Blöjfri-dagtis, nappfri-dygnet runt!!!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Blöjfri-dagtis, nappfri-dygnet runt!!!

    Jösses vad underbart skönt detta är!
    Alva har varit utan blöjor, på dagarna, under hela sommaren!! Så underbart är de!! Hon börjar på dagis på måndag igen, har haft semaster juh.. Så nu ska hon få visa sina fröknar hur duktig hon är!!
    Under natten har hon blöja, men hon är inte alls redo att börja sova utan än.. Men, vi tänkte att snart så ska vi iallafall börja vänja bort den där nattblöjan också!
    Nappen har vi plockat bort också.. Trodde att de skulle bli ramarki. men hon tog de bra faktiskt! Förvånad.. men de gick jätte bra!
    Hon vaknade 2 gånger o ville ha "nappe".. men, då förklarade jag för henne att dom ska vi ju slå in i ett paket, O så fyllde hon i...
    - O ge till tomten!

    Så de har vi kommit fram till, o hon verkar ju gå med på de..

    Annars är allt bara bra här hemma..
    Inget nytt som har hänt..
    Hur är allt med er?

    Kramar från mig o Alva!
  2. 1
    Blöjfri-dagtis, nappfri-dygnet runt!!! Jösses vad underbart skönt detta är!
    Alva har varit utan blöjor, på dagarna, under hela sommaren!! Så underbart är de!! Hon börjar på dagis på måndag igen, har haft semaster juh.. Så nu ska hon få visa sina fröknar hur duktig hon är!!
    Under natten har hon blöja, men hon är inte alls redo att börja sova utan än.. Men, vi tänkte att snart så ska vi iallafall börja vänja bort den där nattblöjan också!
    Nappen har vi plockat bort också.. Trodde att de skulle bli ramarki. men hon tog de bra faktiskt! Förvånad.. men de gick jätte bra!
    Hon vaknade 2 gånger o ville ha "nappe".. men, då förklarade jag för henne att dom ska vi ju slå in i ett paket, O så fyllde hon i...
    - O ge till tomten!

    Så de har vi kommit fram till, o hon verkar ju gå med på de..

    Annars är allt bara bra här hemma..
    Inget nytt som har hänt..
    Hur är allt med er?

    Kramar från mig o Alva!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Grattis, vad roligt! Det går framåt för ganska många har jag sett, och även hos oss. Lilla T har i princip slutat med blöja på dagtid, men på natten vill hon inte prova. Och det där med napp, vi har inte jobbat på det ännu och jag är tyvärr övertygad om att det kommer att bli ramaskri! Kul att höra att det gick så bra för er!
  4. 2
    Grattis, vad roligt! Det går framåt för ganska många har jag sett, och även hos oss. Lilla T har i princip slutat med blöja på dagtid, men på natten vill hon inte prova. Och det där med napp, vi har inte jobbat på det ännu och jag är tyvärr övertygad om att det kommer att bli ramaskri! Kul att höra att det gick så bra för er!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Vad skoj :-)
    Här hade jag tänkt få bort både napp och blöja, ivarje fall dagtid, under semestern. Men eftersom det blev som det blev här hemma så har jag inte brytt mig så mycket om det. Hon är i stort sett blöjfri dagtid på dagis ivarje fall :-) Och nappen har hon bara när hon sover där. Här hemma så är hon ibland blöjfri och när hon har blöja så går hon på toan och kissar ändå väldigt ofta. Nappen tar jag tag i senare.
  6. 3
    Vad skoj :-)
    Här hade jag tänkt få bort både napp och blöja, ivarje fall dagtid, under semestern. Men eftersom det blev som det blev här hemma så har jag inte brytt mig så mycket om det. Hon är i stort sett blöjfri dagtid på dagis ivarje fall :-) Och nappen har hon bara när hon sover där. Här hemma så är hon ibland blöjfri och när hon har blöja så går hon på toan och kissar ändå väldigt ofta. Nappen tar jag tag i senare.

Liknande trådar

  1. Rusningstrafik dygnet runt....
    By -sniff- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 09:01
  2. Dygnet-runt linser
    By Chessan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 11:56
  3. Må illa dygnet runt
    By oblivion in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 22:29
  4. Ni osm kan se BB dygnet runt
    By Nickan in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:07
  5. Nappfri dygnet runt!!
    By -Catharina- in forum _03 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar