Aktiviteter i höst?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Aktiviteter i höst?

    Oj vad det är lugnt härinne nu...

    Ny termin och nya tag. Robbie bestämde i vid våravslutningen att inte komma tillbaka till skolan i höst eftersom hans fröken som han haft sen förskoleklassen ska sluta. Men det går visst bra i alla fall för han beskriver den nya som "gammal och snäll"

    Hur har era 01r det med aktiviteter utanför skolan? Det finns massor som han skulle vilja så det gäller att sålla och begränsa. Efter mycket betänkande verkar det som att det blir cirkusskola (han provade på några veckor i somras och vill fortsätta terminskursen) och karate som han gått två terminer på redan.

    Och så vill JAG gärna att han går med mig och dansar, som jag gjorde fram tills jag fick honom. Men vi får se. Vi provade på för ett år sedan och själva dansen gick väldigt bra men han såg ut som ett åskmoln om han måste dansa med någon annan än mig, så det kanske inte är dags än
    Robbie nov -01 och Alice nov -09

    @->->- To walk on water you must leave the boat
  2. 1
    Aktiviteter i höst? Oj vad det är lugnt härinne nu...

    Ny termin och nya tag. Robbie bestämde i vid våravslutningen att inte komma tillbaka till skolan i höst eftersom hans fröken som han haft sen förskoleklassen ska sluta. Men det går visst bra i alla fall för han beskriver den nya som "gammal och snäll"

    Hur har era 01r det med aktiviteter utanför skolan? Det finns massor som han skulle vilja så det gäller att sålla och begränsa. Efter mycket betänkande verkar det som att det blir cirkusskola (han provade på några veckor i somras och vill fortsätta terminskursen) och karate som han gått två terminer på redan.

    Och så vill JAG gärna att han går med mig och dansar, som jag gjorde fram tills jag fick honom. Men vi får se. Vi provade på för ett år sedan och själva dansen gick väldigt bra men han såg ut som ett åskmoln om han måste dansa med någon annan än mig, så det kanske inte är dags än
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Elias har miniscout på tisdagar och simning på onsdagar.
    Det räcker för honom gott o väl.
  4. 2
    Elias har miniscout på tisdagar och simning på onsdagar.
    Det räcker för honom gott o väl.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Ingenting

    Än. Vi anmälde till musikskola i våras, men har inte hört någonting, så jag vet inte om han kanske inte kom in, eller om det kommer senare. Han är lite sugen på fotboll, men bara lite, så det kanske får mogna ett år.
  6. 3
    Ingenting Än. Vi anmälde till musikskola i våras, men har inte hört någonting, så jag vet inte om han kanske inte kom in, eller om det kommer senare. Han är lite sugen på fotboll, men bara lite, så det kanske får mogna ett år.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Love hon har lite olika aktiviteter. Måndag är ridning, tisdag och torsdag fotbollsträning och onsdag går hon på kyrkans aktiviteter med kör. Tyvärr fick hon inte plats på musikskolan i höst, hon hade sökt gitarr och altfiol.

    Love har längtat till att få börja 2:an och bli bland de äldsta i klassen (hon går i en klass med F-2). Nu är hon STOR!
  8. 4
    Love hon har lite olika aktiviteter. Måndag är ridning, tisdag och torsdag fotbollsträning och onsdag går hon på kyrkans aktiviteter med kör. Tyvärr fick hon inte plats på musikskolan i höst, hon hade sökt gitarr och altfiol.

    Love har längtat till att få börja 2:an och bli bland de äldsta i klassen (hon går i en klass med F-2). Nu är hon STOR!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Emilia har ridning på lördagar, vill börja cirkusskola så det letar vi. Musikskola och tvärflöjt hägrar men vi har inte hört nåt så jag vet intehur läget ligger där. Sen älskar Emilia att leka med kompisar sådet gör hon de andra dagarna.
  10. 5
    Emilia har ridning på lördagar, vill börja cirkusskola så det letar vi. Musikskola och tvärflöjt hägrar men vi har inte hört nåt så jag vet intehur läget ligger där. Sen älskar Emilia att leka med kompisar sådet gör hon de andra dagarna.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Tycker också det räcker bra med två aktiviteter. Nu råkade det bli så att båda blev på helgen men å andra sidan kan han ta det lugnt och slappa lite efter skoldagarna då
  12. 6
    Tycker också det räcker bra med två aktiviteter. Nu råkade det bli så att båda blev på helgen men å andra sidan kan han ta det lugnt och slappa lite efter skoldagarna då
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Åh, musikskola. Det har vi inte fått någon info om, eller det kanske man måste kolla upp själv nu för tiden? Vad hade han tänkt spela då?
    Alla killarna i klassen började på fotboll förra hösten, men Robbie tröttnade på det redan efter halva terminen.
  14. 7
    Åh, musikskola. Det har vi inte fått någon info om, eller det kanske man måste kolla upp själv nu för tiden? Vad hade han tänkt spela då?
    Alla killarna i klassen började på fotboll förra hösten, men Robbie tröttnade på det redan efter halva terminen.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Oj, det var en aktiv dam! Hmm, och ni har också börjat tänka på musikskola... Fast för min del får det gärna vänta ett tag, Robbie har nämligen sagt att ha vill spela trummor *hehe*

    Jag frågade Robbie hur det var att börja tvåan och inte vara en ettagluttare längre, men det ordet hade han aldrig hört!
  16. 8
    Oj, det var en aktiv dam! Hmm, och ni har också börjat tänka på musikskola... Fast för min del får det gärna vänta ett tag, Robbie har nämligen sagt att ha vill spela trummor *hehe*

    Jag frågade Robbie hur det var att börja tvåan och inte vara en ettagluttare längre, men det ordet hade han aldrig hört!
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Robbie vill också rida, men det är nog mest för att bonussyrran gör det, och får inte han allt som hon får så är det SÅ ORÄTTVIST!

    Här blev det cirkusskola, tror att det finns minst två i vår lilla stad! För Robbie är det en fortsättning på prova-på-kursen i somras så han vet vad han ger sig in på.
  18. 9
    Robbie vill också rida, men det är nog mest för att bonussyrran gör det, och får inte han allt som hon får så är det SÅ ORÄTTVIST!

    Här blev det cirkusskola, tror att det finns minst två i vår lilla stad! För Robbie är det en fortsättning på prova-på-kursen i somras så han vet vad han ger sig in på.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Länge sedan jag var här inne! (Hejsan förresten.)

    Viktor kommer gå på Aikido på onsdagar och gymnastik på söndagar. Mer tycker jag blir för mycket med tanke på att de ska ha tid för kompisar och läxor också.
  20. 10
    Länge sedan jag var här inne! (Hejsan förresten.)

    Viktor kommer gå på Aikido på onsdagar och gymnastik på söndagar. Mer tycker jag blir för mycket med tanke på att de ska ha tid för kompisar och läxor också.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Love ville spela trumpet i år, men det sa jag ifrån om. Tror att hon mest tyckte att trumpeten var söt. Hon skulle ha fått spelat på en liten trumpet. först tyckte jag att det var synd att hon inte kom in i musikskolan, men nu känns det ganska bra ändå. Hoppas att hon kommer in nästa år när hon vuxit till sig lite mer och orkar öva.

    Love älskar att gå i 2:an, fröken tycker att hon har vuxit massor i sättet. Hon visar tydligen hur man ska vara och göra, för de mindre i klassen.
  22. 11
    Love ville spela trumpet i år, men det sa jag ifrån om. Tror att hon mest tyckte att trumpeten var söt. Hon skulle ha fått spelat på en liten trumpet. först tyckte jag att det var synd att hon inte kom in i musikskolan, men nu känns det ganska bra ändå. Hoppas att hon kommer in nästa år när hon vuxit till sig lite mer och orkar öva.

    Love älskar att gå i 2:an, fröken tycker att hon har vuxit massor i sättet. Hon visar tydligen hur man ska vara och göra, för de mindre i klassen.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    simskola och "modellskola"

    Filippa går på simskola, det är en aktivitet som i det här hemmet inte är förhandlingsbart. Barnen SKA kunna simma (och jo, hon kan simma sedan ett par år tillbaka, men hon kan bli lite säkrare och vill gärna fortsätta på simskolan).

    Sen har Filippa blivit värvad av en modellagentur för barn, som i höst har en liten "modellskola", mest inriktad på dans och rörelse (de lär väl sig röra sig till musik, klä ut sig etc). Det ville hon hemskt gärna vara med på, så det fick hon.

    Jag är ju hästtjej och har ju tänkt mig att Filippa skulle fastna i hästträsket hon med, men hon är bara ljummet intresserad och då är ridning för dyrt om man inte verkligen vill det känner vi, så ridning blir det inte (till min "besvikelse").
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  24. 12
    simskola och "modellskola" Filippa går på simskola, det är en aktivitet som i det här hemmet inte är förhandlingsbart. Barnen SKA kunna simma (och jo, hon kan simma sedan ett par år tillbaka, men hon kan bli lite säkrare och vill gärna fortsätta på simskolan).

    Sen har Filippa blivit värvad av en modellagentur för barn, som i höst har en liten "modellskola", mest inriktad på dans och rörelse (de lär väl sig röra sig till musik, klä ut sig etc). Det ville hon hemskt gärna vara med på, så det fick hon.

    Jag är ju hästtjej och har ju tänkt mig att Filippa skulle fastna i hästträsket hon med, men hon är bara ljummet intresserad och då är ridning för dyrt om man inte verkligen vill det känner vi, så ridning blir det inte (till min "besvikelse").
  25. Medlem sedan
    Apr 1999
    #13

    Lydia

    Lydia är en riktig fotbollstjej, men nu längtar mamman och pappan efter avslutningen för det är lite mycket när sommaraktiviteterna krockar med vinteraktiviteterna. Just nu är det JuJutsu på måndagar, Mixat (kyrkbarngrupp) på onsdagar och sedan fotboll på torsdagar och söndagar. Inte att förglömma har vi ju två barn till som också har "dubbla" aktiviteter just nu. Snart är det dock över och endast JuJutsun och Mixat blir kvar.
  26. 13
    Lydia Lydia är en riktig fotbollstjej, men nu längtar mamman och pappan efter avslutningen för det är lite mycket när sommaraktiviteterna krockar med vinteraktiviteterna. Just nu är det JuJutsu på måndagar, Mixat (kyrkbarngrupp) på onsdagar och sedan fotboll på torsdagar och söndagar. Inte att förglömma har vi ju två barn till som också har "dubbla" aktiviteter just nu. Snart är det dock över och endast JuJutsun och Mixat blir kvar.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Trummor...

    ..har Herman spelat sen han var 2 och det är faktiskt inte så farligt som kan skulle kunna tro att ha ett trumset hemma! Definitivt inte värre än en gäll blockflöjt eller en gnällig fiol..... Och vi har dessutom dämpat trummorna genom att lägga handdukar i dem.

    Så, klart grabben ska få spela trummor!
  28. 14
    Trummor... ..har Herman spelat sen han var 2 och det är faktiskt inte så farligt som kan skulle kunna tro att ha ett trumset hemma! Definitivt inte värre än en gäll blockflöjt eller en gnällig fiol..... Och vi har dessutom dämpat trummorna genom att lägga handdukar i dem.

    Så, klart grabben ska få spela trummor!
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    "...som MAN skulle kunna tro.." ska det givetvis stå!
  30. 15
    "...som MAN skulle kunna tro.." ska det givetvis stå!
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16
    Barnen får gå på två aktiviteter var. Hon går just nu på ridskola och scouterna. Hon har inte gått så många gånger men jag tror att hon fastnat för dessa även om vi väntar ett par gånger till innan vi köper ridkläder. Sånt kan också vara bra att önska sig i present när hon fyller år eftersom det går åt en hel del kläder och annat till just ridningen.
  32. 16
    Barnen får gå på två aktiviteter var. Hon går just nu på ridskola och scouterna. Hon har inte gått så många gånger men jag tror att hon fastnat för dessa även om vi väntar ett par gånger till innan vi köper ridkläder. Sånt kan också vara bra att önska sig i present när hon fyller år eftersom det går åt en hel del kläder och annat till just ridningen.
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Aikido fick jag prova på med jobbet och det var kul - nästan så att jag skulle vilja gå en kurs själv

    Robbie har fått prova judo med fritids och någon kompis håller på med svärdssport, och han skulle gärna testa allt, men har karaten sedan tidigare och det får räcka med en kampsport i taget.
  34. 17
    Aikido fick jag prova på med jobbet och det var kul - nästan så att jag skulle vilja gå en kurs själv

    Robbie har fått prova judo med fritids och någon kompis håller på med svärdssport, och han skulle gärna testa allt, men har karaten sedan tidigare och det får räcka med en kampsport i taget.
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18
    Det lät väldigt spännande med modellskolan, att få dansa och klä ut sig

    Robbie har gått på simskola förut men simmar så bra och dessutom går han till badhuset med fritids varannan vecka och tar simmärken så vi hoppade över fortsättningskursen (han var inte speciellt intresserad heller, annat lockade mer)
  36. 18
    Det lät väldigt spännande med modellskolan, att få dansa och klä ut sig

    Robbie har gått på simskola förut men simmar så bra och dessutom går han till badhuset med fritids varannan vecka och tar simmärken så vi hoppade över fortsättningskursen (han var inte speciellt intresserad heller, annat lockade mer)
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19
    Det kan vara ett drygt jobb för oss föräldrar när barnen har mycket aktiviteter, inte så lätt att hitta tiden till egna intressen då (eller är det bara ett önsketänkande att man ska hinna med det också..?)

    Skönt att ni bara har SÅ mycket för en kort tid...
  38. 19
    Det kan vara ett drygt jobb för oss föräldrar när barnen har mycket aktiviteter, inte så lätt att hitta tiden till egna intressen då (eller är det bara ett önsketänkande att man ska hinna med det också..?)

    Skönt att ni bara har SÅ mycket för en kort tid...
  39. Medlem sedan
    May 2001
    #20
    Jag hade också tänkt två aktiviteter för Robbie, och karaten och cirkusskolan är redan spikade och betalda.
    Men så var vi och provade på med dansen och det är ju MITT intresse också så det hade varit kul och smidigt att ha med honom på det, för han tyckte det var jättekul. Vi får se, han kanske är lite för liten än, har inte bestämt färdigt...

    Vet hur det är att ha hästtjej i familjen (bonusdottern), det är bara sådana grejer hon brukar önska sig i present nu för tiden... Och hästMAN!! Min karl fastnade för sitt gamla barndomsintresse igen när dottern började rida, men han får allt köpa sina ridgrejor själv
  40. 20
    Jag hade också tänkt två aktiviteter för Robbie, och karaten och cirkusskolan är redan spikade och betalda.
    Men så var vi och provade på med dansen och det är ju MITT intresse också så det hade varit kul och smidigt att ha med honom på det, för han tyckte det var jättekul. Vi får se, han kanske är lite för liten än, har inte bestämt färdigt...

    Vet hur det är att ha hästtjej i familjen (bonusdottern), det är bara sådana grejer hon brukar önska sig i present nu för tiden... Och hästMAN!! Min karl fastnade för sitt gamla barndomsintresse igen när dottern började rida, men han får allt köpa sina ridgrejor själv
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. höst ute, höst i sinne
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 16:20
  2. Aktiviteter?
    By Charlotte A in forum _05 Vårbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:46
  3. Aktiviteter
    By nannelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 15:36
  4. Aktiviteter!
    By Humla med tre in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 21:18
  5. Aktiviteter i höst?
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar