jA då börjas det igen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    jA då börjas det igen

    Dottern upprop , samma klass, samma lärare, åk.5
    Grinar och grinar
    Pappa är med nu och måste gå t jobbet

    Jag sa att han skulle kräva att en person tar hand om bara henne idag då
    Men det är inte så lätt
    Vad ska man göra
    Ska någon av oss behöva vara med i en vecka som förra skolstarten?
    Eller ska man kunna begära av skolan att de kan ta hand om lessna elever?
    Vi har ju skolplikt
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    jA då börjas det igen Dottern upprop , samma klass, samma lärare, åk.5
    Grinar och grinar
    Pappa är med nu och måste gå t jobbet

    Jag sa att han skulle kräva att en person tar hand om bara henne idag då
    Men det är inte så lätt
    Vad ska man göra
    Ska någon av oss behöva vara med i en vecka som förra skolstarten?
    Eller ska man kunna begära av skolan att de kan ta hand om lessna elever?
    Vi har ju skolplikt
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Varför är hon så ledsen?
    Känner hon sig utanför eller mobbad?
  4. 2
    Varför är hon så ledsen?
    Känner hon sig utanför eller mobbad?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Det är verkligen tufft, jag vet eftersom det är likadant nästan varje dag med vår son.

    Hur är hon när ni har åkt? Är hon glad senare eller är hela dagen jobbig för henne?
  6. 3
    Det är verkligen tufft, jag vet eftersom det är likadant nästan varje dag med vår son.

    Hur är hon när ni har åkt? Är hon glad senare eller är hela dagen jobbig för henne?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag tycker att det är ett så stort problem det där så det måste tas tag i... Ni och skolan har ansvaret...
  8. 4
    Jag tycker att det är ett så stort problem det där så det måste tas tag i... Ni och skolan har ansvaret...
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Nej, hon är inte mobbad
  10. 5
    Nej, hon är inte mobbad
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Vet du varför?

    Vi kan inte lämna henne så länge hon grinar
  12. 6
    Vet du varför?

    Vi kan inte lämna henne så länge hon grinar
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    och ingen tar hand om henne
  14. 7
    och ingen tar hand om henne
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Vad gäller sonen så är det svårt för honom att förklara varför, men en del hänger ihop med en av lärarna tyvärr.

    Om personalen inte tycker att tiden räcker till för att ta hand om er dotter så hade jag tagit upp det med rektorn.
    Det ska inte behöva kännas så tufft för er att lämna dottern på dagarna och hon ska kunna gå till skolan och må bra.
  16. 8
    Vad gäller sonen så är det svårt för honom att förklara varför, men en del hänger ihop med en av lärarna tyvärr.

    Om personalen inte tycker att tiden räcker till för att ta hand om er dotter så hade jag tagit upp det med rektorn.
    Det ska inte behöva kännas så tufft för er att lämna dottern på dagarna och hon ska kunna gå till skolan och må bra.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ring stödteamet/rektorn/skolsköterkan eller skolpsykologen. Det låter inte okej. Hon verkar ju inte klara de krav som krävs för henne och behöver få hjälp med det.
  18. 9
    Ring stödteamet/rektorn/skolsköterkan eller skolpsykologen. Det låter inte okej. Hon verkar ju inte klara de krav som krävs för henne och behöver få hjälp med det.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Men så är dagens samhälle, tiden räcker inte för att ta hand om enskilda individer
    Samtidigt så är ju inte skolan ngt självvalt (även om vi självklart vill att hon ska gå i skolan)
    Ja, jag vet inte hur man gör
  20. 10
    Men så är dagens samhälle, tiden räcker inte för att ta hand om enskilda individer
    Samtidigt så är ju inte skolan ngt självvalt (även om vi självklart vill att hon ska gå i skolan)
    Ja, jag vet inte hur man gör
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Tillägger: Du har rätt att kalla till en evk (elevvårdskoferens) angående din dotters skolgång om du finner den problematisk.
  22. 11
    Tillägger: Du har rätt att kalla till en evk (elevvårdskoferens) angående din dotters skolgång om du finner den problematisk.
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Ställer mig här. Hon börjar bli stor, din dotter - och något är det som inte är bra när hon blir så där ledsen. EVK är ett bra sätt att få helhetsgrepp.
  24. 12
    Ställer mig här. Hon börjar bli stor, din dotter - och något är det som inte är bra när hon blir så där ledsen. EVK är ett bra sätt att få helhetsgrepp.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Vi har haft det.
  26. 13
    Vi har haft det.
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14
    Jag tror föräldrar behöver vara mer hårda mot myndigheter mm. Hon gråter hejdlöst och har ett trauma. INGEN tar hand om henne. Jag skulle sagt: Eftersom ingen vill ta ansvar och hjälpa henne så återstår bara att hon får följa med hem igen och så kan ni ringa när ni har någonting att erbjuda. Adjö så länge!
    Jag lider med er!
    Min äldsta dotter (nu 19) blev mobbad i ettan o tvåan. Inga flata lärare gjorde någonting. Tills jag fick nog.
  28. 14
    Jag tror föräldrar behöver vara mer hårda mot myndigheter mm. Hon gråter hejdlöst och har ett trauma. INGEN tar hand om henne. Jag skulle sagt: Eftersom ingen vill ta ansvar och hjälpa henne så återstår bara att hon får följa med hem igen och så kan ni ringa när ni har någonting att erbjuda. Adjö så länge!
    Jag lider med er!
    Min äldsta dotter (nu 19) blev mobbad i ettan o tvåan. Inga flata lärare gjorde någonting. Tills jag fick nog.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ha det igen och se till att få tid hos skolpsykologen. De är där för att hjälpa.
  30. 15
    Ha det igen och se till att få tid hos skolpsykologen. De är där för att hjälpa.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Fast om det nu är samma visa år efter år så varför avsätter ni inte tid till hennes skolstart när ni kan ana att detta kommer att hända?

    Vem skulle gå in från skolans sida och som hon skulle känna sig trygg med? Det finns kanske några få, en fritisfröken kanske? Om hon nu är så ledsen så finns det verkligen någon på skolan som hjälper?
  32. 16
    Fast om det nu är samma visa år efter år så varför avsätter ni inte tid till hennes skolstart när ni kan ana att detta kommer att hända?

    Vem skulle gå in från skolans sida och som hon skulle känna sig trygg med? Det finns kanske några få, en fritisfröken kanske? Om hon nu är så ledsen så finns det verkligen någon på skolan som hjälper?
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Vi avsätter den tiden (1 vecka förra året) , men frågan är ska det vara så?
  34. 17
    Vi avsätter den tiden (1 vecka förra året) , men frågan är ska det vara så?
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Semester?
    vab?
    tjänstledig?
  36. 18
    Semester?
    vab?
    tjänstledig?
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Nej det kanske inte ska vara så, men tycker du att det finns någon på skolan som skulle accepteras av din dotter att ge tröst?
  38. 19
    Nej det kanske inte ska vara så, men tycker du att det finns någon på skolan som skulle accepteras av din dotter att ge tröst?
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    ja det finns det.
  40. 20
    ja det finns det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu börjas det igen..
    By Mitte in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 18:21
  2. Då börjas det igen..
    By Jag-67 in forum Skolbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 20:49
  3. Nu börjas det igen
    By villemoa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 15:04
  4. Nu börjas det igen!
    By Marie85 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:48
  5. Nu börjas det igen
    By catya in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar