Olyckan framme
_99 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Olyckan framme

    I helgen skulle min son tälja en grillpinne och råkade skära sig ganska rejält i fingret. Jag såg benet i fingret. Det blev 2 timmar på akuten och 3 stygn i fingret. Han var tapper och till och med tittade då de sydde första stygnet.
    Nu blir det att ta det lugnt för honom några dagar. Det var första gången han blivit sydd.
    Har era 99or fått sy nåt?
  2. 1
    Olyckan framme I helgen skulle min son tälja en grillpinne och råkade skära sig ganska rejält i fingret. Jag såg benet i fingret. Det blev 2 timmar på akuten och 3 stygn i fingret. Han var tapper och till och med tittade då de sydde första stygnet.
    Nu blir det att ta det lugnt för honom några dagar. Det var första gången han blivit sydd.
    Har era 99or fått sy nåt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Usch!

    Ja fy vad det kan gå illa ibland. Vad duktig han var!
    Jo Kevin har sytt...för ca 2år sen klämde han sig så illa i en ytterdörr som small igen av tvärdrag att fingret typ skalades av. De fick söva honom för han vägrade ta bedövningssprutan. Läkaren sa efteråt att det var tur att de gjorde det för det var mer illa än vad det såg ut att vara då min pappa lyckats trycka ihop det så bra.
  4. 2
    Usch! Ja fy vad det kan gå illa ibland. Vad duktig han var!
    Jo Kevin har sytt...för ca 2år sen klämde han sig så illa i en ytterdörr som small igen av tvärdrag att fingret typ skalades av. De fick söva honom för han vägrade ta bedövningssprutan. Läkaren sa efteråt att det var tur att de gjorde det för det var mer illa än vad det såg ut att vara då min pappa lyckats trycka ihop det så bra.
  5. Medlem sedan
    Jul 1998
    #3
    Usch då!
    Jo, men inte av olycka utan av medfött ljumskbråck. Då var han 1,5 månad och bråcket 8 cm långt...
  6. 3
    Usch då!
    Jo, men inte av olycka utan av medfött ljumskbråck. Då var han 1,5 månad och bråcket 8 cm långt...
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4

    Huga..

    *ryser*. Hoppas att det läker bra.

    Albin slog upp vänster ögonbryn 31/1-2005 och 31/1-2006...sa han har sytt det(2 stygn bada gangerna)tva ganger och sa har han sytt ett jack i knät med ett stygn.

    Lillebror(född 2002) sydde 16stygn(9 pa insidan närmast kindbenet och 7pa utsidan strax under ena ögat) när han var 3,5ar. Han har dessutom limmat ihop huvudet en gang efter att ha fatt ett rejält jack.

    Läskigt är det när de gör illa sig sadär.
  8. 4
    Huga.. *ryser*. Hoppas att det läker bra.

    Albin slog upp vänster ögonbryn 31/1-2005 och 31/1-2006...sa han har sytt det(2 stygn bada gangerna)tva ganger och sa har han sytt ett jack i knät med ett stygn.

    Lillebror(född 2002) sydde 16stygn(9 pa insidan närmast kindbenet och 7pa utsidan strax under ena ögat) när han var 3,5ar. Han har dessutom limmat ihop huvudet en gang efter att ha fatt ett rejält jack.

    Läskigt är det när de gör illa sig sadär.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Vi har klarat oss från stygn men däremot åkte Linn av hästen på en hopplektion i vintras och bröt underarmen.
  10. 5
    Vi har klarat oss från stygn men däremot åkte Linn av hästen på en hopplektion i vintras och bröt underarmen.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Hej Liz!
    Vi passerade din nuvarande hemstad i somras. Vi bytte tåg till nattåget mot Hamburg. Jag hade tänkt höra efter om ni var hemma men sen såg jag att ni hade hyrt stuga/hus nån annan stans så då skippade jag det. Trivs ni bra i stan? Vi träffade istället godavänner till min man som precis skulle packa ur sitt hus och flytta till bergen istället. Dvs nånstans nära Davos/St Moritz.
  12. 6
    Hej Liz!
    Vi passerade din nuvarande hemstad i somras. Vi bytte tåg till nattåget mot Hamburg. Jag hade tänkt höra efter om ni var hemma men sen såg jag att ni hade hyrt stuga/hus nån annan stans så då skippade jag det. Trivs ni bra i stan? Vi träffade istället godavänner till min man som precis skulle packa ur sitt hus och flytta till bergen istället. Dvs nånstans nära Davos/St Moritz.
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7

    Hej malin!

    Hej Malin!

    Hur mar ni? Är ni kvar alldeles i vara gamla trakter?

    vad synd att vi inte kunde ses!

    Vi trivs väldigt bra men bostadssituationen far oss ibland att fundera pa att flytta nagon annanstans. Vi har letat hus i 3 ar och hittar INGET. Helst vill vi stanna här i var lilla kommun där barnen är rotade men husmarknaden är nästan obefintlig och vi vill inte bo kvar i var lgh. Om vi ända maste rycka barnen fran skola och vänner sa...ja, vi leker med tanken att flytta till Stockholm vilket är blandade känslor för det är underbart att bo här men vi vill verkligen bo annorlunda. Klart att det finns hus men den här stan är extremtr dyr och vi inser att det vi är beredda att betala för ett radhus(men det finns inga till salu)är vad vi kan köpa en stor villa pa Djursholm för..(vilket kanske inte heller vore mitt förstahandsval men som säger en del om priserna...)

    Sa...ja, vi trivs, barnen vill aldrig flytta men vi far se vad som händer och sker!

    Ha det bra!
    /Linda
  14. 7
    Hej malin! Hej Malin!

    Hur mar ni? Är ni kvar alldeles i vara gamla trakter?

    vad synd att vi inte kunde ses!

    Vi trivs väldigt bra men bostadssituationen far oss ibland att fundera pa att flytta nagon annanstans. Vi har letat hus i 3 ar och hittar INGET. Helst vill vi stanna här i var lilla kommun där barnen är rotade men husmarknaden är nästan obefintlig och vi vill inte bo kvar i var lgh. Om vi ända maste rycka barnen fran skola och vänner sa...ja, vi leker med tanken att flytta till Stockholm vilket är blandade känslor för det är underbart att bo här men vi vill verkligen bo annorlunda. Klart att det finns hus men den här stan är extremtr dyr och vi inser att det vi är beredda att betala för ett radhus(men det finns inga till salu)är vad vi kan köpa en stor villa pa Djursholm för..(vilket kanske inte heller vore mitt förstahandsval men som säger en del om priserna...)

    Sa...ja, vi trivs, barnen vill aldrig flytta men vi far se vad som händer och sker!

    Ha det bra!
    /Linda
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Det låter som om ni hittat hem. Vi får försöka ses nästa gång vi kommer till Z, eller nästa gång ni är hemma. För visst bor vi kvar och jag har börjat rida på Hippo. Höll upp sen 1997 och nu undrar jag om jag varit riktigt klok. Vilken livsglädje. Hur går det för dej med hästarna?
  16. 8
    Det låter som om ni hittat hem. Vi får försöka ses nästa gång vi kommer till Z, eller nästa gång ni är hemma. För visst bor vi kvar och jag har börjat rida på Hippo. Höll upp sen 1997 och nu undrar jag om jag varit riktigt klok. Vilken livsglädje. Hur går det för dej med hästarna?
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Stackars sonen. Hoppas att det läkte fint!!
    Min lille har opererats och sytts mer än de flesta men han är lika go och glad för det
  18. 9
    Stackars sonen. Hoppas att det läkte fint!!
    Min lille har opererats och sytts mer än de flesta men han är lika go och glad för det

Liknande trådar

  1. Olyckan var framme......
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:49
  2. Olyckan har varit framme :(
    By J m K&L in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 22:39
  3. Olyckan framme
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 18:48
  4. Om olyckan är framme!
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 10:12
  5. Olyckan var framme
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar