Brun vätska från bröstet
Kropp & hälsa
  1. Annanas
    #1

    Brun vätska från bröstet

    Märkte att det kommit brun vätska från höger bröstvårta och när jag "pumpar" kommer det mer brun vätska.
    Vätskan är lite tjockare men luktar absolut ingenting.
    Jag har inte ammat på snart 6 år.
    Är i 40-årsåldern.
    Jag undersöker brösten regelbundet, har inga knölar jag kan känna och är inte öm. Ingen bröstcancer i släkten.
    Jag äter Yasminelle sedan ett par år tillbaks pg a PCO-S.

    Jag är sååå rädd och orkar snart inte mer. Hjälp mig...
  2. 1
    Brun vätska från bröstet Märkte att det kommit brun vätska från höger bröstvårta och när jag "pumpar" kommer det mer brun vätska.
    Vätskan är lite tjockare men luktar absolut ingenting.
    Jag har inte ammat på snart 6 år.
    Är i 40-årsåldern.
    Jag undersöker brösten regelbundet, har inga knölar jag kan känna och är inte öm. Ingen bröstcancer i släkten.
    Jag äter Yasminelle sedan ett par år tillbaks pg a PCO-S.

    Jag är sååå rädd och orkar snart inte mer. Hjälp mig...
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Var inte rädd men gå till läkaren förstås. Det ordnar sig men du kan inte sitta hemma och oroa dig i ensamhet. Ring nu
  4. 2
    Var inte rädd men gå till läkaren förstås. Det ordnar sig men du kan inte sitta hemma och oroa dig i ensamhet. Ring nu
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Det är viktigt att du träffar en läkare snart, så ring och boka tid idag.
  6. 3
    Det är viktigt att du träffar en läkare snart, så ring och boka tid idag.
  7. Annanas
    #4
    Varför är det viktigt?
  8. 4
    Varför är det viktigt?
  9. Annanas
    #5
    Jag blir mer rädd nu!! Vad tror du det beror på?
  10. 5
    Jag blir mer rädd nu!! Vad tror du det beror på?
  11. Annika
    #6
    kan vara tecken på bröstcancer antar jag det dom andra syftar på men inte skriver. Men kan ju vara andra saker också. Därför är det bäst att få det utrett hos läkare såklart.
  12. 6
    kan vara tecken på bröstcancer antar jag det dom andra syftar på men inte skriver. Men kan ju vara andra saker också. Därför är det bäst att få det utrett hos läkare såklart.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Tycker med du ska ringa och beställa tid hos läkare så du får det utrett. Så du slipper fundera och oroa dig.

    Hade själv så för något år sedan, gick till vc som skickade remiss till mammografi. Där visade sig allt vara som det skulle. Vad det kunde vara vet jag inte, dom trodde nån körtel hade täppts igen. Sen bara försvann det och har inte kommit tillbaks igen.

    Kram
  14. 7
    Tycker med du ska ringa och beställa tid hos läkare så du får det utrett. Så du slipper fundera och oroa dig.

    Hade själv så för något år sedan, gick till vc som skickade remiss till mammografi. Där visade sig allt vara som det skulle. Vad det kunde vara vet jag inte, dom trodde nån körtel hade täppts igen. Sen bara försvann det och har inte kommit tillbaks igen.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Jag hade så för 20 år sedan, blev livrädd. Gjorde alla möjliga undersökningar men man hittade inget. Jag fick senare veta att det är ett fenomen som inte är alltför ovanligt men oftast finns ingen förklaring. Man kan ha ett sk papillom i en mjölkgång, sa man till mig. Jag hade så här av o till i ca 1 år , sedan försvann det. Tro inte det värsta, men gå o undersök dig.
  16. 8
    Jag hade så för 20 år sedan, blev livrädd. Gjorde alla möjliga undersökningar men man hittade inget. Jag fick senare veta att det är ett fenomen som inte är alltför ovanligt men oftast finns ingen förklaring. Man kan ha ett sk papillom i en mjölkgång, sa man till mig. Jag hade så här av o till i ca 1 år , sedan försvann det. Tro inte det värsta, men gå o undersök dig.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Hmm, det var 10 år sedan, inte 20. Men det har ju ingen betydelse.
  18. 9
    Hmm, det var 10 år sedan, inte 20. Men det har ju ingen betydelse.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Jag vill inte skrämma upp dig men det kan som sagt vara ett symtom till cancer. Men som de andra säger behöver det inte alls vara det heller. Men om du ringer och säger att du är orolig för cancer och berättar vad som hänt kommer du alldeles säkert att få en tid omgående. Jag tror du mår sämre om du går och skjuter på det.
  20. 10
    Jag vill inte skrämma upp dig men det kan som sagt vara ett symtom till cancer. Men som de andra säger behöver det inte alls vara det heller. Men om du ringer och säger att du är orolig för cancer och berättar vad som hänt kommer du alldeles säkert att få en tid omgående. Jag tror du mår sämre om du går och skjuter på det.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Jag ska säga dig ärligt att jag inte har en aning om vad det kan vara men att man ska kolla upp det.
  22. 11
    Jag ska säga dig ärligt att jag inte har en aning om vad det kan vara men att man ska kolla upp det.
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Man blir så vimsig med åldern
  24. 12
    Man blir så vimsig med åldern
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13
    Jaså du?? Haha, du är rolig du..
  26. 13
    Jaså du?? Haha, du är rolig du..
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Jag har också så till och från,har aldrig tänkt på att det skulle vara nåt farligt..gjorde en ordentlig koll i våras (pga en knöl som inte var nåt med) men det är alltid bättre att kolla sig en gång för mycket..
  28. 14
    Jag har också så till och från,har aldrig tänkt på att det skulle vara nåt farligt..gjorde en ordentlig koll i våras (pga en knöl som inte var nåt med) men det är alltid bättre att kolla sig en gång för mycket..
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Tycker du verkligen ska gå till läkaren snarast! Dels för att utesluta eventuell bröstcancer (ju tidigare man upptäcker den desto bättre) och för det KAN ju faktiskt vara någon sorts infektion du har i bröstet; bröstböld etc.
    Hoppas du gått till läkaren redan nu när jag skriver det här svaret.
  30. 15
    Tycker du verkligen ska gå till läkaren snarast! Dels för att utesluta eventuell bröstcancer (ju tidigare man upptäcker den desto bättre) och för det KAN ju faktiskt vara någon sorts infektion du har i bröstet; bröstböld etc.
    Hoppas du gått till läkaren redan nu när jag skriver det här svaret.

Liknande trådar

  1. Brun vätska ur bröstet
    By Rädd!! in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 10:40
  2. läcker vätska från bröstet
    By nijmana in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 17:23
  3. Kom vätska i bröstet
    By Slalommamman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 07:55
  4. Vätska ur bröstet
    By Nummer 3 på g? in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 15:54
  5. vätska ur ena bröstet?
    By Emma in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 17:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar