Doppresent?
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Doppresent?

    Ni som har haft eller ska ha dop, köpte ni någon present till era små? Har ni i så fall några idéer på passande presenter?
    Lycklig och stolt mamma till Emilia född 20:e maj 2009
  2. 1
    Doppresent? Ni som har haft eller ska ha dop, köpte ni någon present till era små? Har ni i så fall några idéer på passande presenter?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    vi hade ju dop på söndag, vi ville vänta med att köpa så man ser lite först vad andra ger (så de inte blir samma)
    hon fick bla. en baby ring i guld, ett halsband, smyckeskrin, och en hel del pengar vi ska nog köpa silver kaffesked, med hennes namn ingraverat och dop datum, sen köper vi varje jul och födelsedag en sked ända tills hon har 12 st kanske vi köper nått litet smycke åt henne oxå

    tycker smycken kan vara fint att köpa, eller nått annat som man har kvar som minne
  4. 2
    vi hade ju dop på söndag, vi ville vänta med att köpa så man ser lite först vad andra ger (så de inte blir samma)
    hon fick bla. en baby ring i guld, ett halsband, smyckeskrin, och en hel del pengar vi ska nog köpa silver kaffesked, med hennes namn ingraverat och dop datum, sen köper vi varje jul och födelsedag en sked ända tills hon har 12 st kanske vi köper nått litet smycke åt henne oxå

    tycker smycken kan vara fint att köpa, eller nått annat som man har kvar som minne
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    glömde, hon fick ju oxå såndär gullig ram till foto dom har ju på smyce affärerna massor med dop presenter, enda är ju bara att oftast så köper ju gästerna såna
  6. 3
    glömde, hon fick ju oxå såndär gullig ram till foto dom har ju på smyce affärerna massor med dop presenter, enda är ju bara att oftast så köper ju gästerna såna
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    jo precis det var det jag tänkte, att det finns mycket som gästerna kanske kommer med. Jag har funderat lite på om man kanske kan hitta något smycke som man kan gravera in namn och dopdatum. Silversked var ju annars en bra idé!

    Mycket fint hon fick låter det som
  8. 4
    jo precis det var det jag tänkte, att det finns mycket som gästerna kanske kommer med. Jag har funderat lite på om man kanske kan hitta något smycke som man kan gravera in namn och dopdatum. Silversked var ju annars en bra idé!

    Mycket fint hon fick låter det som
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Med våran 5-åring ville vi vänta till efter dopet så vi kunde köpa något hon inte fick. Men sedan glömde vi bort det (ush nu känner jag mig som en dålig mamma )
    Linn döptes i mitten på augusti och vi har ännu inte köpt något.
    Funderar på att köpa något till dem båda som är lika dant.
    Kanske ett sånt där smycke som är delat i två delar så kan de få ett var. De borde finnas lite olika design. Eller så får vi beställa ett eget. Det vore lite kul som systrar.
  10. 5
    Med våran 5-åring ville vi vänta till efter dopet så vi kunde köpa något hon inte fick. Men sedan glömde vi bort det (ush nu känner jag mig som en dålig mamma )
    Linn döptes i mitten på augusti och vi har ännu inte köpt något.
    Funderar på att köpa något till dem båda som är lika dant.
    Kanske ett sånt där smycke som är delat i två delar så kan de få ett var. De borde finnas lite olika design. Eller så får vi beställa ett eget. Det vore lite kul som systrar.
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    Låter trevligt!
  12. 6
    Låter trevligt!
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Vi köpte en minibricka på www.gobbit.se med en symbol.
  14. 7
    Vi köpte en minibricka på www.gobbit.se med en symbol.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Fina smycken. Blev väldigt berörd av Änglamamma armbandet.
  16. 8
    Fina smycken. Blev väldigt berörd av Änglamamma armbandet.
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Vad fint
  18. 9
    Vad fint
  19. Medlem sedan
    Jan 2011
    #10

    Handmålad spargris i keramik

    Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank
  20. 10
    Handmålad spargris i keramik Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank

Liknande trådar

  1. doppresent?
    By LillaHon in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:53
  2. doppresent
    By Anja22 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:51
  3. doppresent
    By Anja22 in forum En bra idé
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 08:01
  4. doppresent
    By Anja22 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 13:36
  5. Doppresent
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 09:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar