Lite nyfiken på hur era barn bajsar!?!
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Lite nyfiken på hur era barn bajsar!?!

    Här hemma har jag en tjej som iiinte vill bajsa....
    Idag har jag gett microlax när hon sov (går inte att ge när hon e vaken) å då hade det gått sju dagar sen hon bajsade sist....det brukar ligga på fem-sex dagar....
    Nån som har nå tips eller råd hur man ska få henne på andra tankar.... tycker jag har provat "allt"....
    ........Sprickfärdig av kärlek till världens goaste ungar - å dom e MINA!!.....
  2. 1
    Lite nyfiken på hur era barn bajsar!?! Här hemma har jag en tjej som iiinte vill bajsa....
    Idag har jag gett microlax när hon sov (går inte att ge när hon e vaken) å då hade det gått sju dagar sen hon bajsade sist....det brukar ligga på fem-sex dagar....
    Nån som har nå tips eller råd hur man ska få henne på andra tankar.... tycker jag har provat "allt"....
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Har du provat Lactulos? Då går det ju inte att hålla sig till slut. Ida har varit hård magen sen hon började äta, men nu de senaste året har det varit helt OK. Hon går på toaletten varannan, var tredje dag sådär, och det är ju för sällan egentligen men hon mår inte dåligt av det längre. I perioder har jag fått ge Ida lactulos.
  4. 2
    Har du provat Lactulos? Då går det ju inte att hålla sig till slut. Ida har varit hård magen sen hon började äta, men nu de senaste året har det varit helt OK. Hon går på toaletten varannan, var tredje dag sådär, och det är ju för sällan egentligen men hon mår inte dåligt av det längre. I perioder har jag fått ge Ida lactulos.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    jo jag har oxå gett det men det går lika många dagar ändå emellan...möjligtvis att det blir ngt mjukare...
  6. 3
    jo jag har oxå gett det men det går lika många dagar ändå emellan...möjligtvis att det blir ngt mjukare...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    När hon väl bajsar, har hon ont då? Skulle i så fall prova att öka dosen lactulos tills det funkade helt enkelt... vad säger bvc?
  8. 4
    När hon väl bajsar, har hon ont då? Skulle i så fall prova att öka dosen lactulos tills det funkade helt enkelt... vad säger bvc?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    hon fick lactulos länge länge...men tycker inte det gör nån egentlig skillnad...nu vill hon inte ta...
    hon e dålig på dricka jag vet...
    gillar inte så mkt frukt å grönt...
    men äter grovt bröd...
    vi har försökt ta bort pasta å hålla oss till potatis...
    katrinplommonpure nobbar hon...
    torkade aprikoser blä...
    har försökt muta med presenter vid bajsning...
    bvc verkar inte ha så mkt å komma med tyvärr....suck...
  10. 5
    hon fick lactulos länge länge...men tycker inte det gör nån egentlig skillnad...nu vill hon inte ta...
    hon e dålig på dricka jag vet...
    gillar inte så mkt frukt å grönt...
    men äter grovt bröd...
    vi har försökt ta bort pasta å hålla oss till potatis...
    katrinplommonpure nobbar hon...
    torkade aprikoser blä...
    har försökt muta med presenter vid bajsning...
    bvc verkar inte ha så mkt å komma med tyvärr....suck...
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Att äta fibrer utan att dricka till ger ju tyvärr motsatt effekt. Jag skulle nog satsa på att försöka få henne vätska, men inte mjölk (stoppande). Ge henne en egen vattenflaska som hon får välja själv, och som stor lättillgänglig (mitt på golvet i rummet ty)? låta henne bada med koppar som badleksaker (lite äckligt, jag vet, men ruggigt effektivt...). Vattenflaska att "leka" med i bilen... etc.
  12. 6
    Att äta fibrer utan att dricka till ger ju tyvärr motsatt effekt. Jag skulle nog satsa på att försöka få henne vätska, men inte mjölk (stoppande). Ge henne en egen vattenflaska som hon får välja själv, och som stor lättillgänglig (mitt på golvet i rummet ty)? låta henne bada med koppar som badleksaker (lite äckligt, jag vet, men ruggigt effektivt...). Vattenflaska att "leka" med i bilen... etc.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    mm här har vi glas å flaskor i alla dess färger å former...hon dricker inte så mkt mjölk, får hon välja mellan mjölk å vatten så tar hon oftast vatten. men helst dricker hon ingenting...ja såvida det inte det heter cocacola då....
  14. 7
    mm här har vi glas å flaskor i alla dess färger å former...hon dricker inte så mkt mjölk, får hon välja mellan mjölk å vatten så tar hon oftast vatten. men helst dricker hon ingenting...ja såvida det inte det heter cocacola då....
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8
    Har ni provat messmör?

    Vi hade problemet åt andra hållet. Det bara rann ur honom. Då sa läkaren till mig att sluta ge mer fibrer. Det funkade. Men han drack en hel del.

    Nu till erat problem. Jag har hört att lactulos han var vanebildande att tarmarna glömmer bort hur de skall göra.
    Kan du inte smaksätta vattnet lite? Cola är ju inte det bästa att dricka för barnen. Jag har tre cola tokiga barn. De skulle gladeligen bara dricka cola. Vi har muggar i badrummet så de kan gå och dricka själva.

    Lycka till!
  16. 8
    Har ni provat messmör?

    Vi hade problemet åt andra hållet. Det bara rann ur honom. Då sa läkaren till mig att sluta ge mer fibrer. Det funkade. Men han drack en hel del.

    Nu till erat problem. Jag har hört att lactulos han var vanebildande att tarmarna glömmer bort hur de skall göra.
    Kan du inte smaksätta vattnet lite? Cola är ju inte det bästa att dricka för barnen. Jag har tre cola tokiga barn. De skulle gladeligen bara dricka cola. Vi har muggar i badrummet så de kan gå och dricka själva.

    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Har ni provat messmör?

    Vi hade problemet åt andra hållet. Det bara rann ur honom. Då sa läkaren till mig att sluta ge mer fibrer. Det funkade. Men han drack en hel del.

    Nu till erat problem. Jag har hört att lactulos han var vanebildande att tarmarna glömmer bort hur de skall göra.
    Kan du inte smaksätta vattnet lite? Cola är ju inte det bästa att dricka för barnen. Jag har tre cola tokiga barn. De skulle gladeligen bara dricka cola. Vi har muggar i badrummet så de kan gå och dricka själva.

    Lycka till!
  18. 9
    Har ni provat messmör?

    Vi hade problemet åt andra hållet. Det bara rann ur honom. Då sa läkaren till mig att sluta ge mer fibrer. Det funkade. Men han drack en hel del.

    Nu till erat problem. Jag har hört att lactulos han var vanebildande att tarmarna glömmer bort hur de skall göra.
    Kan du inte smaksätta vattnet lite? Cola är ju inte det bästa att dricka för barnen. Jag har tre cola tokiga barn. De skulle gladeligen bara dricka cola. Vi har muggar i badrummet så de kan gå och dricka själva.

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    De dricker vatten i badrummet och inte cola :-) som det ser ut när jag läste.
  20. 10
    De dricker vatten i badrummet och inte cola :-) som det ser ut när jag läste.

Liknande trådar

  1. Hur ofta bajsar era barn?
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 15:41
  2. hur ofta bajsar era barn ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:46
  3. pausar era barn när de bajsar
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 20:47
  4. Blir lite nyfiken hur många barn vi har
    By terez in forum Många barn
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:07
  5. Stora barn som bajsar på sig
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar