Kortison
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Kortison

    Undrar om det finns nån vars barn fått Kortison som en del av behandlingen för sin epilepsi. Vår son har snart avverkat en snabbkur med en hög dosering kortison. ( sex veckor) Tanken är att de tror att förändringen på höger frontallob ska "läka ut" om det nu är en rest av en inflammation. (vilket de inte är säkra på att det är) Tacksam för svar ! Även om era barn inte åt den i samma syfte som vårt , kanske ni har kunskap om biverkningar eller annat.
  2. 1
    Kortison Undrar om det finns nån vars barn fått Kortison som en del av behandlingen för sin epilepsi. Vår son har snart avverkat en snabbkur med en hög dosering kortison. ( sex veckor) Tanken är att de tror att förändringen på höger frontallob ska "läka ut" om det nu är en rest av en inflammation. (vilket de inte är säkra på att det är) Tacksam för svar ! Även om era barn inte åt den i samma syfte som vårt , kanske ni har kunskap om biverkningar eller annat.
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Hej!
    Ökad aptit och viktuppgång var de biverkningar vi märkte av. Sonen blev rund som en boll ett tag. Men det gick ju över sen...
    Lycka till!
  4. 2
    Hej!
    Ökad aptit och viktuppgång var de biverkningar vi märkte av. Sonen blev rund som en boll ett tag. Men det gick ju över sen...
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Instämmer med ovanstående: temporär rundhet, speciellt i ansiktet, tyckte jag.
  6. 3
    Instämmer med ovanstående: temporär rundhet, speciellt i ansiktet, tyckte jag.
  7. Anonym
    #4
    Även humöret kan påverkas av kortison, lättirriterad och arg kan man bli. Det är övergående men kan vara nog så besvärligt.
  8. 4
    Även humöret kan påverkas av kortison, lättirriterad och arg kan man bli. Det är övergående men kan vara nog så besvärligt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Hej!
    min dotter började för 3 veckor sedan med samma medicinering, högdos prednisolon i 6 veckor. Dock inte av samma orsak, hon har fått en reaktion på sina njurar efter en infektion.
    Min dotter är väldigt trött och hungrig hela tiden. Hon har svullnat i ansiktet och runt magen och eftersom vi har 3 veckor kvar så antar jag att det bara blir värre.
    Efter 6 veckor kommer vi trappa ner medicineringen med att hon äter den varannan dag.
    Tänkte höra med dig hur du tycker din son har mått under behandlingen, nu när det har gått en tid?
  10. 5
    Hej!
    min dotter började för 3 veckor sedan med samma medicinering, högdos prednisolon i 6 veckor. Dock inte av samma orsak, hon har fått en reaktion på sina njurar efter en infektion.
    Min dotter är väldigt trött och hungrig hela tiden. Hon har svullnat i ansiktet och runt magen och eftersom vi har 3 veckor kvar så antar jag att det bara blir värre.
    Efter 6 veckor kommer vi trappa ner medicineringen med att hon äter den varannan dag.
    Tänkte höra med dig hur du tycker din son har mått under behandlingen, nu när det har gått en tid?

Liknande trådar

  1. kortison.. :(
    By lindasalo in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 19:58
  2. kortison.. :(
    By lindasalo in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 18:58
  3. ang kortison!
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 15:52
  4. Hur är det med kortison
    By Jonnis in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 07:36
  5. Kortison
    By Jenny in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar