Skillnad på körsbär och bigarråer
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Skillnad på körsbär och bigarråer

    Vad är skillnaden egentligen? (Jag äter sällan varken det ena eller det andra, så jag har ingen koll...)
  2. 1
    Skillnad på körsbär och bigarråer Vad är skillnaden egentligen? (Jag äter sällan varken det ena eller det andra, så jag har ingen koll...)
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Det är väl samma fràga som: vad är skillnaden mellan äpplen och Granny smith eller vad är skillnaden mellan en hund och en pudel? Körsbären är samlingsnamnet och biggarà är en sort.
    Eller?
  4. 2
    Det är väl samma fràga som: vad är skillnaden mellan äpplen och Granny smith eller vad är skillnaden mellan en hund och en pudel? Körsbären är samlingsnamnet och biggarà är en sort.
    Eller?
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Körsbär är ju surkörsbär och bigarråer är sötkörsbär. Den första är som regel lite rödare och surare och den andra mörkare och sötare. Bigarråer färgar mer också...

    Man hittar ju bara körsbärssaft och aldrig bigarråsaft. Men jag är ingen expert, har bara lärt mig detta själv en gång för länge sedan.
  6. 3
    Körsbär är ju surkörsbär och bigarråer är sötkörsbär. Den första är som regel lite rödare och surare och den andra mörkare och sötare. Bigarråer färgar mer också...

    Man hittar ju bara körsbärssaft och aldrig bigarråsaft. Men jag är ingen expert, har bara lärt mig detta själv en gång för länge sedan.

Liknande trådar

  1. Kan man göra nåt med bigarråer?
    By Anne med britterna in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 13:37
  2. Bigarråer vad gör man med dem
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 14:24
  3. Körsbär?
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 10:30
  4. Körsbär.. ;-)
    By Fufi in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 07:02
  5. Körsbär
    By misse in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 22:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar