Aktiviteter?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Aktiviteter?

    Undrar om era 05: or har någon aktivitet? Isabelle har gympa och pre primary-balett i höst. Hon kommer även att börja på skridskoskola. Jag tycker nog egentligen att det är för mycket, men hon vill så gärna testa.
    scraplotte.blogspot.com Lottes scrap
    lottebloggar.wordpress.com mitt liv - ett organiserat kaos
    dorahund.wordpress.com Dora utforskar
  2. 1
    Aktiviteter? Undrar om era 05: or har någon aktivitet? Isabelle har gympa och pre primary-balett i höst. Hon kommer även att börja på skridskoskola. Jag tycker nog egentligen att det är för mycket, men hon vill så gärna testa.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Nova har ingen nu iaf, tyvärr får jag väl säga.
    Har funderat på någon dans eller gymnastik men har inte frågat henne än.
    Vi har tyvärr väldigt lite tid att få in någon aktivitet till henne, händer mycke kring hennes lillebror nu som tar mycke av våran tid

    Vi får se lite längre fram
  4. 2
    Nova har ingen nu iaf, tyvärr får jag väl säga.
    Har funderat på någon dans eller gymnastik men har inte frågat henne än.
    Vi har tyvärr väldigt lite tid att få in någon aktivitet till henne, händer mycke kring hennes lillebror nu som tar mycke av våran tid

    Vi får se lite längre fram
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Oj, jag hoppas att det löser sig för er, det låter som att ni går igenom en jobbig tid, passar på att skicka lite styrkekramar!

    Nej, aktiviteter ser jag inte som ett måste när de bara är 4-5 år, men Isa har två äldre syskon och ser ju att de gör än det ena och än det andra... Hon gick på barndans förra året men var själv mycket noga med att det "bara" var barndans och inte BALETT... *s* Gympan ligger nästgårds så den kan syskonen följa henne till om jag inte är hemma .Skridskoskolan kom lite plötsligt men vi får testa och se. Det är ju kul om hon kan åka i vinter (hon var duktig redan i vintras!) då vi bor nära sjö och ishall och träningen sammanfaller rätt bra med storebrors bandyträning. Men visst tar det tid, man skulle kunna ta en halvtid bara till att skjutsa barn...
  6. 3
    Oj, jag hoppas att det löser sig för er, det låter som att ni går igenom en jobbig tid, passar på att skicka lite styrkekramar!

    Nej, aktiviteter ser jag inte som ett måste när de bara är 4-5 år, men Isa har två äldre syskon och ser ju att de gör än det ena och än det andra... Hon gick på barndans förra året men var själv mycket noga med att det "bara" var barndans och inte BALETT... *s* Gympan ligger nästgårds så den kan syskonen följa henne till om jag inte är hemma .Skridskoskolan kom lite plötsligt men vi får testa och se. Det är ju kul om hon kan åka i vinter (hon var duktig redan i vintras!) då vi bor nära sjö och ishall och träningen sammanfaller rätt bra med storebrors bandyträning. Men visst tar det tid, man skulle kunna ta en halvtid bara till att skjutsa barn...
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Alexander har lekgympa på lördagar och har nyss börjat på fotbollslekis på tisdagar. Vi ta det för vad det är och gör det bara på kul. Om han inte har lust att gå någon gång är det helt OK. Då stannar vi kvar hemma och myser i soffan istället!
  8. 4
    Alexander har lekgympa på lördagar och har nyss börjat på fotbollslekis på tisdagar. Vi ta det för vad det är och gör det bara på kul. Om han inte har lust att gå någon gång är det helt OK. Då stannar vi kvar hemma och myser i soffan istället!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Sångrytmik på torsdagar och gympa på lördagar. Hon är extremt aktiv och behöver få utlopp för all energi.
    I januari börjar hon på minicirkus.
  10. 5
    Sångrytmik på torsdagar och gympa på lördagar. Hon är extremt aktiv och behöver få utlopp för all energi.
    I januari börjar hon på minicirkus.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Gabriel går på kulinggympa på fredagkvällar och tennis på lördagmorgon. tyvärr har vi fått göra uppehåll i simskolan, något han är lite ledsen över. Men nästa höst då han fyllt 5 år skall han få gå igen

    Längtan till hockeyskolan är stor, men också det får han vänta med till nästa år.
    han kommer inte få göra allt, men det är ju bra att testa på mycket innan man "satsar"
  12. 6
    Gabriel går på kulinggympa på fredagkvällar och tennis på lördagmorgon. tyvärr har vi fått göra uppehåll i simskolan, något han är lite ledsen över. Men nästa höst då han fyllt 5 år skall han få gå igen

    Längtan till hockeyskolan är stor, men också det får han vänta med till nästa år.
    han kommer inte få göra allt, men det är ju bra att testa på mycket innan man "satsar"
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    sund inställning Tyvärr är mina barn så glada i sina aktiviteter så det är sällan de hellre vill stanna hemma även om mamman skulle tycka att det var ritkigt skönt ibland *ler*
  14. 7
    sund inställning Tyvärr är mina barn så glada i sina aktiviteter så det är sällan de hellre vill stanna hemma även om mamman skulle tycka att det var ritkigt skönt ibland *ler*
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Minicirkus är nog roligt, har kompisar vars barn gått på liknande. Sångrytmik/barnkör hade jag gärna låtit Isa gå på men nu har hon fullt upp ändå och det finns ingen barnkör på bra tid och plats.. Det gäller att få ihop logistiken...
  16. 8
    Minicirkus är nog roligt, har kompisar vars barn gått på liknande. Sångrytmik/barnkör hade jag gärna låtit Isa gå på men nu har hon fullt upp ändå och det finns ingen barnkör på bra tid och plats.. Det gäller att få ihop logistiken...
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    känner som du att det är bra att testa på. Kulinggympa låter spännande Isa fullkomligt älskade att åka skridskor - inget ont i fötterna där trots att hon stod på isen i nästan en timma! Simskola har vi inte gått på än, väntar till sommaren då hon ev får gå en intensivkurs.
  18. 9
    känner som du att det är bra att testa på. Kulinggympa låter spännande Isa fullkomligt älskade att åka skridskor - inget ont i fötterna där trots att hon stod på isen i nästan en timma! Simskola har vi inte gått på än, väntar till sommaren då hon ev får gå en intensivkurs.
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Nej ingenting som han är anmäld till... men Ludde är med sin pappa och sina bröder på golfbanan minst ett par gånger i veckan på juniorträning och ofta spelar han de sista 100 meterna på ett par hål varje gång så det blir naturlig inskolning där...
    Annars börjar fotbollen när man är sex och friidrotten när man är sju år här..
  20. 10
    Nej ingenting som han är anmäld till... men Ludde är med sin pappa och sina bröder på golfbanan minst ett par gånger i veckan på juniorträning och ofta spelar han de sista 100 meterna på ett par hål varje gång så det blir naturlig inskolning där...
    Annars börjar fotbollen när man är sex och friidrotten när man är sju år här..
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    test

    lala
  22. 11
    test lala
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Nej, inte ännu. Tycker hon känns lite för liten faktiskt...beror det på att hon är min yngsta kanske? Till saken hör att hon går i skolan långa dagar, från 8.45 och hämtas först vid 18.00, och den lediga dagen i veckan (onsdag, även jag är ledig då) använder vi till att ta det lugnt, främst förmiddagen, och eftermiddag har storebrorsan sin sport så det blir körning hit och dit. Men nästa år, då kanske jag skriver in henne på nåt, vi får se. Det känns inte så viktigt ännu faktiskt, men det beror på omständigheterna här, jag är inte principiellt mot aktiviteter om de själva vill i den åldern.
  24. 12
    Nej, inte ännu. Tycker hon känns lite för liten faktiskt...beror det på att hon är min yngsta kanske? Till saken hör att hon går i skolan långa dagar, från 8.45 och hämtas först vid 18.00, och den lediga dagen i veckan (onsdag, även jag är ledig då) använder vi till att ta det lugnt, främst förmiddagen, och eftermiddag har storebrorsan sin sport så det blir körning hit och dit. Men nästa år, då kanske jag skriver in henne på nåt, vi får se. Det känns inte så viktigt ännu faktiskt, men det beror på omständigheterna här, jag är inte principiellt mot aktiviteter om de själva vill i den åldern.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    oj, det var långa dagar så det förstår jag. Var bor ni? *nyfiken*
  26. 13
    oj, det var långa dagar så det förstår jag. Var bor ni? *nyfiken*
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    ett blivande golfproffs, spännande
  28. 14
    ett blivande golfproffs, spännande
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Vi bor i Frankrike, och förskolan är gratis, de börjar vid 3 år och går i tre år innan de börjar lågstadiet. Förskolan har samma tider som vanliga skolan, d v s 8.45-16.45, men då jag jobbar till 17.30 kan jag aldrig hämta i tid. Då har de ett slags fritids på skolan som är öppet till kl 18, därav de långa dagarna. Därför har de en hel dag skolfri i veckan, onsdag, och den kan man förhoppningsvis vila på, jag är ledig onsdagar av den anledningen. De som jobbar onsdagar har barnen på fritids onsdagar dock.
  30. 15
    Vi bor i Frankrike, och förskolan är gratis, de börjar vid 3 år och går i tre år innan de börjar lågstadiet. Förskolan har samma tider som vanliga skolan, d v s 8.45-16.45, men då jag jobbar till 17.30 kan jag aldrig hämta i tid. Då har de ett slags fritids på skolan som är öppet till kl 18, därav de långa dagarna. Därför har de en hel dag skolfri i veckan, onsdag, och den kan man förhoppningsvis vila på, jag är ledig onsdagar av den anledningen. De som jobbar onsdagar har barnen på fritids onsdagar dock.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Sofie går på simskola och Bamsegympa.
  32. 16
    Sofie går på simskola och Bamsegympa.
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17

    Fotboll och Taekwondo

    För 05-an, 06-an har precis fått börja också i samma Taekwondo grupp men i separat knattefotboll. Fotbollen är enbart vår och höst och under fotbollssäsongen trappar vi ner på martial arts för att gå upp i tid igen nu om en vecka.
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  34. 17
    Fotboll och Taekwondo För 05-an, 06-an har precis fått börja också i samma Taekwondo grupp men i separat knattefotboll. Fotbollen är enbart vår och höst och under fotbollssäsongen trappar vi ner på martial arts för att gå upp i tid igen nu om en vecka.
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18
    Stella går på gympa en dag/veckan. Alldeles lagom :-)
  36. 18
    Stella går på gympa en dag/veckan. Alldeles lagom :-)
  37. Medlem sedan
    Dec 2000
    #19
    Npe, inte nåt. Min Izabelle skulle börja på dans men hon vägrade så då sket vi i det och har inte frågat om fler aktiviteter, det lär komma tids nog iaf!
  38. 19
    Npe, inte nåt. Min Izabelle skulle börja på dans men hon vägrade så då sket vi i det och har inte frågat om fler aktiviteter, det lär komma tids nog iaf!

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:49
  2. Aktiviteter
    By Hojhoj in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 21:06
  3. Aktiviteter?
    By elvatolv in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:18
  4. Aktiviteter?
    By pösmunken in forum _03 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 22:03
  5. Aktiviteter..
    By tiisa in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar