knapp på magen
Mage & tarm
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    knapp på magen

    hej jag har en dotter som får lavemang varannan dag pga att hon inte känner när det är dags. nu ska hon få en chaitknapp på magen för att kunna ta lavemanget ovanifrån så att säga. jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av det. enligt sjukhuset så är det en vanligt ingrepp men jag har inte lyckats få kontakt med någon ännu.
  2. 1
    knapp på magen hej jag har en dotter som får lavemang varannan dag pga att hon inte känner när det är dags. nu ska hon få en chaitknapp på magen för att kunna ta lavemanget ovanifrån så att säga. jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av det. enligt sjukhuset så är det en vanligt ingrepp men jag har inte lyckats få kontakt med någon ännu.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Har aldrig hört talas om den varianten, bara om mat genom knapp på magen. Vad kommer det sig att hon inte känner att det är dags? naivt nog trodde jag att tarmen skötte det själv, att det kom ut utan att man gör något speciellt.... men självklart måste det ju vara någon reflex som gör att tarmen jobbar och man känner att man ska klämma på. Stackars liten, kommer det attgå över när hon blir större?
  4. 2
    Har aldrig hört talas om den varianten, bara om mat genom knapp på magen. Vad kommer det sig att hon inte känner att det är dags? naivt nog trodde jag att tarmen skötte det själv, att det kom ut utan att man gör något speciellt.... men självklart måste det ju vara någon reflex som gör att tarmen jobbar och man känner att man ska klämma på. Stackars liten, kommer det attgå över när hon blir större?
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    hon är född med ryggmärgsbråck. de flesta som är det o många med ryggmärgsskada fixar inte toabesöken på naturlig väg. nej det växer tyvärr inte bort.
  6. 3
    hon är född med ryggmärgsbråck. de flesta som är det o många med ryggmärgsskada fixar inte toabesöken på naturlig väg. nej det växer tyvärr inte bort.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Har en nära anhörig med ryggmärgsskada förlamad från midjan p g a en infarkt i ryggraden), så jag känner till en del av problemen, just att inte känna när det är dags. Hon är vuxen och klarar att gå på toa efter klockan, klämma fram det som behövs vid regelbundna tider, men det är ju svårt för ett litet barn.
    Tittade i snacket ryggmärgsbråck och såg att du ställt frågan även där. Märkligt att ingen där kände igen sig.
  8. 4
    Har en nära anhörig med ryggmärgsskada förlamad från midjan p g a en infarkt i ryggraden), så jag känner till en del av problemen, just att inte känna när det är dags. Hon är vuxen och klarar att gå på toa efter klockan, klämma fram det som behövs vid regelbundna tider, men det är ju svårt för ett litet barn.
    Tittade i snacket ryggmärgsbråck och såg att du ställt frågan även där. Märkligt att ingen där kände igen sig.

Liknande trådar

  1. knapp på magen
    By evany in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 22:30
  2. knapp mm
    By Hankim in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 20:55
  3. knapp mm
    By Hankim in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 00:33
  4. Knapp?
    By melkev in forum Vikt – barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 20:39
  5. PEG o Knapp
    By Helene_med_Alexander in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar