Hjälp med städschema
Pappasnack
  1. Söndag
    #1

    Hjälp med städschema

    Har googlat efter ett städschema men hittar inget. Är det någon som har ett bra schema att dela med sig av? Alltså ett färdigt rutsystem som jag kan använda, med familjemedlemmars namn, uppgifter och dagar finns med? Jag är får inte till det något bra själv, det blir plottrigt och dumt bara....
    Vore såååå tacksam då jag lagt ner en del timmar på detta nu, hmm....
    Jag frågar på "fråga mammor" också och kanske nåt mer ställe...
    Tack!
  2. 1
    Hjälp med städschema Har googlat efter ett städschema men hittar inget. Är det någon som har ett bra schema att dela med sig av? Alltså ett färdigt rutsystem som jag kan använda, med familjemedlemmars namn, uppgifter och dagar finns med? Jag är får inte till det något bra själv, det blir plottrigt och dumt bara....
    Vore såååå tacksam då jag lagt ner en del timmar på detta nu, hmm....
    Jag frågar på "fråga mammor" också och kanske nåt mer ställe...
    Tack!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Gör ett själv

    Excel eller Word borde vara bra för det. Gör en tabell och ge rutorna bakgrundsfärg efter vem som gör vad t.ex.

    Det är hopplöst att hitta generella mallar eftersom era förhållanden inte är likadana som andras. Har ni djur som fäller hår, små eller stora barn, direktutgång till lerig trädgård eller bor ni på fjärde våningen utan hiss så att man hinner tappa diverse skräp från skorna innan man kommer innanför dörren, vilken tolerans ni har för litet dammtussar i hörnen etc, etc, etc.
    Du inser förstås vad jag menar om olika förhållanden.

    Måste vara enklast att göra ett själv.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Gör ett själv Excel eller Word borde vara bra för det. Gör en tabell och ge rutorna bakgrundsfärg efter vem som gör vad t.ex.

    Det är hopplöst att hitta generella mallar eftersom era förhållanden inte är likadana som andras. Har ni djur som fäller hår, små eller stora barn, direktutgång till lerig trädgård eller bor ni på fjärde våningen utan hiss så att man hinner tappa diverse skräp från skorna innan man kommer innanför dörren, vilken tolerans ni har för litet dammtussar i hörnen etc, etc, etc.
    Du inser förstås vad jag menar om olika förhållanden.

    Måste vara enklast att göra ett själv.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Jag har ett som jag gjorde för många år sedan när saker och ting inte fungerda. Vet bara inte hur du ska få det..?
  6. 3
    Jag har ett som jag gjorde för många år sedan när saker och ting inte fungerda. Vet bara inte hur du ska få det..?
  7. Söndag
    #4
    Nej jag vet inte heller..tänkte inte på det... Jag är oteknisk och odatakunnig. Tack iaf.
  8. 4
    Nej jag vet inte heller..tänkte inte på det... Jag är oteknisk och odatakunnig. Tack iaf.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Det går ju att utväxla e-mail adress via PM...
  10. 5
    Det går ju att utväxla e-mail adress via PM...

Liknande trådar

  1. Städschema rekommenderas.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 18:26
  2. Hälp med städschema
    By Söndag in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 21:01
  3. Städschema - tips
    By Skatt 3 in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 07:11
  4. Städschema
    By -icka- in forum En bra idé
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 13:09
  5. Söer efter ett städschema
    By johanna in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar