Högt blodtryck
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Högt blodtryck

    Jag har under en ganska lång tid haft obehagliga attacker av yrsel. För en tid sedan var jag till vårdcentralen med anledning av detta och den doktor jag då träffade konstaterade att mitt blodtryck var för högt. Igår var jag tillbaka till läkaren och nu var trycken ännu lite högre. Så fr.o.m idag äter jag tabletter för detta och hoppas att de ska hjälpa.

    Husläkaren ska också remitera mig till kardiologen vid det stora sjukhuset för en koll. Doktorn tyckte att jag har en oroande hög puls och ville att experter ska kolla upp detta. Husläkaren tycker sig inte ha kunskap nog att avgöra hur det är ställt med mitt hjärta eftersom ett EKG är en ganska osäker historia att göra på en person med ryggmärgsproblem. Detta beroende på vår dåliga cirkulation i fötter och ben.

    Tilläggas kan också i sammanhanget att en stor del av min släkt har haft hjärtproblem, t.ex var min far bara 53 år gammal då han dog i en hjärtinfarkt. Så jag är lite orolig för mig själv.
  2. 1
    Högt blodtryck Jag har under en ganska lång tid haft obehagliga attacker av yrsel. För en tid sedan var jag till vårdcentralen med anledning av detta och den doktor jag då träffade konstaterade att mitt blodtryck var för högt. Igår var jag tillbaka till läkaren och nu var trycken ännu lite högre. Så fr.o.m idag äter jag tabletter för detta och hoppas att de ska hjälpa.

    Husläkaren ska också remitera mig till kardiologen vid det stora sjukhuset för en koll. Doktorn tyckte att jag har en oroande hög puls och ville att experter ska kolla upp detta. Husläkaren tycker sig inte ha kunskap nog att avgöra hur det är ställt med mitt hjärta eftersom ett EKG är en ganska osäker historia att göra på en person med ryggmärgsproblem. Detta beroende på vår dåliga cirkulation i fötter och ben.

    Tilläggas kan också i sammanhanget att en stor del av min släkt har haft hjärtproblem, t.ex var min far bara 53 år gammal då han dog i en hjärtinfarkt. Så jag är lite orolig för mig själv.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Hej Peter, tråkigt att höra :-(
    Det här med hjärtat verkar ju vara väldigt ärftligt, av den erfarenhet jag har av bekanta. Vet läkarna om hög puls kan ha med ryggmärgsskada (kanske med lite högre ålder) att göra? Jag har en släkting som är hjärtläkare, så om du skulle vilja ha en second opinion om nåt kan du skicka ett meddelande till mig, så ska jag vidarebefordra frågan till honom.
    Lycka till!
  4. 2
    Hej Peter, tråkigt att höra :-(
    Det här med hjärtat verkar ju vara väldigt ärftligt, av den erfarenhet jag har av bekanta. Vet läkarna om hög puls kan ha med ryggmärgsskada (kanske med lite högre ålder) att göra? Jag har en släkting som är hjärtläkare, så om du skulle vilja ha en second opinion om nåt kan du skicka ett meddelande till mig, så ska jag vidarebefordra frågan till honom.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Hoppas du mår bättre

    Dottern är ochså yr ibland,men hennes blodtryck är bra.Vet det efter en dag på akuten nyligen.Dottern hade ont i huvudet och det gick inte över.Hon var säker på att shunten pajjat igen,men allt funkade perfekt.
    Har du varit hos doktorn nu?
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Hoppas du mår bättre Dottern är ochså yr ibland,men hennes blodtryck är bra.Vet det efter en dag på akuten nyligen.Dottern hade ont i huvudet och det gick inte över.Hon var säker på att shunten pajjat igen,men allt funkade perfekt.
    Har du varit hos doktorn nu?

Liknande trådar

  1. Högt blodtryck?
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 15:57
  2. Högt blodtryck högt kolesterol förhöjd
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 15:02
  3. Högt blodtryck
    By lotwe in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 13:52
  4. 110/93 Högt blodtryck?
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:17
  5. Högt blodtryck
    By Ullis m Edvin_Vilmer in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar