Förskoleklass idag :-)
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Förskoleklass idag :-)

    Hej!
    Idag började Felix förskoleklass! Eftersom han inte känner någon sedan tidigare av barnen så kändes det lite pirrigt, vi flyttade hit för ett år sedan och det dagis han hamnade på var en bit från skolan...
    Jag var med på uppropet i morse och han satt så fint, min undebara kille. Jag som brukar tycka att han är så rastlös...Det blir spännande att se hur det går.

    Ha det bra alla här :-)
    /Glittra m Felix, Robin & Molly
    /Glittra m F-03, R-05 samt Molly 7/4 -08
  2. 1
    Förskoleklass idag :-) Hej!
    Idag började Felix förskoleklass! Eftersom han inte känner någon sedan tidigare av barnen så kändes det lite pirrigt, vi flyttade hit för ett år sedan och det dagis han hamnade på var en bit från skolan...
    Jag var med på uppropet i morse och han satt så fint, min undebara kille. Jag som brukar tycka att han är så rastlös...Det blir spännande att se hur det går.

    Ha det bra alla här :-)
    /Glittra m Felix, Robin & Molly
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Hej hej, vi hade också förskoleklass idag. Det gick jättebra och det var nästan så man hade en klump i halsen. Alla satt i en ring i klassrummet och fick berätta om ett sommarminne. Lucas tyckte det var jättebra att Louise fick vattkoppor när de var på Mallorca. För då fick de ju inte åka hem med flygplanet och fick stanna nästan en vecka till . Nu är han hemma hos en kompis från klassen och leker, sommaren är verkligen över nu....//Åsa
  4. 2
    Hej hej, vi hade också förskoleklass idag. Det gick jättebra och det var nästan så man hade en klump i halsen. Alla satt i en ring i klassrummet och fick berätta om ett sommarminne. Lucas tyckte det var jättebra att Louise fick vattkoppor när de var på Mallorca. För då fick de ju inte åka hem med flygplanet och fick stanna nästan en vecka till . Nu är han hemma hos en kompis från klassen och leker, sommaren är verkligen över nu....//Åsa
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Visst är det spännande med skolstart!
    Ever började i måndags och där var det inga föräldrar som stannade, så jag kramade och vinkade och... gick. Jisses, så konstigt det kändes.
    Snacka om att våra små oktobrisar har blivit STORA nu!!!
  6. 3
    Visst är det spännande med skolstart!
    Ever började i måndags och där var det inga föräldrar som stannade, så jag kramade och vinkade och... gick. Jisses, så konstigt det kändes.
    Snacka om att våra små oktobrisar har blivit STORA nu!!!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Vi också

    och lilla Myran har nu gått en hel vecka i skolan, som hon verkligen gillar.
    Hon tecknar "skola" titt som tätt här hemma.

    Hon har fått en toppenduktig assistent som faktiskt har en plan för hur de ska jobba. (hon är den första som har det öht)
    De andra tre i personalen är också engagerade, har pluggat tecken över sommaren och är verkligen måna om att G ska vara en i gruppen.

    Och barnen ja de gör oss tårögda emellanåt! Igår var det en tjej som inte ville gå hem för hon ville leka med G. De är så måna om henne och hjälper när det behövs. En liten kille kom fram till mig i onsdags och sa:
    " Du Gs mamma jag måste bara säga att G har varit jätteduktig idag"
    Puss gullunge vill man säga

    Det här blir jättebra och ÄNTLIGEN får hon den struktur hon behöver.
    Nu kan vi koppla av för första gången på 3 år.
  8. 4
    Vi också och lilla Myran har nu gått en hel vecka i skolan, som hon verkligen gillar.
    Hon tecknar "skola" titt som tätt här hemma.

    Hon har fått en toppenduktig assistent som faktiskt har en plan för hur de ska jobba. (hon är den första som har det öht)
    De andra tre i personalen är också engagerade, har pluggat tecken över sommaren och är verkligen måna om att G ska vara en i gruppen.

    Och barnen ja de gör oss tårögda emellanåt! Igår var det en tjej som inte ville gå hem för hon ville leka med G. De är så måna om henne och hjälper när det behövs. En liten kille kom fram till mig i onsdags och sa:
    " Du Gs mamma jag måste bara säga att G har varit jätteduktig idag"
    Puss gullunge vill man säga

    Det här blir jättebra och ÄNTLIGEN får hon den struktur hon behöver.
    Nu kan vi koppla av för första gången på 3 år.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Tjejen har gjort en vecka i förskoleklassen nu och trivs bra.
    Hon har vart så blyg innan men det verkade släppa det sista innan sommarlovet och det har inte vart något konstigt alls på förskolan eller fritis nu
    Hon har med ens blivit så stor
    Dessutom har hon en lös tand..

    Det är skrämmande vad de växer till med en gång då de kommer till skolan..
  10. 5
    Tjejen har gjort en vecka i förskoleklassen nu och trivs bra.
    Hon har vart så blyg innan men det verkade släppa det sista innan sommarlovet och det har inte vart något konstigt alls på förskolan eller fritis nu
    Hon har med ens blivit så stor
    Dessutom har hon en lös tand..

    Det är skrämmande vad de växer till med en gång då de kommer till skolan..
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Alva har gått en vecka nu

    o verkar trivas bra. det känns som om en del av 6-årstrotset släppt också. Kanske den nya utmaningen har mattat en dela va känslorna, eller att hon landat i en mer mogen miljö.

    Det känns stort och självklart på samma gång,

    Catti
    Catti med Emil 02, Alva 03 o Selma 08
  12. 6
    Alva har gått en vecka nu o verkar trivas bra. det känns som om en del av 6-årstrotset släppt också. Kanske den nya utmaningen har mattat en dela va känslorna, eller att hon landat i en mer mogen miljö.

    Det känns stort och självklart på samma gång,

    Catti

Liknande trådar

  1. Förskoleklass m.m.
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 21:25
  2. Förskoleklass?
    By ~Susanna~ in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 12:38
  3. Förskoleklass.
    By Nalliwer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 16:31
  4. Förskoleklass??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 18:57
  5. Mer förskoleklass!
    By Jica in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar