Sängvätning - Sidan 2
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #21
    Såna har vi utskrivna till sonen (och har haft till dottern också tidigare). De heter "drag", och är ju som du säger inte alls så stora som lakan De är jättebra
    Plastad frotté hade vi när dottern var yngre (innan vi fick pappersdrag).
  2. 21
    Såna har vi utskrivna till sonen (och har haft till dottern också tidigare). De heter "drag", och är ju som du säger inte alls så stora som lakan De är jättebra
    Plastad frotté hade vi när dottern var yngre (innan vi fick pappersdrag).
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #22
    Minns inte hur jag lade dem, men jag tycker dem från vården är bättre. Finns ju två olika i vården. Ett som är tunnt som papper och ljusblå , rena skiten och ett som är med fyrkanter i mitten, papper på kanterna som man viker under madrassen. Fyrkanterna är ju fyllning, cellstoff el dyl som suger bra. Färgen är ljusgul.
    Finns även i mindre storlek som också är ljusblå att ha i rullstolar t ex.

    Det finns även drag i tyg inom vården och dem hade jag också, fast dem lade jag ovanpå lakanet. Dem är jättebra, men slits rätt snabbt när man tvättar dem.

    Vi hade dessa skydd när jag arbetade i vården och dem funkade kanonbra om dem bara låg rätt och man bytte regelbundet .
    Sedan kissar ju vissa floder och andra inte...Vissa behöver dubbla blöjor och kissar ändå igenom. Många äldre har ju dessutom vattendrivande.

    Anette R
  4. 22
    Minns inte hur jag lade dem, men jag tycker dem från vården är bättre. Finns ju två olika i vården. Ett som är tunnt som papper och ljusblå , rena skiten och ett som är med fyrkanter i mitten, papper på kanterna som man viker under madrassen. Fyrkanterna är ju fyllning, cellstoff el dyl som suger bra. Färgen är ljusgul.
    Finns även i mindre storlek som också är ljusblå att ha i rullstolar t ex.

    Det finns även drag i tyg inom vården och dem hade jag också, fast dem lade jag ovanpå lakanet. Dem är jättebra, men slits rätt snabbt när man tvättar dem.

    Vi hade dessa skydd när jag arbetade i vården och dem funkade kanonbra om dem bara låg rätt och man bytte regelbundet .
    Sedan kissar ju vissa floder och andra inte...Vissa behöver dubbla blöjor och kissar ändå igenom. Många äldre har ju dessutom vattendrivande.

    Anette R
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #23
    Det kallas ju drag ja, och drag finns i olika konstellationer, papper, tyg , tjocka , tunna. men de gula vi fick funkade kanonbra!
    Vi hade även sån där plast runt madrassen ett tag som finns på sjukhus, men det är ju så in i H-E varmt, så det fick vi ta bort....Det gör ju också att lakanet inte ligger kvar....

    Anette r
  6. 23
    Det kallas ju drag ja, och drag finns i olika konstellationer, papper, tyg , tjocka , tunna. men de gula vi fick funkade kanonbra!
    Vi hade även sån där plast runt madrassen ett tag som finns på sjukhus, men det är ju så in i H-E varmt, så det fick vi ta bort....Det gör ju också att lakanet inte ligger kvar....

    Anette r
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #24
    Ingen aning faktiskt. Alltså, sonens pappa jobbar mest med hypnos, tankeläsning osv i ett underhållningsperspektiv, inte som behandlingsmetod. Men metoden är ju densamma, och han har kunskapen som krävs.
  8. 24
    Ingen aning faktiskt. Alltså, sonens pappa jobbar mest med hypnos, tankeläsning osv i ett underhållningsperspektiv, inte som behandlingsmetod. Men metoden är ju densamma, och han har kunskapen som krävs.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #25

    Heter nog så..

    drag lakan, men jag visste inte om de hette så eller bara kallades så. Jag tycker de funkar bra, vit amed grönt tyg. Nu har hon i och för sig blöja på sig på natten men hon har blött rätt mycket näsblod av och till. Oftast så vaknar hon inte själv och ibland så sover hon i vår säng och då kan det bli många tvättmaskiner den dagen...
  10. 25
    Heter nog så.. drag lakan, men jag visste inte om de hette så eller bara kallades så. Jag tycker de funkar bra, vit amed grönt tyg. Nu har hon i och för sig blöja på sig på natten men hon har blött rätt mycket näsblod av och till. Oftast så vaknar hon inte själv och ibland så sover hon i vår säng och då kan det bli många tvättmaskiner den dagen...
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #26
    Vilket spännande jobb din man har
  12. 26
    Vilket spännande jobb din man har
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #27
    Åh det lät roligt
  14. 27
    Åh det lät roligt
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #28
    hygienunderlägg eller lakansskydd. finns både engångs och de som är tvättbara i tyg, mkt skönare!
    Absorba t ex har en sort som är mkt förskriven
    Allt gratis på förskrivning!
  16. 28
    hygienunderlägg eller lakansskydd. finns både engångs och de som är tvättbara i tyg, mkt skönare!
    Absorba t ex har en sort som är mkt förskriven
    Allt gratis på förskrivning!
  17. Medlem sedan
    Apr 2018
    #29
    Har haft samma problem med min son. Det som till slut hjälpte var faktiskt hypnos, för det var inte ett kroppsligt fel utan bara ett beteende som behövde ändras. Dvs sonen gick inte upp när han blev kissnödig, utan låg och halvsov och snurrade och slängde sig i sängen.

    Med hjälp av hypnos fick han in ett annat beteende, dvs det normala att gå på toa när man är kissnödig.

    Jag fick hjälpa av www.hyposterapin.se

  18. 29
    Har haft samma problem med min son. Det som till slut hjälpte var faktiskt hypnos, för det var inte ett kroppsligt fel utan bara ett beteende som behövde ändras. Dvs sonen gick inte upp när han blev kissnödig, utan låg och halvsov och snurrade och slängde sig i sängen.

    Med hjälp av hypnos fick han in ett annat beteende, dvs det normala att gå på toa när man är kissnödig.

    Jag fick hjälpa av www.hyposterapin.se

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Sängvätning?
    By LottaCa in forum Stora barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 08:12
  2. Ny här... (Sängvätning)
    By Nicki m B&M in forum Föräldraskap
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 06:35
  3. Sängvätning!
    By lud157 in forum Föräldraskap
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 08:58
  4. Sängvätning.
    By lud157 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 21:30
  5. sängvätning
    By Harriet in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 17:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar