Vinterkläder?
_98 Alla barn
  1. Annam.4
    #1

    Vinterkläder?

    Tänkte först fråga på barnklädessnacket, men här har ju alla 11-åringar, så jag provar här istället !

    Jo, vinterkläder... Min 11-åring har haft "vanlig" vinterjacka+termobyxor köpt på sportaffär de senaste åren, Everest eller nåt liknande. Men nu funderar jag på om det bästa är att köpa vanliga tjocka, varma termobyxor eller om det är lika bra/bättre med nån slags funktionsbyxa (eller vad det nu kan heta...) typ kraftigare regnbyxa. Med långkalsonger o mjukisbyxor under borde det ju vara lika varmt och inte lika klumpigt för en 11-åring...?

    Hur tänker ni om vinterkläder?
  2. 1
    Vinterkläder? Tänkte först fråga på barnklädessnacket, men här har ju alla 11-åringar, så jag provar här istället !

    Jo, vinterkläder... Min 11-åring har haft "vanlig" vinterjacka+termobyxor köpt på sportaffär de senaste åren, Everest eller nåt liknande. Men nu funderar jag på om det bästa är att köpa vanliga tjocka, varma termobyxor eller om det är lika bra/bättre med nån slags funktionsbyxa (eller vad det nu kan heta...) typ kraftigare regnbyxa. Med långkalsonger o mjukisbyxor under borde det ju vara lika varmt och inte lika klumpigt för en 11-åring...?

    Hur tänker ni om vinterkläder?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    rebecca hade förra året en everest vinterjacka som hon tror hon kan ha i år. Hon hade ett par tjocka vinterbyxor de få ggr hon åkte pulka. Iår vet jag inte vad det blir för byxor, hon använder dem ju k nappt, men samtidigt måste hon ju ha. DÅligt svar, jag vet
  4. 2
    rebecca hade förra året en everest vinterjacka som hon tror hon kan ha i år. Hon hade ett par tjocka vinterbyxor de få ggr hon åkte pulka. Iår vet jag inte vad det blir för byxor, hon använder dem ju k nappt, men samtidigt måste hon ju ha. DÅligt svar, jag vet
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    Matilda totalvägrade ta på termobyxorna när hon skulle till skolan förra vintern, hon tog dem BARA om dom skulle åka pulka typ! Och då var det under stora protester...

    Men vi kommer nog ändå att köpa termobyxor till henne även i år... Vi ska (till min stora fasa) åka till Ullared på onsdag, så jag hoppas hitta där till henne!
  6. 3
    Matilda totalvägrade ta på termobyxorna när hon skulle till skolan förra vintern, hon tog dem BARA om dom skulle åka pulka typ! Och då var det under stora protester...

    Men vi kommer nog ändå att köpa termobyxor till henne även i år... Vi ska (till min stora fasa) åka till Ullared på onsdag, så jag hoppas hitta där till henne!
  7. Annam.4
    #4
    Ja, men det är ju precis sådär jag menar
    Han använder inte termobyxorna alls många gånger. Snåla mamman tänker då att hon skulle kunna spara termobyxköpet och istället satsa på nån slags funktionsbyxa som man kan ha som regnbyxor typ hela året runt, och som räcker även under vintern med ett par lager under. Jag funderar vidare....men tack för ditt svar!
  8. 4
    Ja, men det är ju precis sådär jag menar
    Han använder inte termobyxorna alls många gånger. Snåla mamman tänker då att hon skulle kunna spara termobyxköpet och istället satsa på nån slags funktionsbyxa som man kan ha som regnbyxor typ hela året runt, och som räcker även under vintern med ett par lager under. Jag funderar vidare....men tack för ditt svar!
  9. Annam.4
    #5
    Det låter som här.... Han använder dem aldrig till skolan, trots kalla och snöiga raster. Och som "åka-pulka-eller-bygga-snökojor-byxor" skulle väl tunnare byxor med flera lager under fungera lika bra...?

    Tack för svar!

    .....och skulle jag åka till Ullared skulle jag inte fundera lika mycket på köpet, där är det ju så billigt så det spelar ingen större roll om de används
  10. 5
    Det låter som här.... Han använder dem aldrig till skolan, trots kalla och snöiga raster. Och som "åka-pulka-eller-bygga-snökojor-byxor" skulle väl tunnare byxor med flera lager under fungera lika bra...?

    Tack för svar!

    .....och skulle jag åka till Ullared skulle jag inte fundera lika mycket på köpet, där är det ju så billigt så det spelar ingen större roll om de används
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Tim hade från gneis

    förra vintern raindance jacka + byxa, jätte tunt men varmt vattentätt matrial. Tim älskade de kläderna och vill nu bara ha dessa och inga tjocka kläder.
  12. 6
    Tim hade från gneis förra vintern raindance jacka + byxa, jätte tunt men varmt vattentätt matrial. Tim älskade de kläderna och vill nu bara ha dessa och inga tjocka kläder.
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Johanna hade en täckjacka från Jc förra året och till de få gångerna det ska åkas pulka köpte jag ett par svarta täckbrallor på tradera.

    Vad hon ska ha i år vette 17!!!!

    Tips mottages tacksamt om någon redan har handlat...
    //M
  14. 7
    Johanna hade en täckjacka från Jc förra året och till de få gångerna det ska åkas pulka köpte jag ett par svarta täckbrallor på tradera.

    Vad hon ska ha i år vette 17!!!!

    Tips mottages tacksamt om någon redan har handlat...
    //M
  15. Annam.4
    #8
    Ja, det låter som att du precis som jag vill ha mååånga tips !
  16. 8
    Ja, det låter som att du precis som jag vill ha mååånga tips !
  17. Annam.4
    #9
    Gneis låter ju kanonbra, iallafall det lilla som jag såg när jag snabbkikade på deras hemsida. Är det mest webbutik, eller finns gneiskläderna att köpa i vanliga affärer, vet du det?
    Och var i så fall? Sportaffärer? Friluftsbutiker? Var ska jag leta om jag vill känna lite på dem?
  18. 9
    Gneis låter ju kanonbra, iallafall det lilla som jag såg när jag snabbkikade på deras hemsida. Är det mest webbutik, eller finns gneiskläderna att köpa i vanliga affärer, vet du det?
    Och var i så fall? Sportaffärer? Friluftsbutiker? Var ska jag leta om jag vill känna lite på dem?
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10

    Beror ju på del av landet

    Och om man planerar att åka på skidsemester eller liknande. I vår del av landet (Stockholm) tror jag det fungerar lika bra med långkalsonger under tunnare bra byxor, som kan användas även när det inte är så kallt. Vi har en hel del ärvda termobyxor, så det får mina ta om det blir snö, men köper jag nytt till de äldre, så blir det ingenting sånt.
  20. 10
    Beror ju på del av landet Och om man planerar att åka på skidsemester eller liknande. I vår del av landet (Stockholm) tror jag det fungerar lika bra med långkalsonger under tunnare bra byxor, som kan användas även när det inte är så kallt. Vi har en hel del ärvda termobyxor, så det får mina ta om det blir snö, men köper jag nytt till de äldre, så blir det ingenting sånt.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Finns bara på nätet

    Vi har i stort sett Gneis rakt av här hemma, då vi varit med sedan de startade, som testfamiljer och jag har bara gott att säga om deras kläder. Förutom att de är sköna och snygga och funkar fantastiskt bra om de så rullar i lera, så håller de och har ärvts vidare efter ett par års användande. Mina barn har fått jackor från andra håll, men vill inte ha "de är ju så tunga". Om du bor i norrförort till Stockholm kan du få komma hit och klämma lite (Fast jag har iofs bara en ny jacka just nu, så det blir väl inte riktigt rättvist). Bor man i Luleå tror jag de har fabriksöppet ibland.
  22. 11
    Finns bara på nätet Vi har i stort sett Gneis rakt av här hemma, då vi varit med sedan de startade, som testfamiljer och jag har bara gott att säga om deras kläder. Förutom att de är sköna och snygga och funkar fantastiskt bra om de så rullar i lera, så håller de och har ärvts vidare efter ett par års användande. Mina barn har fått jackor från andra håll, men vill inte ha "de är ju så tunga". Om du bor i norrförort till Stockholm kan du få komma hit och klämma lite (Fast jag har iofs bara en ny jacka just nu, så det blir väl inte riktigt rättvist). Bor man i Luleå tror jag de har fabriksöppet ibland.
  23. Annam.4
    #12
    Nej, vi bor i Småland så det blir lite väl långt... både till Stockholm o Luleå...
    Men jag ska absolut fundera på att skicka efter därifrån!
  24. 12
    Nej, vi bor i Småland så det blir lite väl långt... både till Stockholm o Luleå...
    Men jag ska absolut fundera på att skicka efter därifrån!
  25. Annam.4
    #13
    Tack för ditt svar!
    Det är så bra att kunna bolla lite tankar här innan man bestämmer sig för vad man ska köpa i år
  26. 13
    Tack för ditt svar!
    Det är så bra att kunna bolla lite tankar här innan man bestämmer sig för vad man ska köpa i år

Liknande trådar

  1. Vinterkläder
    By Carolina157 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 13:29
  2. vinterkläder
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 10:28
  3. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:18
  4. Vinterkläder
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 17:51
  5. Vinterkläder
    By Lisser in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar