Länge sedan sist...
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Länge sedan sist...

    Hej alla junimammor -03 och alla andra sommarmammor -03!
    Det var otroligt länge sedan jag var här sist.
    Emma har blivit så stor till sättet sedan hon fyllde 6år. Precis som om hon skulle ha haft ett mål, när jag fyller 6 så ska jag... Liten tonåring kan man beskriva henne som ibland. De är inte så olika hon och hennes syster Cissi på 12år, förutom att den sistnämnda inte svär... Emma stoltserar just med sina två lösa tänder. Jag väntar bara på den där charmiga gluggen.
    Ha det gott!
    Helena m. Emma -03 & Cissi -97
  2. 1
    Länge sedan sist... Hej alla junimammor -03 och alla andra sommarmammor -03!
    Det var otroligt länge sedan jag var här sist.
    Emma har blivit så stor till sättet sedan hon fyllde 6år. Precis som om hon skulle ha haft ett mål, när jag fyller 6 så ska jag... Liten tonåring kan man beskriva henne som ibland. De är inte så olika hon och hennes syster Cissi på 12år, förutom att den sistnämnda inte svär... Emma stoltserar just med sina två lösa tänder. Jag väntar bara på den där charmiga gluggen.
    Ha det gott!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Välkommen tillbaka det började kännas ganska ensamt härinne

    Thea har tappat 6...eller var det 7 tänder...hjälp kommer inte ihåg längre...men de nya tänderna poppar upp på längden, bredden och tvären och rätar de inte ut sig inom närmsta året så blir det nog tandställning tidigt för henne.
  4. 2
    Välkommen tillbaka det började kännas ganska ensamt härinne

    Thea har tappat 6...eller var det 7 tänder...hjälp kommer inte ihåg längre...men de nya tänderna poppar upp på längden, bredden och tvären och rätar de inte ut sig inom närmsta året så blir det nog tandställning tidigt för henne.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Tack! Ja det är inte alls samma rulle här nu när de blivit stora.

    Storasyster Cissis tänder kom lite hit och dit. Nu när hon tappade sina sista så hade hon haft de lösa i nästan 1 år och de nya kom bakom el under. Tandläkaren hade bara skrattat och sagt att hon aldrig sett något liknande tidigare. Jag trodde hon skulle dra bort de lösa, men inte. Nu ser allt fint ut. Utan tandställning.

    Hoppas att det löser sig för Thea också.
  6. 3
    Tack! Ja det är inte alls samma rulle här nu när de blivit stora.

    Storasyster Cissis tänder kom lite hit och dit. Nu när hon tappade sina sista så hade hon haft de lösa i nästan 1 år och de nya kom bakom el under. Tandläkaren hade bara skrattat och sagt att hon aldrig sett något liknande tidigare. Jag trodde hon skulle dra bort de lösa, men inte. Nu ser allt fint ut. Utan tandställning.

    Hoppas att det löser sig för Thea också.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Ja tandläkaren säger ju att det bör rätta till sig så det är väl bara att vänta och se men känns inte kul om det inte rätar ut sig för då dröjer det ju ganska många år innan de gör ngt åt det med tandställning

    Öht så har Thea vuxit så enormt mkt över sommaren (126 cm lång nu) och med en ny frisyr sen i torsdags så ser hon helt plötsligt mkt äldre ut än sina 6 år! Även lillasyster (född 3/2 2007) har vuxit massor över sommaren och har mognat massor

    Imorgon fyller äldsta storasystern 17 och vi ska upp tidigt och fira eftersom maken börjar jobba kl 8. På em blir det kalas för släkten! Hoppas dottern orkar med morgondagen för hon är ute och firar med sina vänner ikväll och väntas inte hem förrän vid kl. 02:30 inatt

    Hon brukar inte få vara ute så sent men eftersom hon fyller år och kompisarna ordnat med middag och fest så släppte vi lite på reglerna ikväll
  8. 4
    Ja tandläkaren säger ju att det bör rätta till sig så det är väl bara att vänta och se men känns inte kul om det inte rätar ut sig för då dröjer det ju ganska många år innan de gör ngt åt det med tandställning

    Öht så har Thea vuxit så enormt mkt över sommaren (126 cm lång nu) och med en ny frisyr sen i torsdags så ser hon helt plötsligt mkt äldre ut än sina 6 år! Även lillasyster (född 3/2 2007) har vuxit massor över sommaren och har mognat massor

    Imorgon fyller äldsta storasystern 17 och vi ska upp tidigt och fira eftersom maken börjar jobba kl 8. På em blir det kalas för släkten! Hoppas dottern orkar med morgondagen för hon är ute och firar med sina vänner ikväll och väntas inte hem förrän vid kl. 02:30 inatt

    Hon brukar inte få vara ute så sent men eftersom hon fyller år och kompisarna ordnat med middag och fest så släppte vi lite på reglerna ikväll
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Väkommen tillbaka!

    Jag minns dig tydligt från Junigruppen. Minns hur stooor jag tyckte din stora tjej var när våra 03r föddes... tänk nu är våra 03r lika stora som din tjej var då!

    Lillvimsan är också lång och tappar tänder i rasande fart. Hon har tappat alla 1r och alla 2r, men än så länge har bara 1rna kommit som permanenttänder. Och de tar upp all plats, så 2rna lär hitta nån annan plats att komma ut på. Tandställning lär inte bli aktuellt förrän käken har växt till sig.
  10. 5
    Väkommen tillbaka! Jag minns dig tydligt från Junigruppen. Minns hur stooor jag tyckte din stora tjej var när våra 03r föddes... tänk nu är våra 03r lika stora som din tjej var då!

    Lillvimsan är också lång och tappar tänder i rasande fart. Hon har tappat alla 1r och alla 2r, men än så länge har bara 1rna kommit som permanenttänder. Och de tar upp all plats, så 2rna lär hitta nån annan plats att komma ut på. Tandställning lär inte bli aktuellt förrän käken har växt till sig.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Och nu har jag lärt mig

    att man aldrig ska skriva : följt av ett o.

  12. 6
    Och nu har jag lärt mig att man aldrig ska skriva : följt av ett o.

Liknande trådar

  1. Hej, länge sedan sist!
    By anne17 in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 13:46
  2. Länge sedan sist...
    By ~Prisilla~ in forum Autismspektrum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 15:51
  3. Länge sedan sist!
    By Nillis m.A&E in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 09:08
  4. Länge sedan sist
    By Stumpan m.J-03 & Z-05 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 12:36
  5. Länge sedan sist
    By Luddman in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar