Så började L gå heltid i måndags, efter den (i mitt tycke) knasiga inskolningen med 1h/ dag i två veckor.
Pappa lämnade innan han åkte iväg på tjänsteresa i tio dagar. L gallskrek när pappa gick, inte ville han vara där inte!
ca 8,5h senare hämtade jag honom. En hungrig kille som hade vägrat äta det mesta utom lite banan på förmiddagen. Han hade sovit lite på fm och lite på em (istället för ett långpass som hemma). Oj, vad han åt när vi kom hem!
Idag lämnade jag honom lite tidigare än igår. Han sprang glatt in och hälsade, men när han insåg att jag tänkte gå igen, så gallskrek han. Inget att göra, bara att säga hejdå och gå så att fröken fick ta honom.
Om han ätit idag vet jag inte, personalen visste inte så mycket när jag hämtade. Bara att det hade säkert gått bra eftersom de andra inte rapporerat av något. Han var i alla fall jättehungrig idag igen! Han åt en burk, 1,5 smörgås + 270 ml välling till läggdags.
Så jo, det fungerar väl, men jag tycker helt klart att han skulle ha ätit där innan! Tur att han inte är så gnällig av sig, han måste ha varit riktigt hungrig! Han fick gå med napp och snutte istället, han var ju så envis. Jo, jag vet att han är envis. Jag vet att han inte låter vem som helst mata honom, och han äter inte själv.
Just nu så saknar jag verkligen att ha dagmamma! Jag tyckte det var mycket bättre, särskilt för små barn, men det alternativet finns ju inte längre och jag vänjer mig väl vid dagis så småningom...