Vägrar byxor och tights...
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Vägrar byxor och tights...

    Nog för att det är härligt att bejaka prinsessstilen, men nu börjar det bli ett problem här hemma. Lucie VÄGRAR ha på sig byxor och tycker jeans och tights är det absolut fulaste man kan ha på sig. Vill bara, bara ha kjol, klänning och strumpbyxor. Funker väl än så länge men snart blir det kallare och strumpbyxor blir ju smutsiga på en sekund och tål inte dagislek. Överdragsbyxor och galonisar kan man tvinga på henne i värsta fall, men det känns lite overkill en vacker , mild höstdag. Och jeans som är så himla snyggt tycker jag!
    Har försökt allt - köpa rosa jeans, jeans med utsmyckningar, Hello Kitty, byxor, alles... Inget funkar. Så har det iofs varit sedan hon var 3 år men nu blir hon så fruktansvärt upprörd om man ens börjar prata om byxor.
    Har ni några bra knep för att få på prinsessorna byxor? Jag antar att detta är straffet för att vi ville klä Lucie så unisex som möjligt i början, inget rosa, inga volanger utan bara präktiga PoP-kläder.... ;-)
  2. 1
    Vägrar byxor och tights... Nog för att det är härligt att bejaka prinsessstilen, men nu börjar det bli ett problem här hemma. Lucie VÄGRAR ha på sig byxor och tycker jeans och tights är det absolut fulaste man kan ha på sig. Vill bara, bara ha kjol, klänning och strumpbyxor. Funker väl än så länge men snart blir det kallare och strumpbyxor blir ju smutsiga på en sekund och tål inte dagislek. Överdragsbyxor och galonisar kan man tvinga på henne i värsta fall, men det känns lite overkill en vacker , mild höstdag. Och jeans som är så himla snyggt tycker jag!
    Har försökt allt - köpa rosa jeans, jeans med utsmyckningar, Hello Kitty, byxor, alles... Inget funkar. Så har det iofs varit sedan hon var 3 år men nu blir hon så fruktansvärt upprörd om man ens börjar prata om byxor.
    Har ni några bra knep för att få på prinsessorna byxor? Jag antar att detta är straffet för att vi ville klä Lucie så unisex som möjligt i början, inget rosa, inga volanger utan bara präktiga PoP-kläder.... ;-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Av någon anledning är alla kläder som inte passar på dagis och för utelek i "tvätten" vissa dagar hemma hos, göm undan i tvättstugan
    Testa, de vill inte gärna gå i trosorna bara... å lova att tvätta dem så snart du bara kan
    Funkade hos oss iaf å nu duger de flesta kläder, sen Loella upptäckt hur bekvämt det är med byxor + att mamma har lovat att hon får smutsa ner dem.
  4. 2
    Av någon anledning är alla kläder som inte passar på dagis och för utelek i "tvätten" vissa dagar hemma hos, göm undan i tvättstugan
    Testa, de vill inte gärna gå i trosorna bara... å lova att tvätta dem så snart du bara kan
    Funkade hos oss iaf å nu duger de flesta kläder, sen Loella upptäckt hur bekvämt det är med byxor + att mamma har lovat att hon får smutsa ner dem.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Vi hade vår fight i våras

    När jag helt sonika plockade bort alla strumbyxor och tights och gjorde klart för Jennie att såna byxor har man på vintern samt när det regnar på sommaren, alltså när man ändå ska ha kläder över. Annars är det byxor som tål utelek som gäller men hon får absolut ha klänningar och kjolar över om hon vill och det vill hon som regel.

    Hon var väl sur en vecka eller så men nu verkar hon ha glömt bort det faktiskt så vi får väl se om det blir strumpbyxor non-stop när jag väl tar fram dem
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Vi hade vår fight i våras När jag helt sonika plockade bort alla strumbyxor och tights och gjorde klart för Jennie att såna byxor har man på vintern samt när det regnar på sommaren, alltså när man ändå ska ha kläder över. Annars är det byxor som tål utelek som gäller men hon får absolut ha klänningar och kjolar över om hon vill och det vill hon som regel.

    Hon var väl sur en vecka eller så men nu verkar hon ha glömt bort det faktiskt så vi får väl se om det blir strumpbyxor non-stop när jag väl tar fram dem
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Vi hade det så förra året. Elin och hennes syster ville allra helst ha kjol och klänning alltid. Det var en sån klädkod på den förskolan de gick tyvärr. Alla tjejer hade kjol och klänning, vilket uppmärksammades av personalen med "åh, vad fin du är!". Vi envisades med att ha bestämda byxdagar. Varje tisdag och torsdag var det byxor som gällde. Visst var det dagar som det var mycket gråt, men efter några veckor visste de vad som gällde. Nu har Lisa börjat skolan och Elin bytt till en annan förskola och nu är det mest bara byxor som gäller hela tiden
  8. 4
    Vi hade det så förra året. Elin och hennes syster ville allra helst ha kjol och klänning alltid. Det var en sån klädkod på den förskolan de gick tyvärr. Alla tjejer hade kjol och klänning, vilket uppmärksammades av personalen med "åh, vad fin du är!". Vi envisades med att ha bestämda byxdagar. Varje tisdag och torsdag var det byxor som gällde. Visst var det dagar som det var mycket gråt, men efter några veckor visste de vad som gällde. Nu har Lisa börjat skolan och Elin bytt till en annan förskola och nu är det mest bara byxor som gäller hela tiden
  9. Anonym
    #5
    Jag tycker du ska ta och bestämma vad hon ska ha på sig, hon är bara fem år...
  10. 5
    Jag tycker du ska ta och bestämma vad hon ska ha på sig, hon är bara fem år...
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Aha, en anonymis! Sorry, lyssnar inte på råd från anonyma...
  12. 6
    Aha, en anonymis! Sorry, lyssnar inte på råd från anonyma...
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Liknar en viss Tilde jag känner

    Fast till skillnad från Lucie så tycker Tilde att tajts är helt ok. Om man då får ha sin vackra prinsess-stass över. Tilde skyr också byxor som pesten och alla mjuka, sköna och funktionella mysbrallor i skåpet (trots att det finns ett rosa par bland de mörkblå och bruna mamma tycker är bra och fläck-beständiga) ligger helt övergivna.

    Önskar jag hade ett bra tips men här hemma blir det mest "tvättstuge-knepet" att de rosa strumpbyxorna inte är rena liksom de allra puffigaste "finklänningarna" och man får således ha tajts och kjol som jag ser som det bästa alternativet.

    Jonna däremot struttar så gärna omkring i bruna plysch-brallor till mammas stora lycka Alltid ngt.
  14. 7
    Liknar en viss Tilde jag känner Fast till skillnad från Lucie så tycker Tilde att tajts är helt ok. Om man då får ha sin vackra prinsess-stass över. Tilde skyr också byxor som pesten och alla mjuka, sköna och funktionella mysbrallor i skåpet (trots att det finns ett rosa par bland de mörkblå och bruna mamma tycker är bra och fläck-beständiga) ligger helt övergivna.

    Önskar jag hade ett bra tips men här hemma blir det mest "tvättstuge-knepet" att de rosa strumpbyxorna inte är rena liksom de allra puffigaste "finklänningarna" och man får således ha tajts och kjol som jag ser som det bästa alternativet.

    Jonna däremot struttar så gärna omkring i bruna plysch-brallor till mammas stora lycka Alltid ngt.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Elsa har varit precis sådan i flera år men det gick faktiskt över i våras. Nu har hon glatt både jeans (helst PoP:s färgglada) och tights utan kjol/klänning över. Jag vet inte riktigt vad det var som fick henne att ändra sig, inget vi gjorde aktivt i alla fall.

    Vi lät henne ha det hon ville men då var det överdragsbyxor som gällde vid utelek även om det var ganska varmt (var det riktigt varmt var hon barbent). Vi hittade ett par riktigt tunna på HM och dem drog hon glatt på sig, allt för att slippa byxor
  16. 8
    Elsa har varit precis sådan i flera år men det gick faktiskt över i våras. Nu har hon glatt både jeans (helst PoP:s färgglada) och tights utan kjol/klänning över. Jag vet inte riktigt vad det var som fick henne att ändra sig, inget vi gjorde aktivt i alla fall.

    Vi lät henne ha det hon ville men då var det överdragsbyxor som gällde vid utelek även om det var ganska varmt (var det riktigt varmt var hon barbent). Vi hittade ett par riktigt tunna på HM och dem drog hon glatt på sig, allt för att slippa byxor
  17. Xappoline
    #9
    Nu har jag inte alls det här problemet och vet inte vilket motstånd man kan möta heller. Men jag känner spontant så att kanske har man själv lite bidragit till ett sådant klädintresse?

    Jag själv orkar inte med sådana diskussioner och det finns inte en chans i världen att här skulle få finnas sådana bestämmelser, att kjol bara duger, upprättade av min 04:a. Så länge min K påvisar att han klär sig/äter osv mot bättre vetande så är det jag som bestämmer.

    Kanske är han medgörlig, vad vet jag. Vi har inga drabbningar av detta slag.

    Så jag tror nog jag förstår Anonym, även om du inte vill lyssna!

    Lycka till!
  18. 9
    Nu har jag inte alls det här problemet och vet inte vilket motstånd man kan möta heller. Men jag känner spontant så att kanske har man själv lite bidragit till ett sådant klädintresse?

    Jag själv orkar inte med sådana diskussioner och det finns inte en chans i världen att här skulle få finnas sådana bestämmelser, att kjol bara duger, upprättade av min 04:a. Så länge min K påvisar att han klär sig/äter osv mot bättre vetande så är det jag som bestämmer.

    Kanske är han medgörlig, vad vet jag. Vi har inga drabbningar av detta slag.

    Så jag tror nog jag förstår Anonym, även om du inte vill lyssna!

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Man behöver inte alls bidra

    Själv till ett sånt intresse, det gör andra så bra åt en.

    Jag är totalt klädointresserad, sätter alltid bekvämlighet och praktiskt först när jag klär mig och har varit _mycket_ noga med att inte berömma Jennies klädsel mer när hon har klänning och kjol eller byxor och tröja.

    Men dagisfröknar, mormor, farmor och övriga omgivningen är extremt duktiga på att uppmärksamma när barnen klär sig i kjol och klänning. Det är stor skillnad på bemötandet de får.

    Däremot håller jag med om att man får sätta praktiska gränser. Hos oss är det som sagt helt okej med strumpbyxor hela vintern eftersom det faktiskt är rätt praktiskt under underställ och overall. Däremot går det fetbort på sommaren. Jennie har även fått för sig att klänningar har inte lång ärm och vill helst inte ha något under och på vintern får hon inte ha ärmlösa klänningar utan tröja under. Det där försöker hon fuska med på dagis och det har faktiskt hänt att hon haft klänningsförbud en hel vecka för att jag kommit på henne med att slita av sig den långärmade tröjan under overallen. Det är inte okej, hon fryser nog som det är på vintern.

    Jag tror en sån här princessfas är jättevanlig oavsett hur föräldrarna agerar i frågan. Pontus hade också en period i mars när han var i klänning på dagis varenda dag men för honom gick fasen över på en månad och för Jennie har den varat 2 år.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  20. 10
    Man behöver inte alls bidra Själv till ett sånt intresse, det gör andra så bra åt en.

    Jag är totalt klädointresserad, sätter alltid bekvämlighet och praktiskt först när jag klär mig och har varit _mycket_ noga med att inte berömma Jennies klädsel mer när hon har klänning och kjol eller byxor och tröja.

    Men dagisfröknar, mormor, farmor och övriga omgivningen är extremt duktiga på att uppmärksamma när barnen klär sig i kjol och klänning. Det är stor skillnad på bemötandet de får.

    Däremot håller jag med om att man får sätta praktiska gränser. Hos oss är det som sagt helt okej med strumpbyxor hela vintern eftersom det faktiskt är rätt praktiskt under underställ och overall. Däremot går det fetbort på sommaren. Jennie har även fått för sig att klänningar har inte lång ärm och vill helst inte ha något under och på vintern får hon inte ha ärmlösa klänningar utan tröja under. Det där försöker hon fuska med på dagis och det har faktiskt hänt att hon haft klänningsförbud en hel vecka för att jag kommit på henne med att slita av sig den långärmade tröjan under overallen. Det är inte okej, hon fryser nog som det är på vintern.

    Jag tror en sån här princessfas är jättevanlig oavsett hur föräldrarna agerar i frågan. Pontus hade också en period i mars när han var i klänning på dagis varenda dag men för honom gick fasen över på en månad och för Jennie har den varat 2 år.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    :-)

    Been there..done that. Och jag förstår att du håller på att få nippran! Freja höll oxå på sådär förra året...enbart strumpbyxor och kjol el klänning funkade annars var hon totalt förkrossad och dagen var förstörd. Hon stannade hellre hemma iförd kjol och strumpisar än följde med ut i skogen på picknick med kompisarna eftersom det då var jenas eller överdragsbrallor som gällde...

    Om det inte fanns rena strumpisar i lådan så gräts och ylades det i ca 40 minuter... tillslut fick vi tvärnog och tog bort alla strumpisar. Ett långt och lugnt samtsal om kläder och hur viktigt kontra oviktigt det eg är, rätt klädsel vid rätt tillfälle samt onödiga beråk hemma resulterade i att hon gick med på att ha en viss dresscode dvs strumpbyxor fick hon ha på kalas och när man var bortbjuden på middag. Det fungerade jättebra till allas förvåning och nu verkar hon ha släppt sin strumpis-dille till förmån för spindelmannen :-)

    Hoppas det löser sig!
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  22. 11
    :-) Been there..done that. Och jag förstår att du håller på att få nippran! Freja höll oxå på sådär förra året...enbart strumpbyxor och kjol el klänning funkade annars var hon totalt förkrossad och dagen var förstörd. Hon stannade hellre hemma iförd kjol och strumpisar än följde med ut i skogen på picknick med kompisarna eftersom det då var jenas eller överdragsbrallor som gällde...

    Om det inte fanns rena strumpisar i lådan så gräts och ylades det i ca 40 minuter... tillslut fick vi tvärnog och tog bort alla strumpisar. Ett långt och lugnt samtsal om kläder och hur viktigt kontra oviktigt det eg är, rätt klädsel vid rätt tillfälle samt onödiga beråk hemma resulterade i att hon gick med på att ha en viss dresscode dvs strumpbyxor fick hon ha på kalas och när man var bortbjuden på middag. Det fungerade jättebra till allas förvåning och nu verkar hon ha släppt sin strumpis-dille till förmån för spindelmannen :-)

    Hoppas det löser sig!
  23. Medlem sedan
    Apr 2007
    #12
    Tajts och byxor har vi inga bekymmer med, men hur får man en sjuåring att acceptera snörskor?
  24. 12
    Tajts och byxor har vi inga bekymmer med, men hur får man en sjuåring att acceptera snörskor?
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    He he... om mitt klädintresse skulle ha inspirerat den lilla sessan så hade hon dragit runt i slitna svarta jeans för jämnan....Jag äger typ inga strumpbyxor, ännu mindre högklackat och är mer en Conversetjej. Men, men, barnen blir sig själva och det verkar bland många här inne och bland vänner som att många 5-6-åringar gärna tar strider om kläder. Jag orkar inte heller med dessa diskussioner men är trött på att våldsklä på min dotter och alltid ta världens fajt innan vi ska gå på dagis. Visst kan vi föräldrar bestämma, emn har man ett barn mitt inne i sin självständighetsfas "hjälper" det inte att bestämma. Det vore så enkelt att ha barn om det bara var så att bara vi föräldrar bestämmer så är det så... så funkar det i alla fall inte i vår familj. Vi har dagliga drabbningar åt både ena och andra hållet (iiiinte äta, iiiinte sova, haaaatar mina kläder, ooorkar inte städa osv. ena dagen, andra dagen helt tvärtom) med våra 3 barn men det kommer ju liksom på köpet när man lever nära andra människor...eller?!
  26. 13
    He he... om mitt klädintresse skulle ha inspirerat den lilla sessan så hade hon dragit runt i slitna svarta jeans för jämnan....Jag äger typ inga strumpbyxor, ännu mindre högklackat och är mer en Conversetjej. Men, men, barnen blir sig själva och det verkar bland många här inne och bland vänner som att många 5-6-åringar gärna tar strider om kläder. Jag orkar inte heller med dessa diskussioner men är trött på att våldsklä på min dotter och alltid ta världens fajt innan vi ska gå på dagis. Visst kan vi föräldrar bestämma, emn har man ett barn mitt inne i sin självständighetsfas "hjälper" det inte att bestämma. Det vore så enkelt att ha barn om det bara var så att bara vi föräldrar bestämmer så är det så... så funkar det i alla fall inte i vår familj. Vi har dagliga drabbningar åt både ena och andra hållet (iiiinte äta, iiiinte sova, haaaatar mina kläder, ooorkar inte städa osv. ena dagen, andra dagen helt tvärtom) med våra 3 barn men det kommer ju liksom på köpet när man lever nära andra människor...eller?!
  27. Xappoline
    #14
    Det är möjligt att det är så. Att det kommer helt av sig själv att små barn bråkar om kläder. Jag tror aldrig jag gjort det själv som barn.

    Och här har vi aldrig en diskussion om kläder och inga "vill iiiiinte" men jag antar att det fortfarande kan dyka upp. Vi måste vara så väldigt nära varandra, jag orkar inte duster av det slaget. Det är en meter emellan oss dygnet runt. Det måste vara ett resonemang och en dialog emellan oss, annars fungerar det inte. Han får inte den hjälp han vill ha och jag orkar inte ge den hjälp han behöver.

    Men det kan ju som sagt hända, att han också bråkar om saker utan betydelse framöver.
  28. 14
    Det är möjligt att det är så. Att det kommer helt av sig själv att små barn bråkar om kläder. Jag tror aldrig jag gjort det själv som barn.

    Och här har vi aldrig en diskussion om kläder och inga "vill iiiiinte" men jag antar att det fortfarande kan dyka upp. Vi måste vara så väldigt nära varandra, jag orkar inte duster av det slaget. Det är en meter emellan oss dygnet runt. Det måste vara ett resonemang och en dialog emellan oss, annars fungerar det inte. Han får inte den hjälp han vill ha och jag orkar inte ge den hjälp han behöver.

    Men det kan ju som sagt hända, att han också bråkar om saker utan betydelse framöver.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Jag kan tänka mig att familjesituationen påverkar hur barnen "väljer" att avreagera sig...Lucie är ju ett av tre barn ( fyra om två veckor...) och här får alla hojta i ordentligt för att få den uppmärksamhet som de vill ha. Det känns rätt ofta som att vi föräldrar inte riktigt vet var alla barnen befinner sig, alltså stor skillnad mot din och K:s situation. Kläder, mat och sömn är ju klassiska saker att bråka om, och det beror nog på att vi föräldrar inte vill kompromissa om dessa. Jag hoppas du och K slipper klädtjafset, det är verkligen onödigt!
  30. 15
    Jag kan tänka mig att familjesituationen påverkar hur barnen "väljer" att avreagera sig...Lucie är ju ett av tre barn ( fyra om två veckor...) och här får alla hojta i ordentligt för att få den uppmärksamhet som de vill ha. Det känns rätt ofta som att vi föräldrar inte riktigt vet var alla barnen befinner sig, alltså stor skillnad mot din och K:s situation. Kläder, mat och sömn är ju klassiska saker att bråka om, och det beror nog på att vi föräldrar inte vill kompromissa om dessa. Jag hoppas du och K slipper klädtjafset, det är verkligen onödigt!
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16
    Slopa knytsnören , köp elastiska snören som antingen avslutas som en snurrad telefonsladd eller på något annat sätt och byt ut de gamla snörena. Då blir skorna lättare att ta på och av och roligare att använda. Hatar själv knytskor så jag förstår barnen som känner så! Och jag köper heller inte vanligtvis såna till barnen, väljer elastiska öppningar eller kardborreband så långt det går...
  32. 16
    Slopa knytsnören , köp elastiska snören som antingen avslutas som en snurrad telefonsladd eller på något annat sätt och byt ut de gamla snörena. Då blir skorna lättare att ta på och av och roligare att använda. Hatar själv knytskor så jag förstår barnen som känner så! Och jag köper heller inte vanligtvis såna till barnen, väljer elastiska öppningar eller kardborreband så långt det går...
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    Been there, done that, got the t-shirt

    ..men nu undrar jag faktiskt om det finns bra barnböcker och filmer på temat "man duger fast man inte har fina kläder på sig", "jag törs ha saker som inte ser ut som kopior av alla andras" och "kläder ska bli smutsiga annars har man inte lekt och haft kul ordentligt". Särskilt det där temat med självkänsla och våga vara sig själv och inte få "spegelsjukan" som vi kallar de där sammanbrotten som har med hår och kläder innan avfärd hemifrån att göra. Jag tycker så synd om barnen som har denna press på sig själva fast de bara är i dagisåldern. Så som man själv blev typ i tonåren. Kan de inte bara få vara barn nu? Vad är det som händer i samhället? Hur man än arbetar för att ens barn ska ha en god självkänsla så verkar det där utseendegisslet kräla upp ur vrårna från alla intryck från omvärlden.
  34. 17
    Been there, done that, got the t-shirt ..men nu undrar jag faktiskt om det finns bra barnböcker och filmer på temat "man duger fast man inte har fina kläder på sig", "jag törs ha saker som inte ser ut som kopior av alla andras" och "kläder ska bli smutsiga annars har man inte lekt och haft kul ordentligt". Särskilt det där temat med självkänsla och våga vara sig själv och inte få "spegelsjukan" som vi kallar de där sammanbrotten som har med hår och kläder innan avfärd hemifrån att göra. Jag tycker så synd om barnen som har denna press på sig själva fast de bara är i dagisåldern. Så som man själv blev typ i tonåren. Kan de inte bara få vara barn nu? Vad är det som händer i samhället? Hur man än arbetar för att ens barn ska ha en god självkänsla så verkar det där utseendegisslet kräla upp ur vrårna från alla intryck från omvärlden.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Åh vad jag håller med! Sen dottern bytte dagis och började leka med tre oerhört "brudiga" tjejer är det ett väldigt osunt fokus på utseende. A kan säga "om jag har de här jeansen vill inte T leka med mig" och liknande saker. Jag blir alldeles förfärad. Tipsa mig om du hittar en sån bok eller film, för A tror inte riktigt på mina försäkringar att det är viktigare att vara omtänksam och snäll än att ha glitterlinne och rååååsa tajts.
  36. 18
    Åh vad jag håller med! Sen dottern bytte dagis och började leka med tre oerhört "brudiga" tjejer är det ett väldigt osunt fokus på utseende. A kan säga "om jag har de här jeansen vill inte T leka med mig" och liknande saker. Jag blir alldeles förfärad. Tipsa mig om du hittar en sån bok eller film, för A tror inte riktigt på mina försäkringar att det är viktigare att vara omtänksam och snäll än att ha glitterlinne och rååååsa tajts.

Liknande trådar

  1. Om era barn bara vägrar ha andra byxor
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 13:31
  2. Vill ha!! Oranga velour byxor/tights/nåt
    By jmed2 in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 13:13
  3. Tights eller byxor m resår nertill?
    By Nette m. E o G in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 23:50
  4. Po.p tights...
    By Johannah m. 3 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 21:19
  5. Vägrar hormoner och vägrar
    By hoppsan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar