Ingen ålder på kärlek?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Ingen ålder på kärlek?

    Ser på ett program på Tv5 där de handlar om stora ålderskillnader mellan par..
    Vad säger ni om en 17 årig tjej med en 48 årig man.. de väntar barn. Men han har suttit i fängelse i 1 år för att de hade ett förhållande när hon var 15 o han 46..
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Ingen ålder på kärlek? Ser på ett program på Tv5 där de handlar om stora ålderskillnader mellan par..
    Vad säger ni om en 17 årig tjej med en 48 årig man.. de väntar barn. Men han har suttit i fängelse i 1 år för att de hade ett förhållande när hon var 15 o han 46..
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Äsch såg att Lirsjo skrivit precis om det
  4. 2
    Äsch såg att Lirsjo skrivit precis om det
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    För min del får man ha precis hur stora ålderskillnader som helst - OM man är VUXEN! Det är man inte när man är 15 och inte 17 heller. Man är för ung och för stabil rent generellt, tror jag, och det kan en vuxen person dra allt för mycket makt/nytta av.

    Vore hon 25 skulle jag inte bry mig om han så var 75.
  6. 3
    För min del får man ha precis hur stora ålderskillnader som helst - OM man är VUXEN! Det är man inte när man är 15 och inte 17 heller. Man är för ung och för stabil rent generellt, tror jag, och det kan en vuxen person dra allt för mycket makt/nytta av.

    Vore hon 25 skulle jag inte bry mig om han så var 75.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Ser också det.. tycker egentligen att det är lite läskigt.. men sen å andra sidan så tror jag på att kärlek inte styrs av ålder och att två personer kan älska varandra till 100% även om det skiljer 40 år mellan dom. Så bara dom är lyckliga...

    ...värre med det paret är som jag skrev här nedan att hennes föräldrar helt tagit avstånd från henne. Kan inte förstå det alls, hur man kan bryta med sitt eget barn, helt obegripligt.
  8. 4
    Ser också det.. tycker egentligen att det är lite läskigt.. men sen å andra sidan så tror jag på att kärlek inte styrs av ålder och att två personer kan älska varandra till 100% även om det skiljer 40 år mellan dom. Så bara dom är lyckliga...

    ...värre med det paret är som jag skrev här nedan att hennes föräldrar helt tagit avstånd från henne. Kan inte förstå det alls, hur man kan bryta med sitt eget barn, helt obegripligt.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    men du tog ju egentligen en annan vinkel
  10. 5
    men du tog ju egentligen en annan vinkel
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Ja det är väl lite så jag tänker oxå på att hon är för ung.. Men hade hon varit typ 25 så hade jag nog inte heller reagerat värst..
  12. 6
    Ja det är väl lite så jag tänker oxå på att hon är för ung.. Men hade hon varit typ 25 så hade jag nog inte heller reagerat värst..
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Visst kan man älska varandra oavsett åldern.. men jag vill tro att det ligger något annat bakom från början om man som 15 åring faller för en på 46..
  14. 7
    Visst kan man älska varandra oavsett åldern.. men jag vill tro att det ligger något annat bakom från början om man som 15 åring faller för en på 46..
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8
    Såg någon eftertexterna? Vad stod det om paret som det var så stor åldersskillnad på?
  16. 8
    Såg någon eftertexterna? Vad stod det om paret som det var så stor åldersskillnad på?
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Hmm såg lite.. tyckte jag såg nått om att hon hade kontakt med sina föräldrar igen..
  18. 9
    Hmm såg lite.. tyckte jag såg nått om att hon hade kontakt med sina föräldrar igen..
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10
    Känns inte helt hundra i min bok.
  20. 10
    Känns inte helt hundra i min bok.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Har inte sett programmet men det känns makabert med tanke på hur ung hon är. Stor skillnad att vara 17 resp 48 och att vara 30 resp 61.
  22. 11
    Har inte sett programmet men det känns makabert med tanke på hur ung hon är. Stor skillnad att vara 17 resp 48 och att vara 30 resp 61.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Nä inte här heller..
  24. 12
    Nä inte här heller..
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Mm känner så med.
  26. 13
    Mm känner så med.
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    ja men ellerhur....räknas man verkligen som vuxen då man är 15??
    Jag förstår inte vad den 45årige gubben har för mentalt utbyte av en 15åring (O tvärtom) men alla verkar uppenbarligen inte tycka det är viktigt....
  28. 14
    ja men ellerhur....räknas man verkligen som vuxen då man är 15??
    Jag förstår inte vad den 45årige gubben har för mentalt utbyte av en 15åring (O tvärtom) men alla verkar uppenbarligen inte tycka det är viktigt....
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15
    tycker det är ILLA av honom att inte ha vuxenvett nog att inte ha förhållande med henne så ung...sen så spelar ju egentligen åldern ingen roll mer än att jag personligen tycker det skulle vara trist att veta att mannen med största sannolikhet dör långt för sin fru

    som jag skrev nedan om kusinens kusin..jag tror när jag tänker efter så var det han nog en trygghet för henne och en frihet från sitt barndomshem för hon gifte sig och flytta direkt hem till honom, men jag säger inte att hon inte var kär! troligen tvärtom tror jag.
  30. 15
    tycker det är ILLA av honom att inte ha vuxenvett nog att inte ha förhållande med henne så ung...sen så spelar ju egentligen åldern ingen roll mer än att jag personligen tycker det skulle vara trist att veta att mannen med största sannolikhet dör långt för sin fru

    som jag skrev nedan om kusinens kusin..jag tror när jag tänker efter så var det han nog en trygghet för henne och en frihet från sitt barndomshem för hon gifte sig och flytta direkt hem till honom, men jag säger inte att hon inte var kär! troligen tvärtom tror jag.
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Håller med du.
  32. 16
    Håller med du.

Liknande trådar

  1. Kan man möta kärlek i mogen ålder?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2022-05-18, 09:43
  2. Olycklig kärlek, vid 11 års ålder!
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 21:34
  3. knappt ingen kärlek från sambon
    By Tvivlande in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 22:41
  4. 38 år är väl ingen ålder!?
    By Lyktan in forum Vikt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 14:38
  5. Sorgen har ingen ålder
    By Christine, 6barnsmor in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 10:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar