Hur lång tid tar det att gå en mil?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Hur lång tid tar det att gå en mil?

    I någorlunda raskt tempo men inte så att man blir svettig?

    Jag har precis som jag misstänkte svårt att få till vardagsmotionen nu sedan jag började jobba och en lösning vore ju att gå till jobbet ett par dagar i veckan.
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Hur lång tid tar det att gå en mil? I någorlunda raskt tempo men inte så att man blir svettig?

    Jag har precis som jag misstänkte svårt att få till vardagsmotionen nu sedan jag började jobba och en lösning vore ju att gå till jobbet ett par dagar i veckan.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Det beror ju på vilket tempo du har

    Men kanske någonstans mellan 80 och 100 min.

    /Therese
  4. 2
    Det beror ju på vilket tempo du har

    Men kanske någonstans mellan 80 och 100 min.

    /Therese
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Svårt att svara på, det beror ju på vad du menar med "raskt tempo" - och nog lite på hur långa ben du har

    Jag som är kort (156 cm) med korta ben blir åtminstone "småsvettig" av att gå 6 km/timmen medan jag har kompisar (med långa ben) som kan gå lika snabbt som jag joggar utan att bli så väldigt svettiga... Och så beror det ju såklart på hur varmt det är och hur mycket man har på sig.

    Kan du tvätta av dig när du kommer till jobbet och ha med ombyte på överkroppen åtminstone? Då "vågar" man ju bli lite svettig...

    Bra ide!
  6. 3
    Svårt att svara på, det beror ju på vad du menar med "raskt tempo" - och nog lite på hur långa ben du har

    Jag som är kort (156 cm) med korta ben blir åtminstone "småsvettig" av att gå 6 km/timmen medan jag har kompisar (med långa ben) som kan gå lika snabbt som jag joggar utan att bli så väldigt svettiga... Och så beror det ju såklart på hur varmt det är och hur mycket man har på sig.

    Kan du tvätta av dig när du kommer till jobbet och ha med ombyte på överkroppen åtminstone? Då "vågar" man ju bli lite svettig...

    Bra ide!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    för mid skulle det ta närmare två timmar och SÅ sakta går jag inte.. Kan du inte cykla?
  8. 4
    för mid skulle det ta närmare två timmar och SÅ sakta går jag inte.. Kan du inte cykla?
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    För mig kanske 95-100 minuter i raskt tempo.
  10. 5
    För mig kanske 95-100 minuter i raskt tempo.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    100 minuter ungefär tar det för mig. Men det är svårt att inte bli svettig tycker jag, som har ryggsäck, jacka etc.. Därför väljer jag att promenera hem från jobbet men inte dit. På morgonen promenerar jag ofta en bit av vägen, men max 30 minuter.
  12. 6
    100 minuter ungefär tar det för mig. Men det är svårt att inte bli svettig tycker jag, som har ryggsäck, jacka etc.. Därför väljer jag att promenera hem från jobbet men inte dit. På morgonen promenerar jag ofta en bit av vägen, men max 30 minuter.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Det tar ju en ganska god stund. Är cykling ett alternativ? Det går ju på ca 30 min i lagom fart.
  14. 7
    Det tar ju en ganska god stund. Är cykling ett alternativ? Det går ju på ca 30 min i lagom fart.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Tack! Jag kanske kan testgå en bit?
  16. 8
    Tack! Jag kanske kan testgå en bit?
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Jag är 168 cm och har ganska långa ben. Det finns duschar på jobbet, men jag tycker inte riktigt att jag har tid att duscha när jag väl kommer hit... men jag kanske får tänka om!
  18. 9
    Jag är 168 cm och har ganska långa ben. Det finns duschar på jobbet, men jag tycker inte riktigt att jag har tid att duscha när jag väl kommer hit... men jag kanske får tänka om!
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Oj, två timmar! Det var lång tid! Min cykel blev stulen för ett tag sedan och det är inte läge att köpa ny just nu (plus att cyklade så skulle jag bli svettig, behöva duscha och fixa mig på jobbet och det är det jag vill komma undan )
  20. 10
    Oj, två timmar! Det var lång tid! Min cykel blev stulen för ett tag sedan och det är inte läge att köpa ny just nu (plus att cyklade så skulle jag bli svettig, behöva duscha och fixa mig på jobbet och det är det jag vill komma undan )
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Det är inte så jättefarligt, skulle helt klart funka ett par gånger i veckan.
  22. 11
    Det är inte så jättefarligt, skulle helt klart funka ett par gånger i veckan.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Smart drag! Åtminstone en månad till när det fortfarande är ljust, sen vete 17 om jag vill traska den vägen själv i mörkret på kvällen
  24. 12
    Smart drag! Åtminstone en månad till när det fortfarande är ljust, sen vete 17 om jag vill traska den vägen själv i mörkret på kvällen
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Njae, på sikt kanske men inte just nu. Jag blev av med min cykel för ett tag sedan, och eftersom maken är pappaledig i höst är det inte riktigt läge för den sortens investeringar just nu. I vår kanske. Sedan ville jag undvika att bli svettig eftersom jag tycker att det är ett sådant meck att behöva duscha, torka håret, sminka sig, hålla kläderna släta och fina under cykelturen och så vidare...
  26. 13
    Njae, på sikt kanske men inte just nu. Jag blev av med min cykel för ett tag sedan, och eftersom maken är pappaledig i höst är det inte riktigt läge för den sortens investeringar just nu. I vår kanske. Sedan ville jag undvika att bli svettig eftersom jag tycker att det är ett sådant meck att behöva duscha, torka håret, sminka sig, hålla kläderna släta och fina under cykelturen och så vidare...
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    Svarar som de flesta 1 km på 10 minuter. Men det är svårt att gå så man inte blir svettig tycker jag
  28. 14
    Svarar som de flesta 1 km på 10 minuter. Men det är svårt att gå så man inte blir svettig tycker jag
  29. Medlem sedan
    Sep 2022
    #15
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  30. 15
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. Hur lång tid?
    By Blivande mamman in forum Förlossning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:42
  4. Hur lång tid tar det???
    By sarawn in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 16:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar