Är det mer korrekt att låtsas att
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Är det mer korrekt att låtsas att

    fördomar inte finns än att ta ut dem i ljuset?
    För min del tror jag att om vi ska lära oss om varandra och få mindre försomar så måste vi se de fördomar som faktiskt finns.
  2. 1
    Är det mer korrekt att låtsas att fördomar inte finns än att ta ut dem i ljuset?
    För min del tror jag att om vi ska lära oss om varandra och få mindre försomar så måste vi se de fördomar som faktiskt finns.
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Det beror ju på hur man framställer sina fördomar. Om det är ett raljerande spottande som syftar till at få fler att tycka likadant så tycker jag att det är fel. Om man istället plockar fram fördomarna och börjar analysera vad det egentligen kan vara som orsakar t.ex. det beteende och/eller utseende man retar sig på i syfte att försöka förstå så är det rätt i mina ögon. Lite ödmjuket skadar aldrig.
  4. 2
    Det beror ju på hur man framställer sina fördomar. Om det är ett raljerande spottande som syftar till at få fler att tycka likadant så tycker jag att det är fel. Om man istället plockar fram fördomarna och börjar analysera vad det egentligen kan vara som orsakar t.ex. det beteende och/eller utseende man retar sig på i syfte att försöka förstå så är det rätt i mina ögon. Lite ödmjuket skadar aldrig.
  5. Salander
    #3
    Ödmjukhet är fint och jag vet att det är svårt att höra mitt ironiska anslag via tangentbordet.
    Jag träffar också personer med olika funktionshinder daglidags
  6. 3
    Ödmjukhet är fint och jag vet att det är svårt att höra mitt ironiska anslag via tangentbordet.
    Jag träffar också personer med olika funktionshinder daglidags
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Svar: Ja.
  8. 4
    Svar: Ja.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Då kanske du är ödmjuk nog att inte sprida WT-fördomar vidare eftersom det kan drabba personer med just funktionshinder som sticker ut genom att se annorlunda ut och bete sig utanför ramarna för sofistikerat leverne. Bra!
  10. 5
    Då kanske du är ödmjuk nog att inte sprida WT-fördomar vidare eftersom det kan drabba personer med just funktionshinder som sticker ut genom att se annorlunda ut och bete sig utanför ramarna för sofistikerat leverne. Bra!

Liknande trådar

  1. korrekt?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 14:22
  2. Korrekt, synpunkter?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 16:24
  3. Läxa - korrekt?
    By narooma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 12:54
  4. p-bot - korrekt ifylld?
    By felaktigt? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar