Första "riktiga" skadan :-(
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Första "riktiga" skadan :-(

    Hej på er! Varning för strykbrädor! Jag strök gardiner i onsdags och lämnade kvar strykbrädan en liten stund (inte strykjärnet!). Den lilla stunden räckte för att Vide skulle gå in under och lyckas fälla ihop hela alltet och hamna under själv. Stålrören till ben kapade av översta cm på hans vänstra tumme:-(( Stackars min lilleman...

    Men tummetotten är ditsydd och vi har varit in på kontroll idag och det verkar som att det är bra cirulation i hela fingret och det ser "fint" ut. Tveksamt är väl om han någonsin kommer få en nagel på det fingret..vi får se. Onödig och uschligt obehaglig upplevelse! Det är dock faschinerande hur fort han accepterat att han bara har en hand att använda. På tisdag ska vi tillbaka igenoch ta stygnen och då kankse man inte behöver lika mkt bandage heller. Jag vet inte huuur många omläggningar det blivit för att han lyckats pilla och joxa så bandaget trillar av eller sitter löst.

    Ni kan ju gissa hur mkt jag har klandrat mig själv????!! //
    Mucksan som numera är nominerad till årets "bad mummy award"
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  2. 1
    Första "riktiga" skadan :-( Hej på er! Varning för strykbrädor! Jag strök gardiner i onsdags och lämnade kvar strykbrädan en liten stund (inte strykjärnet!). Den lilla stunden räckte för att Vide skulle gå in under och lyckas fälla ihop hela alltet och hamna under själv. Stålrören till ben kapade av översta cm på hans vänstra tumme:-(( Stackars min lilleman...

    Men tummetotten är ditsydd och vi har varit in på kontroll idag och det verkar som att det är bra cirulation i hela fingret och det ser "fint" ut. Tveksamt är väl om han någonsin kommer få en nagel på det fingret..vi får se. Onödig och uschligt obehaglig upplevelse! Det är dock faschinerande hur fort han accepterat att han bara har en hand att använda. På tisdag ska vi tillbaka igenoch ta stygnen och då kankse man inte behöver lika mkt bandage heller. Jag vet inte huuur många omläggningar det blivit för att han lyckats pilla och joxa så bandaget trillar av eller sitter löst.

    Ni kan ju gissa hur mkt jag har klandrat mig själv????!! //
    Mucksan som numera är nominerad till årets "bad mummy award"
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    fyyyyy! vad otäckt! Ja de är snabba och alldeles för nyfikna för sitt eget bästa! Kram på vide och mamsen!♥
  4. 2
    fyyyyy! vad otäckt! Ja de är snabba och alldeles för nyfikna för sitt eget bästa! Kram på vide och mamsen!♥

Liknande trådar

  1. Första "riktiga" lediga dagen
    By tel005 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 06:34
  2. Vårat första "riktiga" BM-besök igår
    By _fi_ in forum _1007 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 07:59
  3. Första "riktiga" bm-besöket avklarat!
    By Karolina m.W & bf3/7 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 12:00
  4. Ok, efter första "riktiga" Let's Dance
    By Misell in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 23:07
  5. Första "riktiga" steget mot graviditet
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar