Gravidförsäkring
_1003 Marsbarn
  1. Annanym
    #1

    Gravidförsäkring

    Halloj,
    vi pratade om gratis gravidförsäkring tidigare och jag lovade att ta en titt. Jag hittade fram till Konsumenternas Försäkringsbyrå och gjorde där en analys om gravidförsäkringar.

    Även om det tar emot att rekommendera en konkurrent så måste jag nog ändå säga att TryggHansa sticker ut lite, som lite bättre i jämförelsen. Som jag sa tidigare är det ingen större skillnad på dem men någon måste man ju välja, och jag har nu tecknat en försäkring hos TH.

    De flesta bolagen som har gratisvarianten har också en Plus eller utökad försäkring som kostar. Det är samma sak där att de i stort sett har samma innehåll, det varierar lite hit och dit i ersättningar. De har även premien på ungefär samma kostnadsnivå och det är kring 1000 kr. Vissa sträcker sig från dag 1 när du tecknar, andra från vecka 26, och de allra flesta väntabarnförsäkringar tar slut när barnet fyller 6 mån, men då har man ju å andra sidan redan tecknat en barnförsäkring!!

    over and out
  2. 1
    Gravidförsäkring Halloj,
    vi pratade om gratis gravidförsäkring tidigare och jag lovade att ta en titt. Jag hittade fram till Konsumenternas Försäkringsbyrå och gjorde där en analys om gravidförsäkringar.

    Även om det tar emot att rekommendera en konkurrent så måste jag nog ändå säga att TryggHansa sticker ut lite, som lite bättre i jämförelsen. Som jag sa tidigare är det ingen större skillnad på dem men någon måste man ju välja, och jag har nu tecknat en försäkring hos TH.

    De flesta bolagen som har gratisvarianten har också en Plus eller utökad försäkring som kostar. Det är samma sak där att de i stort sett har samma innehåll, det varierar lite hit och dit i ersättningar. De har även premien på ungefär samma kostnadsnivå och det är kring 1000 kr. Vissa sträcker sig från dag 1 när du tecknar, andra från vecka 26, och de allra flesta väntabarnförsäkringar tar slut när barnet fyller 6 mån, men då har man ju å andra sidan redan tecknat en barnförsäkring!!

    over and out
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Tack för hjälpen! Och för att du fick mig att bli färdig att teckna en försäkring!
  4. 2
    Tack för hjälpen! Och för att du fick mig att bli färdig att teckna en försäkring!
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Tack för infon!!!
  6. 3
    Tack för infon!!!
  7. Annanym
    #4
    Varsågoda! En parantes: Barnförsäkringen sen, tycker jag att Skandia är bäst! (men även där är de ju i stort sett ganska lika..finns bra jämförelser på Konsumenternas Försäkringsbyrå för det också!)
  8. 4
    Varsågoda! En parantes: Barnförsäkringen sen, tycker jag att Skandia är bäst! (men även där är de ju i stort sett ganska lika..finns bra jämförelser på Konsumenternas Försäkringsbyrå för det också!)

Liknande trådar

  1. Gravidförsäkring?
    By neasol in forum _1210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 17:25
  2. Ang. gravidförsäkring
    By Av-längtan-till-dig in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 18:45
  3. Gravidförsäkring?
    By SonnyCrockett in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 20:13
  4. Gravidförsäkring
    By Av-längtan-till-dig in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:21
  5. Gravidförsäkring?
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar