Dags för jultidningar :-)
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Dags för jultidningar :-)

    Halloj jaha då har jultidningarna kommit..
    Har era 97or sålt sånt tidigare?
    Min 97a han har inte gjort det och jag har tyckt att han inte varit så pass gammal??!! Sen har han inte haft det intresset.. Det säljs väldigt mkt jultidningar i vårat område så man lär vara ute i god tid.. Därav oxå en anledning till att han inte sålt tidigare - för vi har varit såå sena..

    Men i år så är han jätteglad för vi pratade om att skulle få sälja :-) om han vill såklart.
    Och jisses vad han har gnott runt på cykel :-) Det började ösregna ute i 2 omgångar och min kämpe kom hem en vända och sa att han skulle fortsätta efter regnet :-)
    Så nu ikväll då satt han och räkna ut och drömde om vad han kan få för det här :-)
    Ja det var såå kul att se :-)
    Hur gör era tjejer/killar i år och om dom har sålt tidigare - hur har det gått?

    /Mimmirufs
  2. 1
    Dags för jultidningar :-) Halloj jaha då har jultidningarna kommit..
    Har era 97or sålt sånt tidigare?
    Min 97a han har inte gjort det och jag har tyckt att han inte varit så pass gammal??!! Sen har han inte haft det intresset.. Det säljs väldigt mkt jultidningar i vårat område så man lär vara ute i god tid.. Därav oxå en anledning till att han inte sålt tidigare - för vi har varit såå sena..

    Men i år så är han jätteglad för vi pratade om att skulle få sälja :-) om han vill såklart.
    Och jisses vad han har gnott runt på cykel :-) Det började ösregna ute i 2 omgångar och min kämpe kom hem en vända och sa att han skulle fortsätta efter regnet :-)
    Så nu ikväll då satt han och räkna ut och drömde om vad han kan få för det här :-)
    Ja det var såå kul att se :-)
    Hur gör era tjejer/killar i år och om dom har sålt tidigare - hur har det gått?

    /Mimmirufs
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Vet inte hur hon ska göra..dom kom ju igår.. men igår han vi aldrig kolla på det... så jag vet inte..
    Hon har aldrig sålt förut... jag har tyckt att det vart lite tidigt.. o hon har inte heller velat...

    Det känns som om det är något man som förälder får vara med på o kanske hjälpa till med en hel del...

    Sen bor vi så, så att det är svårt nästintill omöjligt att komma upp i dom större summorna...

    Men hon får titta på det.. så får vi se vad hon säger... hon är inte den "säljande" typen, så jag undrar jag...
    Men hon får bestämma själv... säljer ni för alla 3 förlag..??
  4. 2
    Vet inte hur hon ska göra..dom kom ju igår.. men igår han vi aldrig kolla på det... så jag vet inte..
    Hon har aldrig sålt förut... jag har tyckt att det vart lite tidigt.. o hon har inte heller velat...

    Det känns som om det är något man som förälder får vara med på o kanske hjälpa till med en hel del...

    Sen bor vi så, så att det är svårt nästintill omöjligt att komma upp i dom större summorna...

    Men hon får titta på det.. så får vi se vad hon säger... hon är inte den "säljande" typen, så jag undrar jag...
    Men hon får bestämma själv... säljer ni för alla 3 förlag..??
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Hej. Jag trodde inte heller att min son var den säljande typen he he. Men han har faktiskt klarat av första dagen galant.
    Näe vi säljer inte för alla 3 , tyckte det blev lite mycket att hålla reda på.
    Jag valde två tidningar och kikade igenom dom och tog beslutet när jag såg vad som fanns i.
    Och det gör ju inget om dom inte kommer upp i några högre summor tycker jag för dom får ju alltid en premie som tack :-) Och det är ju bra tycker jag.
    Ja visst fick jag hjälpa till och göra irodning katalogen och så men annars så fixade han det på egen hand..
  6. 3
    Hej. Jag trodde inte heller att min son var den säljande typen he he. Men han har faktiskt klarat av första dagen galant.
    Näe vi säljer inte för alla 3 , tyckte det blev lite mycket att hålla reda på.
    Jag valde två tidningar och kikade igenom dom och tog beslutet när jag såg vad som fanns i.
    Och det gör ju inget om dom inte kommer upp i några högre summor tycker jag för dom får ju alltid en premie som tack :-) Och det är ju bra tycker jag.
    Ja visst fick jag hjälpa till och göra irodning katalogen och så men annars så fixade han det på egen hand..
  7. maylin
    #4

    Min säljer

    Min pojke har sålt jultidningar i flera år nu från alla 3 kataloger, tillsammans med sin lillebror. Men det är väl mest jag som gjort jobbet, så jag sa förra året att det blir det sista. Men så nu när katalogerna kom i brevlådan så ville han sälja sa han. Men då får de göra jobbet och jag visar dem.

    Vi har bara sålt till släkt och vänner. De vet ju om i förväg att vi säljer så de köper inte av andra då. Ibland har jag tagit med till något jobb jag haft och sålt där.
    Vi har aldrig kommit upp i stora summor, men de får ju en gåva för att de säljer, samt välja något eller få pengar beroende på hur mycket de sålt för. Så för oss är inte summan viktigast. För mina barn är det bara kul att få något.

    Har släktingar som har sålt så mycket att de fått dyraste gåvan, men det strävar vi inte efter. Huvudsaken de tycker att det är kul.
  8. 4
    Min säljer Min pojke har sålt jultidningar i flera år nu från alla 3 kataloger, tillsammans med sin lillebror. Men det är väl mest jag som gjort jobbet, så jag sa förra året att det blir det sista. Men så nu när katalogerna kom i brevlådan så ville han sälja sa han. Men då får de göra jobbet och jag visar dem.

    Vi har bara sålt till släkt och vänner. De vet ju om i förväg att vi säljer så de köper inte av andra då. Ibland har jag tagit med till något jobb jag haft och sålt där.
    Vi har aldrig kommit upp i stora summor, men de får ju en gåva för att de säljer, samt välja något eller få pengar beroende på hur mycket de sålt för. Så för oss är inte summan viktigast. För mina barn är det bara kul att få något.

    Har släktingar som har sålt så mycket att de fått dyraste gåvan, men det strävar vi inte efter. Huvudsaken de tycker att det är kul.

Liknande trådar

  1. jultidningar!?
    By -jenna- in forum _98 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 08:49
  2. Jultidningar
    By ruffa in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 16:59
  3. Jultidningar
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 11:43
  4. *OT* Jultidningar!!!
    By starlet1 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 11:53
  5. Jultidningar
    By Folkabo in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar