar; ingen blöja, ingen napp, ingen spjälsäng, ingen välling... tänk vad fort de här tre åren har gått ändå!
    Stolt mamma till en 06:a och en 08:a

    "Trying is the first step towards failure" -Homer Simpson
  2. 1
    Spjälsängen är väck! Nu har den sista julianen (antar jag) slutat med spjälsäng! Alice skulle ju sova i spjälsäng tills hon började mellanstadiet var ju min plan, men till slut fick jag se mig besegrad och hon sover nu i en jättefin, alldeles unik säng som hennes far snickrat alldeles själv!

    Så nu har vi inga bebisgrejer kvar; ingen blöja, ingen napp, ingen spjälsäng, ingen välling... tänk vad fort de här tre åren har gått ändå!
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Nä då, sista julianen med spjälsäng är hon inte. Max sover ännu gott i sin spjälis, vi har tänkt byta ut den till jul. Funkar det bra med nya sängen?
  4. 2
    Nä då, sista julianen med spjälsäng är hon inte. Max sover ännu gott i sin spjälis, vi har tänkt byta ut den till jul. Funkar det bra med nya sängen?
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Det funkar ganska bra, hon kommer upp någon gång på kvällen och vill dricka, kissa, titta på lillebror eller bara sitta uppe, men hon lägger sig igen utan större protester.

    Hon blev i alla fall jätteglad för sin säng, det lyste verkligen om ögonen när hon förstod att det var en säng. Hon var med sambon när han byggde sängen och då var hon väldigt misstänksam och negativ eftersom hon tyckte att skruvdragaren lät för mycket och sa bland annat: "Lägg av med skruvdragaren, pappa, JAG ÄLSKAR INTE skruvdragaren!" Men det var en mycket lycklig liten treåring när sängen var färdig i alla fall.
  6. 3
    Det funkar ganska bra, hon kommer upp någon gång på kvällen och vill dricka, kissa, titta på lillebror eller bara sitta uppe, men hon lägger sig igen utan större protester.

    Hon blev i alla fall jätteglad för sin säng, det lyste verkligen om ögonen när hon förstod att det var en säng. Hon var med sambon när han byggde sängen och då var hon väldigt misstänksam och negativ eftersom hon tyckte att skruvdragaren lät för mycket och sa bland annat: "Lägg av med skruvdragaren, pappa, JAG ÄLSKAR INTE skruvdragaren!" Men det var en mycket lycklig liten treåring när sängen var färdig i alla fall.

Liknande trådar

  1. nu är de väck...
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 11:48
  2. Väck med mig!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 09:50
  3. Väck mig!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 20:43
  4. Ring o väck mig
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 10:06
  5. NU är de väck!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar