Vad matcha med?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Vad matcha med?

    Jag har en mörkare blå jeanskjol med lite vidd i, längd till lite över knäna, ganska nära knäet. Jag vill gärna använda den även nu till hösten men med vad till? Jag har svarta leggings jag kan ta på mig men sen?
    Än så länge är det varmt här i söder så för mig är det inte riktigt höst än . Så jag tänker gå med trekvartsleggings än i iaf nån dag .
    Men när jag går på långa såna, vad har man då på fötterna? Både i strumpväg (o därför gillar jag egentligen strumpbyxor bättre, då slipper man det bekymret ) och upptill? Stövlar är ju säkert snyggt till men då jag vistas inomhus på jobbet och är mer "ledig" klädd för att kunna arbeta ordentligt så går stövlar bort på dagen. Inomhus har jag ett par silver Mary janes från Crocs. Kofta upptill är för varmt än.
    Tunika kan man väl inte ha på sig till en sån kjol? Och hur är det med en snäv jeanskjol? Genomknäppt fram, fanns nog i våras oxå på HM. Vad matcha den med? Mellanblå, lite sliten look.
    Känner mig ganska lost just när det gäller kjol och har under sommaren mest haft tunikor upptill känns det som så nu hittar jag inget att matcha med upptill. Men tunika och kjol känns som kaka på kaka om ni förstår
  2. 1
    Vad matcha med? Jag har en mörkare blå jeanskjol med lite vidd i, längd till lite över knäna, ganska nära knäet. Jag vill gärna använda den även nu till hösten men med vad till? Jag har svarta leggings jag kan ta på mig men sen?
    Än så länge är det varmt här i söder så för mig är det inte riktigt höst än . Så jag tänker gå med trekvartsleggings än i iaf nån dag .
    Men när jag går på långa såna, vad har man då på fötterna? Både i strumpväg (o därför gillar jag egentligen strumpbyxor bättre, då slipper man det bekymret ) och upptill? Stövlar är ju säkert snyggt till men då jag vistas inomhus på jobbet och är mer "ledig" klädd för att kunna arbeta ordentligt så går stövlar bort på dagen. Inomhus har jag ett par silver Mary janes från Crocs. Kofta upptill är för varmt än.
    Tunika kan man väl inte ha på sig till en sån kjol? Och hur är det med en snäv jeanskjol? Genomknäppt fram, fanns nog i våras oxå på HM. Vad matcha den med? Mellanblå, lite sliten look.
    Känner mig ganska lost just när det gäller kjol och har under sommaren mest haft tunikor upptill känns det som så nu hittar jag inget att matcha med upptill. Men tunika och kjol känns som kaka på kaka om ni förstår
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Jag skulle nog ta stickade strumpbyxor / alt andra tjocka strumpbyxor och stövlar till. Upptill en top och en kofta + sjal. Eller skjorta kanske, en figursydd sådan. Stickad tröja om den inte är alltför bylsig är också fint till tycker jag.
  4. 2
    Jag skulle nog ta stickade strumpbyxor / alt andra tjocka strumpbyxor och stövlar till. Upptill en top och en kofta + sjal. Eller skjorta kanske, en figursydd sådan. Stickad tröja om den inte är alltför bylsig är också fint till tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Ganska lättmatchat

    En jeanskjol är ju ganska lättmatchat tycker jag! Tacksamt plagg liksom, även om det inte riktigt är min grej på vintern- har mest jeanskjol som sommarplagg.
    Du har helt rätt i att längre tunika inte fungerar alls till kort kjol. Men du kan ha blusar (eller kort tunika) eller topp och kofta till det. De flesta färger funkar bra. Eller en snygg, enkel randig tröja. Eller med en lång,grovstickad kofta för kyliga dagar. Jag hade valt strumpbyxor och långa stövlar. Eller bikerboots.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  6. 3
    Ganska lättmatchat En jeanskjol är ju ganska lättmatchat tycker jag! Tacksamt plagg liksom, även om det inte riktigt är min grej på vintern- har mest jeanskjol som sommarplagg.
    Du har helt rätt i att längre tunika inte fungerar alls till kort kjol. Men du kan ha blusar (eller kort tunika) eller topp och kofta till det. De flesta färger funkar bra. Eller en snygg, enkel randig tröja. Eller med en lång,grovstickad kofta för kyliga dagar. Jag hade valt strumpbyxor och långa stövlar. Eller bikerboots.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Jag skulle matchat jeanskjolen med tjocka strumpbyxor, en randig tröja/topp och en svart kofta. Stövlar eller Converse till. Egentligen går det ju att ha lite vad som helst till en jeanskjol, ungefär samma saker som du skulle haft till ett par jeans.
  8. 4
    Jag skulle matchat jeanskjolen med tjocka strumpbyxor, en randig tröja/topp och en svart kofta. Stövlar eller Converse till. Egentligen går det ju att ha lite vad som helst till en jeanskjol, ungefär samma saker som du skulle haft till ett par jeans.
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5
    Tack för svaren, nu känner jag mig inte riktigt lika lost längre
  10. 5
    Tack för svaren, nu känner jag mig inte riktigt lika lost längre

Liknande trådar

  1. Hur matcha chinos?
    By sara_mvoh in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 20:55
  2. För att matcha
    By •Milou• in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:34
  3. Matcha rafsenbyxor??
    By wina in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 13:03
  4. Vad matcha med?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:39
  5. Hjälp mig att matcha!
    By milotte in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar