Hallon
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Hallon

    Vi har massvis med hallon i trädgården, brukar få be vänner och bekanta komma och plocka för vi kan inte ta hand om allt. Men i år är det knappt några alls. Är det ett dåligt hallonår för fler?
  2. 1
    Hallon Vi har massvis med hallon i trädgården, brukar få be vänner och bekanta komma och plocka för vi kan inte ta hand om allt. Men i år är det knappt några alls. Är det ett dåligt hallonår för fler?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja, det är det, åtminstone här i Småland.
    Både svärmor och mamma får knappt inga och jag har mycket sparsamt.
    Hoppas på bättre år nästa år!
  4. 2
    Ja, det är det, åtminstone här i Småland.
    Både svärmor och mamma får knappt inga och jag har mycket sparsamt.
    Hoppas på bättre år nästa år!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    inte det bästa året. Vi har haft en hel del hallon men inte riktigt lika mycket som i vanliga fall. Vi brukar alltid be grannen att plocka så mycket han kan för annars hänger det och ruttnar, vi hinner inte med. I år har jag bara fått i hop till några burkar sylt och en paj.

    Vi bor i Stockholmstrakten
  6. 3
    inte det bästa året. Vi har haft en hel del hallon men inte riktigt lika mycket som i vanliga fall. Vi brukar alltid be grannen att plocka så mycket han kan för annars hänger det och ruttnar, vi hinner inte med. I år har jag bara fått i hop till några burkar sylt och en paj.

    Vi bor i Stockholmstrakten
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Nej,inte värst. Vi hann bara plocka 3-4 liter innnan de torkade bort,men hade lätt kunnat få ihop många liter till ifall vi ansträngt oss. Det är i.o.f.s vildhallonbuskar vi har i mängder runt gården. De kanske är annorlunda även vad gäller skörd. Godare är de helt klart!
  8. 4
    Nej,inte värst. Vi hann bara plocka 3-4 liter innnan de torkade bort,men hade lätt kunnat få ihop många liter till ifall vi ansträngt oss. Det är i.o.f.s vildhallonbuskar vi har i mängder runt gården. De kanske är annorlunda även vad gäller skörd. Godare är de helt klart!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Hallon har svärföräldrarna fått så mycket att dom har svårt att ta hand om! Vi har varit där i omgångar och plockat, dom säljer även till en uppköpare för att det inte ska bli förstört. Detta i Uppsala.
  10. 5
    Hallon har svärföräldrarna fått så mycket att dom har svårt att ta hand om! Vi har varit där i omgångar och plockat, dom säljer även till en uppköpare för att det inte ska bli förstört. Detta i Uppsala.

Liknande trådar

  1. Hallon 07
    By Vimse in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 20:10
  2. Hallon?
    By kids in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 14:17
  3. Ge mig hallon!
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 11:51
  4. Vad gör man med hallon
    By Mooby in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 09:06
  5. Hallon!
    By Marie in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 11:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar