1 åringarna
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1998
    #1

    1 åringarna

    nu undrar jag hur stora era 1 åringar är nu? Inte för att man ska jämföra för alla är ju olika men det kan vara kul att se. Jag träffar inte så många i samma ålder som Anton.

    9300 väger Anton nu och är 77 cm lång. Huvud 46,7.

    Anton fick vaccinet i tisdags och var dålig på kvällen och på natten men blev bra sedan. Men sååå lite vi fick sova natten till onsdagen
    Elin med E,H&A
  2. 1
    1 åringarna nu undrar jag hur stora era 1 åringar är nu? Inte för att man ska jämföra för alla är ju olika men det kan vara kul att se. Jag träffar inte så många i samma ålder som Anton.

    9300 väger Anton nu och är 77 cm lång. Huvud 46,7.

    Anton fick vaccinet i tisdags och var dålig på kvällen och på natten men blev bra sedan. Men sååå lite vi fick sova natten till onsdagen
  3. jenlon
    #2
    Vilmer var på sin ettårskoll 78 cm lång och vägde 11 kilo. Huvudomfång 47,6.
  4. 2
    Vilmer var på sin ettårskoll 78 cm lång och vägde 11 kilo. Huvudomfång 47,6.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Felix är 81 cm och väger 11,8 kilo. Han blev också jättedålig av vaccinet den här gången, hela benet svullnade upp och han fick feber
  6. 3
    Felix är 81 cm och väger 11,8 kilo. Han blev också jättedålig av vaccinet den här gången, hela benet svullnade upp och han fick feber
  7. jenlon
    #4
    Se till att rapportera sådana biverkningar som kraftig svullnad till bvc så att det noteras i journalen! Vår mellankille reagerade ungefär som Felix på ettårssprutan och vi ringde till BVC och berättade detta. När han sen vid fem års ålder fick den sista sprutan så svullnade hans arm upp något helt makalöst och han blev jättedålig, fick in och behandlas med kortison mm. Då visade det sig att bvc-sköterskan missat att dokumentera reaktionen vid ettårssprutan.... Biverkningen sades vara väldigt ovanlig och rapporterades in till läkemedelsverket via biverkningsenheten på sjukhuset här. Vi har blivit tillsagda att informera om denna reaktion i samband med andra vaccinationer också eftersom det kan vara något ämne som finns även i andra vaccin som han reagerat på.
  8. 4
    Se till att rapportera sådana biverkningar som kraftig svullnad till bvc så att det noteras i journalen! Vår mellankille reagerade ungefär som Felix på ettårssprutan och vi ringde till BVC och berättade detta. När han sen vid fem års ålder fick den sista sprutan så svullnade hans arm upp något helt makalöst och han blev jättedålig, fick in och behandlas med kortison mm. Då visade det sig att bvc-sköterskan missat att dokumentera reaktionen vid ettårssprutan.... Biverkningen sades vara väldigt ovanlig och rapporterades in till läkemedelsverket via biverkningsenheten på sjukhuset här. Vi har blivit tillsagda att informera om denna reaktion i samband med andra vaccinationer också eftersom det kan vara något ämne som finns även i andra vaccin som han reagerat på.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Teo var 78 cm och vägde 10,4 kg. Huvudomfånget kommer jag inte riktigt ihåg, har för mig 46,5.

    Han har fått feber av sprutor förut och så även denna gången, så jag fick vabba dagen efter. Han hade ont i benen på kvällen också, ville inte stödja på dem. Men dagen efter var han uppe o sprang igen.
  10. 5
    Teo var 78 cm och vägde 10,4 kg. Huvudomfånget kommer jag inte riktigt ihåg, har för mig 46,5.

    Han har fått feber av sprutor förut och så även denna gången, så jag fick vabba dagen efter. Han hade ont i benen på kvällen också, ville inte stödja på dem. Men dagen efter var han uppe o sprang igen.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Oj! Tack för att du berättade det! Jag ska ringa dit idag och rapportera.
  12. 6
    Oj! Tack för att du berättade det! Jag ska ringa dit idag och rapportera.
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7
    Jag har en liten skrutt! Lovis vägde 8190 gram, var 72,5 cm lång och hade ett huvudomfång på 44,5 cm när hon var på ettårskontroll strax efter ettårsdagen.

    Hon är liten och nätt och rör sig konstant så viktuppgången lär nog fortsätta att vara liten.
  14. 7
    Jag har en liten skrutt! Lovis vägde 8190 gram, var 72,5 cm lång och hade ett huvudomfång på 44,5 cm när hon var på ettårskontroll strax efter ettårsdagen.

    Hon är liten och nätt och rör sig konstant så viktuppgången lär nog fortsätta att vara liten.
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8
    Hej hej! Vad ar det for vaccin ni pratar om? Menar ni Massling Passjuka Roda Hund??
    Jag skall ta en spruta med Oscar i veckan. Det ar nagon booster Hib och Pneumacoccol tror jag den heter. Sedan om tva mander tar vi stora sprutan, alltsa MPR, har i England.
  16. 8
    Hej hej! Vad ar det for vaccin ni pratar om? Menar ni Massling Passjuka Roda Hund??
    Jag skall ta en spruta med Oscar i veckan. Det ar nagon booster Hib och Pneumacoccol tror jag den heter. Sedan om tva mander tar vi stora sprutan, alltsa MPR, har i England.
  17. jenlon
    #9
    Det är ett vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och haemophilus influenzae typ B som man får vid 3, 5 och 12 månader samt en del av det som påfyllnad vid 5-6 år. Säkert liknande det ni har. MPR får man här vid 18 månader.
  18. 9
    Det är ett vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio och haemophilus influenzae typ B som man får vid 3, 5 och 12 månader samt en del av det som påfyllnad vid 5-6 år. Säkert liknande det ni har. MPR får man här vid 18 månader.
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    Min lilla flicka var 74 cm lång och 8500g tung så ingen jättetjej men alldeles lagom
  20. 10
    Min lilla flicka var 74 cm lång och 8500g tung så ingen jättetjej men alldeles lagom
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11

    1års koll

    Benjamin var 81 lång och vägde 12,2 kg och hade huvudomfång 49,5 på 1års kollen, ingen liten kille med andra ord, men lång så vikten jämnar ut sig bra.
  22. 11
    1års koll Benjamin var 81 lång och vägde 12,2 kg och hade huvudomfång 49,5 på 1års kollen, ingen liten kille med andra ord, men lång så vikten jämnar ut sig bra.

Liknande trådar

  1. Vad önskar sig 8-åringarna?
    By Åsa m A, M & Klara in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 04:44
  2. Vad får 1 åringarna?
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 11:31
  3. nya bilder på 2,5 åringarna!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 09:46
  4. Frågor om 9-åringarna
    By Emmas mamma in forum _98 Alla barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:36
  5. Frågor om 9-åringarna
    By Emmas mamma in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 00:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar