Hjälp! Vad får era 8-åringar?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Hjälp! Vad får era 8-åringar?

    Jag känner att jag börjar få lite panik över att Lydias födelsedag närmar sig. Jag vet nämligen inte vad vi ska köpa till henne och hon önskar sig inget särskilt heller. Vilken dotter vi har! Jo, en sak önskar hon sig och det är en ny liten ask till hennes älsklingsring, för själva asken har gått sönder

    Är det någon som har något supertips att komma med? Vad ska era barn få eller vad har de fått?
  2. 1
    Hjälp! Vad får era 8-åringar? Jag känner att jag börjar få lite panik över att Lydias födelsedag närmar sig. Jag vet nämligen inte vad vi ska köpa till henne och hon önskar sig inget särskilt heller. Vilken dotter vi har! Jo, en sak önskar hon sig och det är en ny liten ask till hennes älsklingsring, för själva asken har gått sönder

    Är det någon som har något supertips att komma med? Vad ska era barn få eller vad har de fått?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Filippa fyllde 8 år i lördags

    och fick:
    * Dansmatta
    * datorspel (sims 3)
    * resväska (hennes gamla gick sönder när vi åkte till Turkiet i somras)
    * taklampa (hon fick välja själv)
    * 2 böcker (om älvor, vad annars...)
    * gosedjur
    * Halsband
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Filippa fyllde 8 år i lördags och fick:
    * Dansmatta
    * datorspel (sims 3)
    * resväska (hennes gamla gick sönder när vi åkte till Turkiet i somras)
    * taklampa (hon fick välja själv)
    * 2 böcker (om älvor, vad annars...)
    * gosedjur
    * Halsband
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Emilia önskar sig:

    Halsband som fästs med magneter
    pruttlera
    high school musical 3
    spel till nintendo ds
    örhängen

    Kom ut just nu, men det är 2 månader innan hon fyller...
  6. 3
    Emilia önskar sig:

    Halsband som fästs med magneter
    pruttlera
    high school musical 3
    spel till nintendo ds
    örhängen

    Kom ut just nu, men det är 2 månader innan hon fyller...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Å

    Tänk att jag glömde henne i år!!! Fast jag glömde iofs nästan bort jag fyllde själv. Tror jag har blivit vuxen (usch vad trist. jag som alltid har älskat att fylla år)

    grattis i efterskott till Filippa.
  8. 4
    Å Tänk att jag glömde henne i år!!! Fast jag glömde iofs nästan bort jag fyllde själv. Tror jag har blivit vuxen (usch vad trist. jag som alltid har älskat att fylla år)

    grattis i efterskott till Filippa.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Ingen aning

    Har lite panik jag med. Han önskade sig lego för ett tag sen, men nu häromdagen sa ahn att han tröttnat på lego (?) så nu vet jag int ehur jag ska göra. Kan tänka mig att det ändrar sig om han väl får det, men det känns ju inte riktigt lika kul.
  10. 5
    Ingen aning Har lite panik jag med. Han önskade sig lego för ett tag sen, men nu häromdagen sa ahn att han tröttnat på lego (?) så nu vet jag int ehur jag ska göra. Kan tänka mig att det ändrar sig om han väl får det, men det känns ju inte riktigt lika kul.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Nej, i år är det svårt.

    Robbie kan gå i leksaksaffären och peka på precis allting, att DET skulle han vilja ha, men när han verkligen ska önska sig kommer han inte på något.

    Lego blir det nog i alla fall i någon form, och en kikare. Han önskar sig en skateboard men använder knappt varken kickbiken eller sina inlines, så det är tveksamt om han ska få det. Däremot behöver han en ny cykel, men det är inte så kul att ge i november om det inte skulle vara cykelväder då, så kanske får han den i förskott.

    Förra julen önskade han sig faktiskt upplevelser (Cosmonova, Tom Tit, bland annat) så vi funderar på att gå på Walking with dinosaurs i Globen, men det blir också lite i förskott i så fall.
    Och så ska han få en lillasyster till födelsedagen, men det kan ju bli lite svår att fixa för er om Lydia fyller snart
    Robbie nov -01 och Alice nov -09

    @->->- To walk on water you must leave the boat
  12. 6
    Nej, i år är det svårt. Robbie kan gå i leksaksaffären och peka på precis allting, att DET skulle han vilja ha, men när han verkligen ska önska sig kommer han inte på något.

    Lego blir det nog i alla fall i någon form, och en kikare. Han önskar sig en skateboard men använder knappt varken kickbiken eller sina inlines, så det är tveksamt om han ska få det. Däremot behöver han en ny cykel, men det är inte så kul att ge i november om det inte skulle vara cykelväder då, så kanske får han den i förskott.

    Förra julen önskade han sig faktiskt upplevelser (Cosmonova, Tom Tit, bland annat) så vi funderar på att gå på Walking with dinosaurs i Globen, men det blir också lite i förskott i så fall.
    Och så ska han få en lillasyster till födelsedagen, men det kan ju bli lite svår att fixa för er om Lydia fyller snart
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Nu har jag handlat

    Det blev "Dödenboken" (känns som att den behövs, för även om det tonats ner lite nu, så har döden upptagit hans tankar nåt otroligt mycket) och "Krakel köper en klubba. Han har tagit lite tid på sig med läsningen och den kändes lagom (och så är jag Hellsing-fan). Sen blev det bakugan-grejer för hela slanten. Spna där små bollar som öppnar sig när man sätter dem på ett magnetkort. Inte nåt jag förstår mig på, men han gillar och leker med det, så då får man väl ge med sig På fredag är den stora dagen.
  14. 7
    Nu har jag handlat Det blev "Dödenboken" (känns som att den behövs, för även om det tonats ner lite nu, så har döden upptagit hans tankar nåt otroligt mycket) och "Krakel köper en klubba. Han har tagit lite tid på sig med läsningen och den kändes lagom (och så är jag Hellsing-fan). Sen blev det bakugan-grejer för hela slanten. Spna där små bollar som öppnar sig när man sätter dem på ett magnetkort. Inte nåt jag förstår mig på, men han gillar och leker med det, så då får man väl ge med sig På fredag är den stora dagen.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Sander får kanske en mobiltelefon.
    Iaf behöver han en. Vet nu inte om han vill ha en heller.
    Lego kanske. Det blir säkert lego
  16. 8
    Sander får kanske en mobiltelefon.
    Iaf behöver han en. Vet nu inte om han vill ha en heller.
    Lego kanske. Det blir säkert lego
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9

    Ursvårt!

    Nu var det länge sedan jag var här. Vet inte om ni fortfarande kommer ihåg mig, men jag ser att det är rätt många kvar här. KUL!!!

    I present skall han få:
    * gitarrhero till Wii
    * fiskeprylar (han är helt fiskebiten)
    * en köttätandeväxt
    * 2 kontroller till Wii samt rattar

    Kan sen inte komma på mer. Och skall han även önska sig något av kusinerna.
    Leksaker är helt hopplöst för det lekar han inte med. Det är enbart dator-spel och sport som gäller.

    Till julklapp har vi köpt Melodifestivalenbiljetter samt en bok om kända fotbollsspelare. Jahapp, så står vi där igen önskelista till far- och morföräldrar och kusiner. Vad ska dom ge?
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  18. 9
    Ursvårt! Nu var det länge sedan jag var här. Vet inte om ni fortfarande kommer ihåg mig, men jag ser att det är rätt många kvar här. KUL!!!

    I present skall han få:
    * gitarrhero till Wii
    * fiskeprylar (han är helt fiskebiten)
    * en köttätandeväxt
    * 2 kontroller till Wii samt rattar

    Kan sen inte komma på mer. Och skall han även önska sig något av kusinerna.
    Leksaker är helt hopplöst för det lekar han inte med. Det är enbart dator-spel och sport som gäller.

    Till julklapp har vi köpt Melodifestivalenbiljetter samt en bok om kända fotbollsspelare. Jahapp, så står vi där igen önskelista till far- och morföräldrar och kusiner. Vad ska dom ge?
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10

    Vad är bakugan?

    Har hört något passera förbi som hans kompisar har, men vad är det för något?
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  20. 10
    Vad är bakugan? Har hört något passera förbi som hans kompisar har, men vad är det för något?
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Ska se om jag kan förklara

    Det är små bollar i plast, när man sätter dem på magnet så öppnar de sig. De hör ihop med ett magnetkort. Man samlar och ska väl spela tror jag, men Pontus leker mest med dem. Coola figurer. Det kommer från en serie på TV:
    http://www.cartoonnetwork.se/show/bakugan
  22. 11
    Ska se om jag kan förklara Det är små bollar i plast, när man sätter dem på magnet så öppnar de sig. De hör ihop med ett magnetkort. Man samlar och ska väl spela tror jag, men Pontus leker mest med dem. Coola figurer. Det kommer från en serie på TV:
    http://www.cartoonnetwork.se/show/bakugan
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12

    Tv-serien

    har jag hört talas om, men inte leksakerna.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  24. 12
    Tv-serien har jag hört talas om, men inte leksakerna.
  25. Medlem sedan
    Nov 2009
    #13
    Mina barn (tvillingar) får en helhelg i Gbg med besök på Göteborgsoperan, Liseberg och övernattningar på hotell. Anledningen är att de får så mycket leksaker av släkt och vänner, dessutom är de inte speciellt aktsamma om det de får så detta var alternativet kände jag...
  26. 13
    Mina barn (tvillingar) får en helhelg i Gbg med besök på Göteborgsoperan, Liseberg och övernattningar på hotell. Anledningen är att de får så mycket leksaker av släkt och vänner, dessutom är de inte speciellt aktsamma om det de får så detta var alternativet kände jag...

Liknande trådar

  1. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  2. Om 5 - 6 åringar... hjälp
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 10:24
  3. Hjälp,är era 6-åringar så här?
    By mariaria in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 20:35
  4. Hjälp,är era 6-åringar så här?
    By mariaria in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 00:51
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar